PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej 2014-1-PL01-KA202-003624 ZAŁOŻENIA PILOTAŻOWEGO WDROŻENIA W POLSCE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
FORMY SZKOLENIOWE W PUBLICZNYCH SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA PO REFORMIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Reforma kształcenia zawodowego Zielona Góra 20 czerwca.
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Hotel Courtyard – Warszawa
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Spotkanie 1 przedstawicieli partnerów z zespołem projektowym.
PROCES SZKOLENIA POLICYJNYCH EKSPERTÓW KRYMINALISTYKI
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe –
Kurs kwalifikacyjny w ZSEiO Olesno. Kwalifikacyjny kurs zawodowy to pozaszkolna forma kształcenia ustawicznego, której program nauczania uwzględnia podstawę
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Program Leonardo da Vinci Nr projektu: PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Centra kształcenia ustawicznego
Baza Usług Rozwojowych
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
PROJEKT MODELU WALIDACJI I CERTYFIKACJI KWALIFIKACJI TRENER „CERTIVET” W BRANŻY BUDOWLANEJ W POLSCE W OPARCIU O NORME PN- EN ISO/ICE.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przykładowy model podziału środków
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zapis prezentacji:

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA ZAŁOŻENIA PILOTAŻOWEGO WDROŻENIA W POLSCE MODELU WALIDACJI I CERTYFIKACJI KWALIFIKACJI TRENERA KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA ZAWODOWEGO (TRENER VET) W BRANŻY BUDOWLANEJ Z WYKORZYSTANIEM NORMY PN- EN ISO/ICE 17024:2012 Opracował: Waldemar Mazan, we współpracy z: KBiN Krzysztofem Baranowskim i Marcinem Pawłowskim Warszawa sierpień 2015 r.

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA PARTNERZY PROJEKTU Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy - Lider Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości Związek Zawodowy Budowlani Universitetea Dunare De Jos Din – Rumunia Comite De Concertation Et De Coordination De L´Apprentissage Du Batrment Et Des Travaux Publics – Francja Czas realizacji projektu – r. 2

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA CEL PROJEKTU Opracowanie modelu szkoleń i certyfikacji kwalifikacji trenerów w branży budowlanej nabytych w edukacji pozaformalnej i nieformalnym uczeniu się poprzez doświadczenie w pracy, w oparciu o uzgodniony opis standardu kompetencji zawodowych oraz wymagania europejskiej normy dotyczącej certyfikacji personelu ISO/IEC 17024:2012 3

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA KWALIFIKACJA Trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej Trener/nauczyciel praktycznego nauczania zawodu w budownictwie W POLSCE Jest to nowa kwalifikacyjna prowadząca do uzyskania uprawnień do prowadzenia edukacji pozaformalnej w zawodach budowlanych na rynku pracy w Polsce i w innych krajach UE 4

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z WALIDACJI I CERTYFIKACJI TRENERÓW VET W BRANŻY BUDOWLANEJ Proces potwierdzania kwalifikacji trenera odbywa się w oparciu o międzynarodową normę PN EN ISO/ICE 17024:2012 „Ocena zgodności Ogólne wymagania dotyczące jednostek certyfikujących osoby”. Trenerzy z potwierdzoną kwalifikacją mają możliwość aktywnego uczestnictwa w procesie rozwoju i wdrażania innowacyjnych rozwiązań do praktyki gospodarczej w branży budowlanej. Rozwój dualnych form kształcenia i szkolenia zawodowego w zawodach budowlanych z udział trenerów będących również specjalistami z określonej dziedziny budownictwa. 5

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA REZULTATY PROJEKTU WYKORZYSTANE W OPRACOWANIU MODELU WALIDACJI I CERTYFIKACJI -Raport z analizy istniejących w 3 krajach partnerskich modeli walidacji i certyfikacji kwalifikacji w sektorze budownictwa -Uzgodniony w partnerstwie opis standardu kompetencji zawodowych dla „Trenera kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej” 6

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA UMIEJSCOWIENIE PILOTAŻU W POLSCE Podmiotem odpowiedzialnym za przeprowadzenie pilotaż w Polsce jest Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości przy merytorycznym wsparciu Polskiego Stowarzyszenia Gipsu (PSG) udostepniającego miejsce przeprowadzenia pilotażu. PSG uczestniczyło w realizacji zakończonego w 2012 r. projektu Leonardo da Vinci „System wsparcia uczenia się pozaformalnego i nieformalnego osób o niskich kwalifikacjach” oraz w przygotowaniu krajowego standardu kompetencji zawodowych dla zawodu „Monter systemów suchej zabudowy” 7

