ICT w realizacji projektów dotyczących nauk ścisłych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Baza KNOVEL Pełnotekstowa baza książek światowych wydawców przygotowana przez amerykańską firmę Knovel zawiera ponad 1000 tytułów książek z wielu dziedzin.
przetwarzaniu informacji
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Sposoby wykorzystania sieci
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Technologia Informacyjna w budownictwie
Systemy zarządzania treścią CMS
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Przemiany energii w organizmie człowieka - projekt IT for US
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
ICT w realizacji projektów dotyczących nauk ścisłych
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Co to jest TIK?.
MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Portale edukacyjne i strony internetowe wspierające nauczanie chemii
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Autor: Justyna Radomska
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Z Mobilną Tablicą Interaktywną wkraczamy w nowy wymiar kształcenia Ryzyk Fizyk.
TIK w szkole podstawowej
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Konferencja metodyczna Bielsko-Biała, dn. 19 maja 2009 r. Marzena Płachciok Konferencja metodyczna Bielsko-Biała, dn. 19 maja.
Authoring Tools Narzędzia do tworzenia materiałów
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
TARGI
Sieć Internet jako źrodło wiadomości o sztuce..
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
W W W Łukasz Stochniał.
Otwórz sobie drzwi do kariery!
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Małgorzata Sałacińska
Lekcje z komputerem, 2006.
Podstawy programowania
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
Microsoft® Office Word
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Wykonanie krzyżówki w programie EclipseCrossword Szkolenie wewnątrzszkolne Dębno 28 IV 2016 r. 1.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Rola TIK w projektach przyrodniczych
TIK w szkole.
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
LearningApps.org Służy do tworzenia rozmaitych aplikacji: quizów, testów, krzyżówek i in. Do wykorzystania niemal w każdym przedmiocie nauczania „Gotowce”
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

ICT w realizacji projektów dotyczących nauk ścisłych Wprowadzenie - ICT w nauczaniu i realizacji projektów dotyczących przedmiotów ścisłych Praktyczne programy komputerowe

ICT W REALIZACJI PROJEKTÓW Technologie informacyjne wykorzystujemy praktycznie w całym procesie dydaktycznym projektu : od opracowania pomysłu, poprzez projektowanie zadań dla uczniów, przygotowanie wykładu, dyskusji, pracy z tekstem lub modelem, tworzenie multimedialnych środków dydaktycznych, aż po ewaluację osiągnięć uczniowskich. „Kto dzisiaj nie jest on-line, jest z pewnością, off-line, a to oznacza cast away, życie rozbitka na samotnej wyspie” Tomasz Goban-Klas

Korzystamy zatem z: wyszukiwania w Internecie oraz tworzenia elektronicznych źródeł wiedzy projektowania dydaktycznego wspomaganego technologią informacyjną przygotowania multimedialnych środków dydaktycznych. programów do pracy z tekstem, rysunkiem oraz liczbami programów do obsługi książek elektronicznych programów do obróbki i obsługi multimediów programów poczty elektronicznej, Internet Explorera, wyszukiwarek internetowych programów do skanowania i obróbki zdjęć.

ICT W REALIZACJI PROJEKTÓW Sensowne wykorzystanie komputerów na lekcjach i w trakcie realizacji różnego typu projektów to nie tylko swobodny dostęp do pracowni komputerowej, wideoprojektora czy tablicy interaktywnej, ale przede wszystkim posiadanie i mistrzowskie opanowanie odpowiedniego i wartościowego oprogramowania edukacyjnego.

PRAKTYCZNE PROGRAMY KOMPUTEROWE „HOT POTATOES” „MODELLUS” „POLY” „GEOGEBRA” „CINDERELLA” „WINPLOT” „TESS” SKETCHPAD MATHJOURNAL Ciekawe i Praktyczne Aplikacje i Aplety komputerowe

„HOT POTATOES” Podstawowe kroki podczas posługiwania się pakietem Konfigurowanie formatu wyjściowego Omówienie poszczególnych modułów Uruchom – Hot Potatoes

"Gorące kartofle" to niezmiernie ciekawy narzędziowy program edukacyjny umożliwiający tworzenie interaktywnych ćwiczeń opartych na stronach www. Program pozwala budować materiały edukacyjne w Internecie, w formie ćwiczeń, quizów i testów online. Pakiet, oferowany za darmo ( pod warunkiem publikowania materiałów w internecie ), jest dostępny dla platform Windows 95/98 i NT, a także dla Macintosha. Do przeglądania efektów pracy potrzebna jest przeglądarka obsługująca JavaScript - Internet Explorer lub Netscape Navigator, w wersjach 3 i 4. Dostępny na stronie : http://web.uvic.ca/hrd/halfbaked

