CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Bezpośrednie wsparcie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Ocenianie kształtujące
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim”. Powiat Wałecki / Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ul. Południowa 10 B, Wałcz tel./fax:

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Akademia Kreatywności w Strącznie

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kreatywność - umiejętność tworzenia Kreatywny człowiek – twórczy człowiek

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kreatywność – to proces umysłowy, dzięki któremu powstają nowe pomysły, koncepcje, nowe skojarzenia, powiązania z istniejącymi już ideami i koncepcjami. Nie jest umiejętnością wrodzoną, co oznacza, że można ją ćwiczyć i trenować i może ją nabyć każdy człowiek. Wiele jednak zależy od ludzi, którzy otaczają dziecko/ucznia, od środowiska w którym wychowuje się dziecko/uczeń. Kreatywność można wzmocnić, albo zabić!

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tradycyjna szkoła Nowoczesna szkoła

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jaki przepis na kreatywność ma Akademia Kreatywności w Strącznie? Należy wziąć porządną garść ciekawości, dodać do niej duży kubek własnych pomysłów, dolać co najmniej litr skojarzeń + szczyptę szaleństwa oraz dwie porcje odwagi. Należy włożyć to wszystko do miksera czyli głowy i po zmiksowaniu otrzymasz głowę pełną pomysłów

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rezultat

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Akademia Kreatywności w Strącznie realizuje kurs kreatywności w czterech krokach

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 1. W Akademii nauczyciele wymagają nie tylko odpowiedzi na pytania, ale przede wszystkim uczą stawiać pytania. Jak? Ciekawość Kto? to pierwszy stopień Po co? do kreatywności Dlaczego? Rozbudzają ciekawość w uczniach

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 2. W Akademii zachęca się do generowania nowych pomysłów z poszanowaniem ich różnorodności, a te czasami rodzą się w chaosie. Pomysł - drugi krok do kreatywności Nauczyciele stwarzają sytuacje do pomysłowego rozwiazywania problemów edukacyjnych.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 3. Nauczyciele zachęcają do tworzenia skojarzeń, bo aby stworzyć coś nowego, czasami trzeba połączyć ze sobą znane elementy w nietypowy sposób ( np. telefon + obraz). W ten sposób powstały największe wynalazki. Kojarzenie – to trzeci krok do kreatywności

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 4. Nauczyciele uruchamiają u uczniów myślenie poprzez analogie, czyli zauważanie podobieństw między cechami dwóch zjawisk, rzeczy, obiektów. Analogie pomagają tłumaczyć trudne zagadnienia i odejść od schematyzmu.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 4. Nauczyciele uruchamiają również myślenie poprzez metafory ( przenośnie) i odwołują się do wyobraźni uczniów i ich abstrakcyjnego myślenia. To wtedy powstają oryginalne i wykraczające poza schematy opisy znanych zjawisk.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele Akademii Kreatywności w Strącznie wiedzą, że kreatywne myślenie jest przyszłością ich uczniów, bo ono pomoże dostosować się im do zmian, których dziś jeszcze nie potrafimy przewidzieć. Rozwijają je na wiele różnych sposobów w codziennych aktywnościach na lekcjach.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r. „ Co myślą o nas inni?” Cele: rozpoznawanie emocji, przekazywanie informacji zwrotnej, rozwijanie empatii. Kolorowe kartki przedstawiają informacje: - żółta – lubię cię, - czerwona – jesteś pomocny, - czarna – jest mi smutno, bo… Karteczki zbierają uczniowie do „plecaków” ( foliowe koszulki na plecach). Ilość i kolor zebranych karteczek są powodem do refleksji. Kończą wnioskami, co trzeba zrobić, by nie było czarnych.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r. Zabawa z kostką – powtórzenie tabliczki mnożenia. Przygotowanie do pracy w grupach – spontaniczna interpretacja przysłowia „ Co dwie głowy to nie jedna” Przypomnienie zasad pracy zespołowej. Role w zespole: biegacza, pisarza i lidera. Prezentacja wyników i ocena stopnia trudności zadań. Ewaluacja – kwiatek, bomba.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dynamika, logistyka i wykorzystanie różnych umiejętności uczniów. Połączenie zabawy z konkretną wiedzą. Motywujące dla uczniów było wzbudzenie zaciekawienia, przedstawienie celów w języku ucznia, zmienność czynności, dostosowywanie się do nowych oczekiwań, możliwość oceny własnych umiejętności, zaangażowanie.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r. Metoda Ale kino Cele: do fragmentu filmu bez fonii podłożyć głos, a następnie odegrać scenkę z dubbingiem. Kształcone umiejętności: -kreatywność, -współpraca w grupie, -odczytywanie emocji, -publiczne wystąpienie

