Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Advertisements

I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
dr Krzysztof B. Matusiak
Indywidualne Plany Działania
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Partnerstwo dla rozwoju przedsiębiorczości Partnerstwo dla aktywizacji społecznej Partnerstwo dla nowych technologii Bełchatowsko Kleszczowski Park Przemysłowo.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Fundacja NADZIEJA. Fundacja NADZIEJA działa od 2003 roku. Pomaga osobom bezrobotnym w zakładaniu własnej działalności gospodarczej. Fundacja prowadzi.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
W kwietniu 2012r. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przeprowadziło badanie CATI w związku z Rankingiem MBA. Badanie zostało przeprowadzone na.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Wyniki badań podsumowujących projekt Wsparcie Regionalnej Sieci Współpracy.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
MODUŁ A.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Kultura organizacyjna MSP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Zgłoszenie do konkursu Złota Słuchawka 2016 zlotasluchawka.pl Prezentację oraz formularz zgłoszeniowy należy wysłać na adres
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Znajomość prawa ochrony konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców. Badanie zrealizowane dla Urzędu Ochrony Konkurencji.
Szanowna Pani ! Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zakupów w Galerii X. Umożliwi nam ona lepsze dostosowanie się do.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców Konferencja prasowa ARC Rynek i Opinia Sport Management Polska ul. Słowackiego października.
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Indywidualne Plany Działania
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Przykłady dobrych praktyk
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz Banerski (MB SMG/KRC)

2 Cel badania Głównym celem badania była identyfikacja barier i stymulatorów przedsiębiorczości akademickiej.

3 KIEDY? GDZIE? KTO? JAK? Badanie realizowane przez Polską Izbę Gospodarczą Zaawansowanych Technologii techniką ankiety rozsyłanej pocztą Sierpień/ wrzesień 2010 ILE? Próba n=106 ankiet Badanie przeprowadzono z pracownikami naukowymi Metodologia Badanie przeprowadzone na wyższych uczelniach w Polsce

4 Wyniki badania

5 Rozkład cech socjo-demograficznych badanych Staż pracy Dziedzina nauki n=106

6 Wiek a tytuł naukowy

7 Znajomość firm prowadzonych przez pracowników naukowych S6. Czy zna Pan/i firmę prowadzoną przez pracowników naukowych, jako właścicieli lub wspólników, wykorzystujących w niej swoją wiedzę naukową? (Jeśli prowadzi Pan/i już własną działalność gospodarczą proszę nie wliczać siebie) n=106 *osoby, które znają firmę prowadzoną przez pracowników naukowych S6.1 Czy znana Panu/i firma, a jeśli zna Pan/i więcej firm przynajmniej jedna z nich, odniosła sukces rynkowy? 91%

8 Potencjał prowadzonych prac naukowych do zastosowania w praktyce S7. Czy badania naukowe, które Pan/i prowadzi mogą być z powodzeniem zastosowane w praktyce (np. przez firmy, instytucje)? S8. Czy podejmując badania naukowe kieruje się Pan/i potrzebami praktyki gospodarczej? 79% 66%

9 Potencjał prowadzonych prac naukowych do zastosowania w praktyce S13. Czy pracował/a Pan/i kiedykolwiek w firmie komercyjnej? S14. Czy obecnie współpracuje Pan/i z firmami komercyjnymi? S15. Ile zna Pan/i osób na swojej uczelni, które obecnie współpracują z firmami komercyjnymi? (n=106)

10 Wiedza dotycząca prowadzania firmy i komercjalizacji wyników S9. Jak Pan/i ocenia swój poziom wiedzy w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych? S10. Jak Pan/i oceniłby poziom wiedzy kadry naukowej na swojej uczelni w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych? S11. Jak Pan/i ocenia swój poziom wiedzy w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej? S12. Jak Pan/i oceniłby poziom wiedzy kadry naukowej na swojej uczelni w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej? średnia (n=106)

11 Zastosowanie wiedzy profesjonalnej w działalności gospodarczej P16. Czy Pan/i prowadzi działalność gospodarczą jako właściciel lub wspólnik? działalność gospodarcza w żaden sposób niepowiązana z uczelnią działalność gospodarcza powiązana w jakieś formie z uczelnią Nie wiem/brak odpowiedzi n=106 *osoby, które obecnie prowadzą własną firmę wykorzystując w niej swoja wiedzę profesjonalną (n=12)* P18. Proszę wskazać, którą z dwóch form działalności gospodarczej Pan/i prowadzi Obecnie prowadzą swoją firmę P18. Proszę wskazać, którą z dwóch form działalności gospodarczej wolał(a)by Pan/i prowadzić (n=81)** **osoby, które obecnie nie prowadzą własnej firmy i zdecydowanie nie odrzucają jej prowadzenia Obecnie nie prowadzą własnej firmy

12 Charakterystyka firm prowadzonych przez pracowników naukowych P16. Czy Pan/i prowadzi działalność gospodarczą jako właściciel lub wspólnik? *osoby, które prowadzą własną DG P31. Czy w Pana/i opinii, Pana/i firma odniosła sukces rynkowy? P33. Czy Pana/i firma zamierza rozszerzać swoją działalność terytorialną? P34. Czy Pana/i firma zamierza rozszerzać swoją działalność produktową? S6.2 Jaki jest zasięg działalności Pan/i firmy? (n=12)* 75%

13 (n=12)* Bariery utrudniające prowadzanie DG Prowadzą własną DG % odpowiedzi zdecydowanie/raczej utrudnia prowadzenie własnej DG *osoby, które obecnie prowadzą własną firmę wykorzystując w niej swoja wiedzę profesjonalną

14 Chęć prowadzania własnej działalności gospodarczej P17. Czy w przyszłości zamierza Pan/i założyć firmę komercyjną, w której będzie Pan/i wykorzystywał/a swoją wiedzę profesjonalną?

15 Powody braku chęci prowadzania własnej działalności gospodarczej (n=34)*** P17.1. Która z niżej wyszczególnionych odpowiedzi najlepiej charakteryzuje powód wykluczenia przez Pana ze swoich planów zawodowych możliwości założenia własnej firmy ? ***osoby, które „zdecydowanie i raczej nie zamierzają” złożyć własnej firmy.

16 Perspektywa czasowa rozważanej możliwości założenia własnej DG **osoby, które obecnie nie prowadzą własnej firmy ale wykluczają takiej możliwości P28. W jakiej perspektywie czasowej rozważał(a)by Pan/i założenie własnej firmy? (n=60)** *osoby, które obecnie nie prowadzą własnej firmy.

17 Kluczowe obszary wspierania PA przez uczelnię

18 Kluczowe obszary wspierania PA przez uczelnię Za kluczowe obszary, które w pierwszej kolejności powinny ulec poprawie należy uznać: -obszary niedostatecznie zaspokajające potrzeby kadry naukowej w procesie podejmowania działań przedsiębiorczych i jednocześnie - obszary, którym nadano wysoką wagę we wspieraniu tych działań. Średni wynik od 1 do 3 (inaczej 0 – 50% skali) – niski poziom zaspokojenia potrzeby/ niska waga obszaru we wspieraniu działań przedsiębiorczych Średni wynik pow. 3 do (inaczej 50% - 70% skali) – umiarkowany poziom zaspokojenia potrzeby/ umiarkowana waga obszaru we wspieraniu działań przedsiębiorczych Średni wynik pow (inaczej 70% skali) – wysoki poziom zaspokojenia potrzeby/ wysoka waga obszaru we wspieraniu działań przedsiębiorczych Poziom zaspokojenia danej potrzeby oraz jej wagę we wspieraniu działań przedsiębiorczych klasyfikowano według następujących wartości wyników (na skali 1-5):

19 niski Kluczowe obszary wspierania PA przez uczelnię (średnia) Poziom zaspokojenia potrzeb (średnia) Waga danego obszaru wspierania PA (średnia) (n=93)** Średnia z odpowiedzi na skali 1 – 5 (1; zdecydowanie nie ważne; 5: zdecydowanie ważne) Średnia z odpowiedzi na skali 1 – 5 (1; zdecydowanie się nie zgadam; 5: zdecydowanie się zgadzam) 70% wysoki wysoka 50% **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości. 50% 70% niska Brak danych Kluczowe obszary, które w pierwszej kolejności powinny ulec poprawie

20 Kluczowe obszary wspierania PA przez uczelnię Poziom zaspokojenia potrzeb (top 2 boxes) Waga danego obszaru wspierania PA (top 2 boxes) (n=93)** Top 2 boxes - % odpowiedzi zdecydowanie/raczej ważne Top 2 boxes - % odpowiedzi zdecydowanie/raczej się zgadzam **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości. Brak danych

21 Kluczowe obszary wspierania PA przez uczelnię Poziom zaspokojenia potrzeb (top 2 boxes) Waga danego obszaru wspierania PA (top box) (n=93)** Top box -% odpowiedzi zdecydowanie ważne Top 2 boxes - % odpowiedzi zdecydowanie/raczej się zgadzam **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości. Brak danych

22 Kluczowe bariery utrudniające podjęcie decyzji o założeniu firmy

23 Kluczowe bariery utrudniające podjęcie decyzji o założeniu firmy Za bariery szczególnie utrudniające podjęcie decyzji o założeniu własnej firmy należy uznać: -bariery, które zostały uznane jako trudne do przezwyciężenia i jednocześnie - bariery, którym przypisano wysokie prawdopodobieństwo pojawienia się na drodze do podjęcia własnej działalności gospodarczej i późniejszego jej prowadzenia. Średni wynik od 1 do 3 (inaczej 0 – 50% skali) –niski poziom trudności w przezwyciężeniu bariery/ niska szansa na pojawienie się danego problemu Średni wynik pow. 3 do (inaczej 50% - 70% skali) – umiarkowany poziom trudności w przezwyciężeniu bariery/ umiarkowana szansa na pojawienie się danego problemu Średni wynik pow (inaczej 70% skali) – wysoki poziom trudności w przezwyciężeniu bariery/ wysoka szansa na pojawienie się danego problemu Poziom przezwyciężenia danej bariery oraz możliwość jej pojawienie się klasyfikowano według następujących wartości wyników (na skali 1 -5):