Twórz zadania z luką Twórz zadania na uporządkowanie Twórz zadania krótkiej odpowiedzi Twórz rozsypanki Buduj ciąg ćwiczeń Twórz krzyżówki

„HOT POTATOES” JMatch służy do tworzenia quizów z wyborem poprawnej odpowiedzi spośród kilku możliwych. Każde pytanie może mieć do czterech poprawnych odpowiedzi. Testowana osoba, wypełniająca zadanie w przeglądarce, otrzymuje na bieżąco informację o uzyskiwanych wynikach i po podaniu właściwej odpowiedzi przechodzi do następnego pytania. Możliwe jest dołączenie zegara odliczającego czas pozostały do udzielenia odpowiedzi.

JMatch

„HOT POTATOES” JQuiz Efekt – wygląd testu w przeglądarce internetowej

„HOT POTATOES” JCross to moduł do budowania HTML-owych krzyżówek, w siatce 15x15 znaków. Na podstawie układu pytań "poziomo" i "pionowo" wpisujemy odpowiedzi, mogąc sięgnąć także do podpowiedzi.

„HOT POTATOES” JMix pozwala tworzyć zdania, które użytkownik będzie musiał ułożyć w poprawnej kolejności, mając do dyspozycji odrębne wyrazy.

„HOT POTATOES” JCloze jest narzędziem do tworzenia zdań z "dziurami", które czytelnik wypełnia w przeglądarce, mogąc użyć nawet do czterech alternatywnych form.

„MODELLUS” Modellus 2.5 to program umożliwiający budowanie interaktywnych modeli matematycznych dla różnorodnych sytuacji z życia codziennego i badanie ich zachowania przy pomocy animacji, wykresów i tabel. Autorami programu są portugalczycy z New University of Lisbon. Program jest całkowicie darmowy. Program dostępny na stronie: http://phoenix.sce.fct.unl.pt/modellus/

O PROGRAMIE ! Program komputerowy Modellus umożliwia budowę i analizę modeli matematycznych, a także tworzenie powiązanych z nimi animacji. Pozwala na budowanie modeli na podstawie obrazów (fotografie, wykresy, itp., w formacie BMP lub GIF) i filmów wideo (w formacie AVI). Jest to program otwarty, może być wykorzystany w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych (fizyki, chemii, biologii, geografii), matematyki, technologii informacyjnej i informatyki na poziomie gimnazjum i liceum. Umożliwia też analizę i symulację gotowych modeli ( zawartych w dołączonej bibliotece), a także tworzenie nowych, według pomysłu nauczyciela lub ucznia. Daje możliwość nauczania konstruktywistycznego, stosowania szeroko pojętej integracji międzyprzedmiotowej i właściwego wykorzystania technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotowym oraz realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych. Zastosowania dydaktyczne Modellusa na stronie www.modellus.oeiizk.waw.pl

STRUKTURA PROGRAMU W oknie głównym programu wykonujemy wszystkie operacje niezbędne do uruchamiania, udoskonalania, testowania i tworzenia nowych symulacji.

1. Okno modelowania matematycznego - w tym oknie wpisujemy równania opisujące zachowanie zjawiska, jakie chcemy symulować. Można w nim używać wszystkich standardowych znaków operacji matematycznych. Zmiennym matematycznym można nadawać dowolne nazwy w postaci łańcuchów alfanumerycznych tak jak we wszystkich popularnych kompilatorach języków programowania (Basic, Pascal, Delphi). W celu zapisania poprawnego modelu matematycznego potrzebna jest pewna praktyka, jeśli wcześniej użytkownik nie miał do czynienia z programowaniem komputerowym powinien dokładnie przejrzeć załączone przykłady zwracając szczególną uwagę na treści zapisane w oknie modelowania.

2. Kontrola animacji - jest to okno służące do sterowania procesem animacji, który zazwyczaj towarzyszy utworzonej symulacji 3. Warunki Początkowe - w tym oknie możemy zapisywać wartości początkowe parametrów jakich użyliśmy w naszym modelu matematycznym. Pozwala to na rozpatrzenie różnych modelowanych sytuacji w zależności o wartości parametrów początkowych, bądź parametrów używanych do opisywania procesu symulacji. 4. Notes.

PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ Przykłady symulacji i modeli http://modellus-symulacje.webpark.pl/ Inne Proramy do modelowania matematycznego http://www.wiw.pl/modelowanie/spis.asp URUCHOM PROGRAM MODELLUS !