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r. Metody: dystans i niedokończone zadania Cele: -wizualne wyrażanie własnego zdania, -budowanie argumentacji, -określanie trudności, -wyciszenie emocji, -nakierowanie myśli na siebie, -refleksja.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r. Metoda – mapa myśli, praca z metodnikiem OK, Fragmenty filmów - na podsumowanie dyskusji CELE: -uwrażliwienie na osoby z niepełnosprawnościami, - określenie rodzajów nie- pełnosprawności, -udzielanie form pomocy -nazywanie uczuć i emocji ludzi.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r. Czy powtórzenie z matematyki może być ciekawe? Metody: odwołanie do rzeczywistości ( wskazywanie) praca w grupach, prawda – fałsz, samoocena i ocena lekcji. Cele: - rozwijanie kreatywności, -planowanie pracy własnej, -współpraca w grupie, -wyrażanie opinii o własnym uczeniu się, -ocena lekcji, -zmniejszenie stresu przed powtórką i klasówką.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r. Budujemy zasady

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r. Metoda – praca w grupie, dyskusja, mapa myśli, ankieta Cele: - weryfikacja zasad po roku funkcjonowania, wyrażanie własnego zadnia, opiniowanie, poszanowanie poglądów innych, tolerancja, współpraca

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r. Wyrażanie emocji, oczekiwań, przestrzeganie zasad, uczenie Tolerancji – to umiejętności potrzebne przez całe życie.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r. Metoda – budujemy wieżę Cele: - budowanie własnej osobowości, - rozróżnianie dobra i zła, - współpraca w grupach, - prezentowanie efektów pracy zespołu, - ocena pracy zespołu

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa r.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele się uczą Ogromnym kapitałem szkoły są nauczyciele, ich kwalifikacje, doświadczenie, warsztat metodyczny, stosunek do obowiązków i umiejętność pracy z uczniami.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zatem co robią nauczyciele? 1.Rozpoznają potrzeby uczniów. 2.Diagnozują ich możliwości. 3.Dostosowują metody pracy do rozpoznanych potrzeb, typów sensorycznych, typów inteligencji wielorakich, temperamentów, do osobistego menu uczenia się ucznia. 4. Pokonują pojawiające się trudności i przekształcają je w wyzwania do własnego rozwoju.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zatem co robią nauczyciele? 5. Uczestniczą we wspólnych warsztatach, bo wtedy można uczyć się od innych i dzielić własnym doświadczeniem. 6. Doskonalą wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie edukacyjnym. 7. Prezentują metody pracy z uczniami. 8. Poddają się ocenie, po to, by lepiej wspierać uczniów i ich rodziców, by radzić sobie z problemami edukacyjnymi.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zatem co robią nauczyciele? 10. Przygotowują swoich uczniów do życia w szybko zmieniającej się rzeczywistości, a do życia w ciągłej zmianie potrzebne są umiejętności: kreatywności, sprawnej komunikacji międzyludzkiej, pracy zespołowej, wykorzystywania zdobytej wiedzy do rozwiązywania bieżacych problemów, samooceny i samokontroli.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele uwzględniają fakt, że potencjał ucznia to całość (a nie tylko jego możliwości intelektualne), na którą składają się również jego emocje, uczucia, doświadczenia osobiste i rodzinne, motywacja oraz sposób w jaki odbiera on świat i siebie.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele uwzględniają fakt, że współczesne dzieci dorastają w zupełnie innych warunkach niż poprzednie pokolenia. Co innego je interesuje, w inny sposób zbierają informacje na temat otaczającego świata. Są bardzo aktywne, ciekawe i ciche siedzenie w ławkach, słuchanie nauczyciela, „wkuwanie” definicji i wzorów, rozwiązywanie testów niestety nie przynosi oczekiwanych efektów. Próbują nowych metod nauczania i zmieniają styl aktywności uczniowskiej, co nie zawsze jest zrozumiałe dla otoczenia.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele wpisują się w cykl przyspieszonego uczenia się Faza wstępna Tworzenie środowiska wspierającego proces uczenia się. Faza pierwsza Powiązanie treści nauczania. Faza druga Stworzenie ogólnego obrazu „przerabianego tematu”.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cykl przyspieszonego uczenia się Faza trzecia Określenie efektów. Faza czwarta Szczegółowe przedstawienie tematu. Faza piąta Ćwiczenia. Faza szósta Prezentacja. Faza siódma Powtórka, utrwalenie, przypomnienie.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wiedzy i umiejętności nie da się w całości przekazać. Można i trzeba rozbudzać ciekawość, bo mózg człowieka uczy się cały czas i wszystko co nas otacza decyduje o jakości tego uczenia się, ale najlepsze metody i techniki zawiodą bez dobrego wzajemnego kontaktu, otwartości działań, zwyczajnej ludzkiej życzliwości i czasu do refleksji.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Radzie Pedagogicznej ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Strącznie z życzeniami nieustającej kreatywności życiowej Mirosława Horodok