ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Komisja Dialogu Obywatelskiego 05 września 2013 Poznańskie Centrum Świadczeń
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Rozpatrywanie odwołań od orzeczeń wydanych przez publiczne poradnie psychologiczno - pedagogiczne Barbara Łaska Kuratorium Oświaty w Łodzi.
ZNACZENIE, PROBLEMY I REGULACJE PRAWNE ORZECZNICTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowie
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Podstawowe akty prawne:
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ KONFERENCJI DOTYCZĄCEJ
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Zrozumieć indywidualne potrzeby
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo dzieci i dorosłych
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Dzielnica V Miasta Krakowa Krowodrza
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Dzielnica VI Miasta Krakowa Bronowice
Dzielnica XIV Miasta Krakowa Czyżyny
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM NAUCZYCIELI UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz

ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO Jest to dokument wydawany, na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów, przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną. Zawiera, m.in.: okres ważności orzeczenia rodzaj niepełnosprawności dziecka (stopień upośledzenia umysłowego lub opis niedostosowania społecznego wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy; w przypadku niepełnosprawności sprzężonej – wskazanie współwystępujących niepełnosprawności) diagnozę zalecenia uzasadnienie Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydaje się zazwyczaj na okres każdego etapu edukacyjnego w danej szkole. 2

ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO WYBRANEGO UCZNIA – PRZYKŁAD NR 1 3

ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO ( C. D.) Okres ważności Rodzaj niepełnosprawności 4

5

6

ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO - PRZYKŁAD NR 2 Okres ważności Rodzaj niepełnosprawności 7

8

9

ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO - PRZYKŁAD NR 3 10 Okres ważności Rodzaj niepełnosprawności

11

ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO - PRZYKŁAD NR 4 12 Okres ważności Rodzaj niepełnosprawności

13

O RZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Jest to dokument wydawany, na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów, przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności. Zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności wydają orzeczenia o: niepełnosprawności stopniu niepełnosprawności wskazaniach do ulg i uprawnień 14

O RZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Osoby, które nie ukończyły 16 r.ż. zaliczane są do osób niepełnosprawnych jeżeli mają niepełnosprawność fizyczną lub psychiczną o przewidywanym okresie trwania powyżej 12 miesięcy, z powodu wady wrodzonej, długotrwałej choroby lub uszkodzenia organizmu, powodującą konieczność zapewnienia całkowitej opieki lub pomocy w zaspokojeniu podstawowych potrzeb życiowych w sposób przewyższający wsparcie potrzebne osobie w danym wieku. Osobom powyżej 16 r.ż. przyznaje się stopnie niepełnosprawności : znaczny, umiarkowany, lekki. 15

O RZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Orzeczenie zawiera, m.in.: stopień niepełnosprawności symbol przyczyny niepełnosprawności termin ważności 16

O RZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI PRZYKŁAD NR 1 Symbol Termin ważności Stopień niepełnosprawności 17

18

O RZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI PRZYKŁAD NR 2 Symbol Termin ważności 19

20

O RZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI PRZYKŁAD NR 3 21 Symbol Termin ważności

22

L EGENDA DO SPORZĄDZENIA WYKAZU UCZNIÓW „ RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI ” N – niepełnosprawność potwierdzona przez lekarza lub poradnię psychologiczno– pedagogiczną X – niepełnosprawność niepotwierdzona (przypuszczalna) 23

24