FIZYKA – rzut piłką do kosza

BIOLOGIA- równowaga ekologiczna populacji drapieżników i ofiar

CHEMIA- kinetyka reakcji chemicznej

MATEMATYKA – kapitał w banku

„POLY” Poly jest programem służącym poznawaniu wielościanów. Umożliwia on ich prezentację w trzech formach: obraz trójwymiarowy płaska dwuwymiarowa siatka topologiczne odwzorowanie na płaszczyznę Trójwymiarowy obraz może być w sposób interaktywny obracany, rozkładany do siatki i składany z powrotem. Dwuwymiarowe siatki mogą być wydrukowane i po ich wycięciu można z nich wykonać modele wielościanów. Poly w internecie znajdziemy pod adresem : http://www.peda.com/poly

Przygotowanie wydruku: Start „Poly”

„GEOGEBRA” Program do pobrania ze strony: http://www.geogebra.org/cms/ Program do nauczania i dynamicznej prezentacji geometrii Euklidesowej Program do pobrania ze strony: http://www.geogebra.org/cms/ przykłady praktycznych zastosowań : http://geogebra.go.pl/

Przykłady Start ! Dynamiczna zmiana położeń punktów na okręgu pokazuje zależności miedzy kątami: wpisanym i środkowym.

„Zabawa uczniów z geogebrą”

„CINDERELLA” Suma kątów trójkąta http://www.cinderella.de/

Twierdzenie Pitagorasa

„WINPLOT” WinPlot jest darmowym matematycznym programem graficznym napisanym przez Richarda Parris, nauczyciela na Phillips Exeter Academy w Exeter.Najnowsze wersje programu możemy pobrać ze strony autora: http://math.exeter.edu/rparris/ Zaletą tego programu jest to, że wszystkie funkcje są opisane w Pomocy (Help), która zawiera szczegółowe informacje jak się nim posługiwać.

2-dim Pozwala na generowanie układu współrzędnych na płaszczyźnie 2-dim Pozwala na generowanie układu współrzędnych na płaszczyźnie. 3-dim Pozwala na generowanie układu współrzędnych w przestrzeni.

Jeśli chcemy narysować wykres funkcji mamy do wyboru cztery opcje:

Własności funkcji trygonometrycznych:

Badanie własności funkcji kwadratowej:

Wzajemne położenie okręgów lub prostej i okręgu w układzie współrzędnych

Winplot do pobrania w różnych językach LINKI Internetowa baza danych o programie Winplot i programach z nim związanych http://www2.spsu.edu/math/Dillon/Peanutdocs/ http://hojnacki.net/hotpot/wzoryiwykresy.ppt Winplot do pobrania w różnych językach http://math.exeter.edu/rparris/winplot.html Start „Winplot”

„Tess” Jest to program używany na lekcjach geometrii płaskiej, szczególnie wart zastosowania go przy omawianiu przekształceń geometrycznych. Można z nim tworzyć barwne mozaiki, co szczególnie podoba się uczniom i zachęca ich do pracy z komputerem Program dostępny na stronie: Pedagoguery Software Inc http://order.kagi.com/

Okno programu:

Zastosowanie symetrii i obrotów:

Translacje i symetrie: Start Tess

„Steffen Weber aplet” 17 grup symetrii http://www.jcrystal.com/steffenweber/JAVA/jwallpaper

„ SKETCHPAD” Program w darmowej pełnej wersji dostępny jedynie na 60 dni, ale jest świetny. Polecam ze względu na jego możliwości przy „modelowaniu matematycznym”, dość obszerny i wymaga wcześniejszej analizy, jednak daje ogromny wachlarz możliwości tworzenia modeli matematycznych zjawisk z różnych dziedzin nauki. Autorzy udostępniają również kilkanaście gotowych zagadnień, do wykorzystania na lekcjach. Dynamic Geometry Software for Exploring Mathematics (www.keypress.com ) 

„ MATHJOURNAL” http://www.verx.pl xThink MathJournal jest innowacyjnym programem dla tablic interaktywnych oraz tabletów PC, dostarczającym naturalne i intuicyjne środowisko do rozwiązywania zadań matematycznych. Dzięki tej aplikacji tablica interaktywna pełni rolę inteligentnego papieru – wspomaga proces dydaktyczny oraz pomaga w obliczeniach matematycznych. MathJournal może być wykorzystany w: algebrze, trygonometrii, analizie matematycznej, statystyce,rachunku prawdopodobieństwa,fizyce. http://www.verx.pl

MathJournal rozpoznaje pisane odręcznie wyrażenia matematyczne i wyświetla możliwe rozwiązania (z dokładnością do 16 miejsc po przecinku).

Dodatkowo wyposażony jest w funkcję tworzenia dwu i trójwymiarowych wykresów na podstawie dostarczonych danych.

Powodzenia i sukcesów w realizacji projektów ! Opracowanie: Jolanta Grzywnowicz