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE PRZEPROWADZENIA WALIDACJI KWALIFIKACJI TRENERA VET W BRANŻY BUDOWLANEJ Potwierdzanie (walidacja i certyfikacja) kwalifikacji „Trener VET”, dokonywane będzie zgodnie z poz. 9.3, Proces egzaminu zawartym w normie PN EN ISO/ICE 17024:2012. Etapy potwierdzania kwalifikacji Trenera VET. Etap I „Ocena posiadanych kwalifikacji w oparciu o przedłożone przez zainteresowanego portfolio”[1].[1] Etap II „ Rozmowa kwalifikacyjna w ramach walidacji” Liczebność punktów dla obu wynosi 100, z czego. przypada dla: -etap I - 70 punktów, -etap II - 30 punktów, [1][1]/ Dla potrzeb pilotażu opracowana zostanie w formie informatora instrukcja sporządzania portfolio. Będzie on elementem szerszego opracowania dla kandydatów na uczestników pilotażu jak i osób i podmiotów prawnych z nim związanych. Przy opracowaniu ww. instrukcji sporządzania portfolio wykorzystane zostały dostępne wzorce w Polsce oraz innych krajach. 8

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE PRZEPROWADZENIA WALIDACJI KWALIFIKACJI TRENERA VET W BRANŻY BUDOWLANEJ Cd. Aby uczestniczyć w etapie II, ocena etapu I powinna być nie mniejsza jak 53 punkty, czyli 75% z 70 punktów przypisanych dla etapu I. Spełnienie warunków potwierdzenia posiadanych kwalifikacji jest równoznaczne z uzyskaniem minimum (53 +23) = 76 punktów łącznie w obu etapach procesu walidacji. Komisji egzaminacyjne dla etapu I i II są oddzielnie powoływane przy założeniu, że osoby będące w składzie Komisji egzaminacyjnej etapu I nie mogą być członkami Komisji etapu II. 9

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE PRZEPROWADZENIA WALIDACJI KWALIFIKACJI TRENERA VET W BRANŻY BUDOWLANEJ cd. W przypadku pilotażu będą powołane dwie Komisje Egzaminacyjne, dla każdego etapu oddzielna. Proponowane rozwiązanie zapewnia należytą jakość procesowi walidacji. Wstępnie liczebność każdej z dwóch Komisji Egzaminacyjnej ustala się na minimum trzy osoby plus sekretarz jako obsługa administracyjna. Wszyscy Członkowie Komisji Egzaminacyjnej muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz..U z późn. zm.). 10

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE PRZEPROWADZENIA WALIDACJI KWALIFIKACJI TRENERA VET W BRANŻY BUDOWLANEJ Cd. W pilotażu będzie uczestniczyć minimum 10 osób, maksimum 15 osób. Uczestnikami pilotażu będą to osoby zgłoszone przez PSG, Powiatowe Urzędy Pracy lub inne podmioty prawne. Udział w pilotażu jest bezpłatny i ma charakter dobrowolny. Przyjęto, że zakończenie naboru kandydatów do pilotażu będzie zakończone do 30 listopada 2015 r.

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA MINIMALNE WYMAGANIA DLA KANDYDATÓW DO UDZIAŁU W PILOTAŻU  dyplom technika w jednej ze specjalności budowlanej,  15 lat pracy w budownictwie, z czego: 10 lat pracy w montażu systemów suchej zabudową, w tym 5 lat kierowania zespołem nie mniejszym jak 5 osób,  uprawnienia pedagogiczne. 12

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA STRUKTURA ORGANIZACYJNA WALIDACJI I CERTYFIKACJI KWALIFIKACJI TRENERA VET W BRANŻY BUDOWLANEJ Przyjęto strukturę uproszczoną, która spełnia wymagania normy PN EN ISO/ICE 17024:2012 Jednostką wykonawczą powołaną do przeprowadzenia pilotażu będzie podmiot wybrany do 30 listopada 2015 r. Zakończenie pilotażu w Polsce będzie miało miejsce do 30 kwietnia 2016 r. Raport z pilotażu w Polsce będzie dostępny od 10 maja 2016 r. na stronach projektu CertVET oraz instytucji uczestniczących w pilotażu w Polsce. 13

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA Biuro Jednostki Walidującej i Certyfikacyjnej Kierownik Jednostki Walidującej i Certyfikacyjnej Rada Programowa Zespół Komisji Egzaminacyjnych Komitet Odwoławczy STRUKTURA ORGANIZACYJNA WALIDACJI I CERTYFIKACJI KWALIFIKACJI TRENERA VET W BRANŻY BUDOWLANEJ cd. 14

PROJEKT Certyfikowany trener kształcenia i szkolenia zawodowego w branży budowlanej PL01-KA Pytania dotyczące pilotażu w Polsce prosimy kierować na adres poczty elektronicznej: