SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Badanie wykonane przez Instytut Badań Strukturalnych dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Podsumowanie i wybrane wnioski dla XIII spotkania Grupy Roboczej.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Dualne kształcenie zawodowe
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji

PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE E-LEARNINGU NA PODSTAWIE SZKOLEŃ DLA PRACOWNIKÓW PSZ

E- LEARNING Geneza projektu „ Programy szkoleń modułowych dla kadr PSZ” (58 jednostek modułowych, 162 jednostki szkoleniowe) Zasilono bazę danych MPiPS - pełna dokumentacja 20 modułowych programów szkoleń dla kadr PSZ została umieszczona w bazie danych enia.praca.gov.pl Przygotowanie założeń do projektu e-learningowego wykorzystującego dotychczasowy dorobek Zrealizowano badania poświęcone kształceniu ustawicznemu kadr PSZ. Przygotowano ekspertyzę zawierającą propozycje rozwiązań systemowych w zakresie kształcenia ustawicznego kadr PSZ. „Oferta szkoleń w technologii e-learning dla pracowników instytucji rynku pracy, bazująca na programach modułowych opracowanych w ramach SPO RZL” Sformułowano założenia do projektu 1.7 wykorzystującego technologię e- learning bazującego na programach modułowych opracowanych w ramach SPO RZL

Cel projektu Bezpośrednim celem projektu jest przygotowanie warunków dla zapewnienia powszechnego i łatwego dostępu do nowoczesnych form podnoszenia kwalifikacji Pracowników Publicznych Służb Zatrudnienia oraz pozostałych instytucji rynku pracy poprzez przygotowanie narzędzi – pakietów dydaktycznych do szkoleń w technologii e-learning oraz narzędzi informatycznych i procedur organizacji szkoleń. Długofalowymi skutkami realizowanego projektu będzie podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników instytucji rynku pracy, a w konsekwencji podniesienie efektywności i jakości ich funkcjonowania. Produkt główny projektu Programy szkoleń modułowych dla 20 zakresów pracy – przystosowane, zaimplementowane i przygotowane do przeprowadzania kompleksowych szkoleń pracowników urzędów pracy i instytucji szkoleniowych. Interesariusze projektu Grupą docelową, do której dedykowana jest realizacja projektu stanowią:  pracownicy urzędów pracy,  inne instytucje rynku pracy (IRP). Założenia projektu

E-LEARNING Od teorii do praktyki 1.Przygotowanie pakietów dydaktycznych z materiałami szkoleniowymi do nauki w technologii e-learning:  analiza 20 modułowych programów szkoleń pod kątem adaptacji ich treści do środowiska technologii e-learning,  analizą objęte zostały szkolenia zawodowe dla kluczowych pracowników PSZ opracowane w ramach projektu "Programy szkoleń modułowych dla kadr publicznych służb zatrudnienia" realizowanego w latach , w ramach SPO RZL. 2.Implementacja pakietów dydaktycznych na platformie e-learningowej oraz do bazy KSZZ. 3.Przeprowadzenie szkoleń pilotażowych. 4.Ewaluacja szkoleń pilotażowych, weryfikacja zawartości pakietów dydaktycznych oraz wydanie zaleceń do organizacji modelu procesu edukacyjnego. 5.Promocja dorobku projektu. Działania projektu:

E-LEARNING E-learning: definicje, zalety i wyzwania Nowoczesna forma edukacji obejmującą szeroki zakres różnych technik i metod uczenia się. Łączy ona samodzielne zdobywanie wiedzy za pomocą dostępnych elektronicznych środków technicznych z metodami tradycyjnymi, w których uczeń pozyskuje widomości od nauczyciela.  duża swoboda wyboru miejsca, tempa i czasu uczenia się,  zasoby WWW jakimi posługuje się użytkownik Internetu są ogromne i nie dają się porównać z największą biblioteką.  uboższy kontakt ucznia z nauczycielami i innymi uczniami, co może powodować trudności w jasnym przekazaniu myśli oraz wymianie poglądów,  większa odpowiedzialność po stronie podejmującego naukę za jej rezultaty,  ograniczona możliwość porównywania wyników własnej pracy. E-learning Zalety e-learningu: Wyzwania e-learningu:

E-LEARNING Potrzeby Wsparcie procesu podnoszenia kwalifikacji zawodowych Pracowników instytucji rynku pracy, w szczególności publicznych służb zatrudnienia.  Przeszkolenie (w perspektywie 5-6 lat) około 7 tys. Pracowników PSZ na stanowiskach: pośrednik pracy, doradca zawodowy, specjalista ds. rozwoju zawodowego, lider klubu pracy oraz specjalista ds. programów,  zmieniające się przepisy wymagające ciągłej aktualizacji wiedzy ww. Pracowników,  zapewnienie jednolitego standardu i odpowiedniej jakości usług świadczonych przez PSZ na terenie całego kraju,  ograniczenia czasowe oraz ekonomiczne,  brak systemu szkoleń kadry PSZ wykorzystującego nowoczesne technologie informatyczne,  szkolenia dostępne na rynku nie zaspokajają potrzeb w zakresie dostarczania odpowiedniego zakresu wiedzy i kształcenia umiejętności niezbędnych pracownikom kluczowym do wykonywania specyficznych zadań zawodowych. Odpowiedź e-learningu Poprawa poziomu wiedzy i umiejętności kluczowych Pracowników PSZ.  Możliwość przeszkolenia dużej liczby Pracowników PSZ przy znacznie zmniejszonych nakładach finansowych i czasowych,  łatwy i szybki dostęp do bazy szkoleń e-learningowych dostosowanych do potrzeb Pracowników PSZ,  dostęp do szkoleń jest ciągły co pozwala na przyjęcie indywidualnego sposobu i tempa nauki, nie kolidującego z obowiązkami zawodowymi pracowników PSZ,  system szkoleń dla kadry PSZ wykorzystujący m. in. nowoczesne technologie teleinformatyczne,  wypracowana metodyka prowadzenia szkoleń e-learningowych dla kadry PSZ,  przygotowana kadra trenerska do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem e- learningu.