24 Średnia z odpowiedzi na skali 1 – 5 (1; zdecydowanie nie możliwe; 5: zdecydowanie możliwe) Średnia z odpowiedzi na skali 1 – 5 (1; zdecydowanie nie utrudnia; 5: zdecydowanie utrudnia) Kluczowe bariery utrudniające podjęcie decyzji o założeniu firmy Poziom trudności w przezwyciężeniu bariery (średnia) Możliwość pojawienia się bariery (średnia) (n=60)** **osoby, które obecnie nie prowadzą własnej firmy, ale nie wykluczają takiej możliwości niski 70% wysoki wysoka 70% 50% niska 50% Brak danych Bariery szczególnie utrudniające podjęcie decyzji o założeniu DG

25 Poziom trudności w przezwyciężeniu bariery Kluczowe bariery utrudniające podjęcie decyzji o założeniu firmy % odpowiedzi zdecydowanie/ raczej możliwe, że dany problem pojawi się po założeniu firmy % odpowiedzi zdecydowanie/raczej utrudnia podjęcie decyzji o założeniu DG Możliwość pojawienia się bariery (n=60)** **osoby, które obecnie nie prowadzą własnej firmy, ale nie wykluczają takiej możliwości Brak danych

26 Wybrane czynniki determinujące podjęcie decyzji o założeniu firmy P21.Proszę ocenić, jaki wpływ na decyzję o podjęciu akademickiej działalności gospodarczej mają niżej wymienione czynniki? P22. Proszę ocenić, w jakim stopniu zniechęcają do prowadzenia akademickiej działalności gospodarczej niżej wymienione czynniki? % odpowiedzi zdecydowanie/raczej wysoki wpływ % odpowiedzi zdecydowanie/raczej zniechęca (n=93)** **osoby, które obecnie nie prowadzą własnej firmy, ale nie wykluczają takiej możliwości

27 Nie prowadzą własnej DG (nie wykluczają jej prowadzenia) (n=12) Bariery utrudniające prowadzanie DG - oczekiwane vs. rzeczywiste % odpowiedzi zdecydowanie/raczej utrudnia podjęcie decyzji o założeniu DG Prowadzą własną DG % odpowiedzi zdecydowanie/raczej utrudnia prowadzenie własnej DG (n=60) Brak danych Sortowane wg nie prowadzących działalności gospodarczej

28 Nie prowadzą własnej DG (nie wykluczają jej prowadzenia) (n=12) Bariery utrudniające prowadzanie DG - oczekiwane vs. rzeczywiste % odpowiedzi zdecydowanie/raczej utrudnia podjęcie decyzji o założeniu DG Prowadzą własną DG % odpowiedzi zdecydowanie/raczej utrudnia prowadzenie własnej DG (n=60) Nie dotyczy Różnica Sortowane wg różnicy między nie mającymi DG a mającymi DG

29 Instytucje wspierające przedsiębiorczość Zainteresowanie szkoleniami z zakresu prowadzenia własnej DG

30 P23. O jakich instytucjach wspierających przedsiębiorczość (działających na rzecz rozwoju przedsiębiorczości) Pan/i słyszał/a? Znajomość instytucji wspierających przedsiębiorczość (n=93)** **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości.

31 P24. Które z wymienionych niżej form wsparcia uważa Pan/i za najbardziej skuteczne (najbardziej pożądane) w rozwijaniu przedsiębiorczości pracowników naukowych? Preferowane formy wsparcia w rozwijaniu PA (n=93) **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości.

32 Zainteresowanie szkoleniami przydatnymi w prowadzeniu DG P25. Na ile był(a)by Pan/i zainteresowany(a) udziałem w bezpłatnych szkoleniach umożliwiających zdobycie wiedzy/umiejętności przydatnych do prowadzenia własnej działalności, w której wykorzystywał(a)by Pan/i swoją wiedzę naukową. (n=93)** P26. Na ile był(a)by Pan/i zainteresowany(a) udziałem w płatnych szkoleniach umożliwiających zdobycie wiedzy/umiejętności przydatnych do prowadzenia własnej działalności, w której wykorzystywał(a)by Pan/i swoją wiedzę naukową. **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości.

33 P27. Proszę powiedzieć, jakimi szkoleniami ewentualnie był(a)by Pan/i zainteresowany/a z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej, w której wykorzystywał(a)by Pan/i swoją wiedzę profesjonalną. (Max 3) (n=93)** Tematyka preferowanych szkoleń **osoby, które prowadzą obecnie firmę lub nie prowadzą obecnie firmy ale nie odrzucają zdecydowanie takiej możliwości.