który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Metoda kierowanego nauczania
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
Dzieciństwo jest snem rozumu
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dydaktyka ogólna.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
„W CZESNA DIAGNOZA INDYWIDUALNYCH POTRZEB I MOŻLIWOŚCI ROZWOJOWYCH MAŁYCH DZIECI ORAZ WYCHOWAWCZE WSPARCIE ICH RODZICÓW – JAKO SPOSÓB NA SUKCES ŻYCIOWY.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością” „Dzisiejszy człowiek, który żyje miłością i pięknem, to dziecko, które wczoraj żyło radością”

2008/09 - ROK PRZEDSZKOLAKA Źródło: MEN

Kierunek działań w Gdańskim Okienku Przedszkolnym w SP 15 Główne: 1. Stymulowanie i doskonalenie rozwoju psychomotorycznego poznawczego emocjonalnego społecznego ruchowego 2. Wyrównanie dysharmonii rozwojowych oraz wyrobienie takich cech, które warunkują funkcjonowanie dziecka w przedszkolu rozbudzenie zainteresowań, właściwa motywacja do pracy, motywacja do rozwiązywania trudnych zadań, większa samodzielność usprawnianie manualne, funkcji wzrokowych i słuchowych, liczenia, rozwijanie mowy opowieściowej, logicznego myślenia, rozwijanie i doskonalenie ogólnej sprawności i koordynacji ciała

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz w oparciu o: Informacje o dziecku i jego specjalnych potrzebach (logopedycznych, edukacyjnych, terapeutycznych) Informacje zwrotne od rodziców Analizę wytworów prac ucznia Obserwacje zachowania się dzieci na zajęciach (postępy i słabe obszary) Możliwości percepcyjno-motorycznych dziecka

Wstępna diagnoza pedagogiczna Rozpoznawanie zainteresowań i zdolności dziecka Indywidualne potrzeby dziecka i rodziny Diagnoza psychologiczna Diagnoza logopedyczna

WSPARCIE ROZWOJU DZIECKA – ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE Zajęcia logopedyczne Zajęcia psychologiczne oraz Zajęcia grupowe z elementami Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborn metoda niewerbalna, która poprawia komunikację dziecka z otoczeniem, uaktywniając „ język ciała i ruchu” Kinezjologii Edukacyjnej wg Paula Dennisona aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju, wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków), integracja funkcji półkul mózgowych, integracja funkcji poziomów rozwoju mózgu, rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny

METODY PRACY pedagogika zabawy zabawy interakcyjne zabawy integrująco-synchronizujące funkcje percepcyjno-motoryczne taniec integracyjny aktywność artystyczna, literacka, muzyczna i sportowa metoda pytań i odpowiedzi Ruch rozwijający Kinezjologia edukacyjna zabawy paluszkowe elementy stymulacji polisensorycznej zabawy interaktywne

EFEKTY PODJĘTYCH DZIAŁAŃ – ORGANIZACJA PRACY Zajęcia edukacyjno-profilaktyczne „ Na wszelki wypadek” Aktywny udział w festynie szkolnym z okazji „Dnia Dziecka” Wycieczka autokarowa do ZOO Przejrzysta dokumentacja Utworzenie kroniki multimedialnej dla rodziców Zaangażowanie, kreatywność, dobry klimat w relacji nauczyciel-rodzic Aktualności z działalności przedszkola na stronie GOP-u Kwalifikacje i kompetencje zawodowe nauczycieli

EFEKTY PODJĘTYCH DZIAŁAŃ – POSTĘPY DZIECI 100% dzieci zrobiło postępy w dyscyplinie pracy, samodzielności, motywacji do pracy Kreatywność, innowacyjność dzieci, umiejętność pracy w zespole/grupie Dobre relacje miedzy dziećmi, wzrost zainteresowania komunikacją 85% dzieci rozpoznaje i nazywa figury geometryczne 100% dzieci zrobiło postępy w samoobsłudze i spożywaniu posiłku 100% dzieci zrobiło postępy w zakresie umiejętności rysowania, odtwarzania wzoru, rysowania pod dyktando, pisanie po śladzie Na lepszym poziomie pamięć bezpośrednia, spostrzeganie wzrokowe i słuchowe Wzrost ogólnej sprawności fizycznej, koordynacji ruchowej Znaczne postępy w rozumowaniu, wykorzystaniu wiedzy w praktyce Poprawa w rozwoju mowy opowieściowej, zasobie słownictwa W 80% lepsza koncentracja uwagi i uważne słuchanie poleceń nauczyciela

EFEKTY PODJĘTYCH DZIAŁAŃ

EFEKTY PODJĘTYCH DZIAŁAŃ – WYNIKI ANKIET DLA RODZICÓW 100 % rodziców jest zadowolonych z oferty zajęć, prowadzenia zajęć , stosunku nauczyciela do dzieci, ma zaufanie do nauczyciela 62,5% ocenia współpracę z nauczycielami na 6 37,5% Ocenia współpracę na 5

WNIOSKI

Prezentację przygotowała Krystyna Baryś Nauczyciel Gdańskiego Okienka Przedszkolnego w SP15 pedagog-terapeuta, socjoterapeuta w świetlicy profilaktyczno-terapeutycznej w SP 15