Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Przedsiębiorczość akademicka na UAM
czyli zostań kowalem swojego losu
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Zarządzanie projektami
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Rola działów HR w rozwijaniu innowacyjności firm
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Wyzwania przedsiębiorczości
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Marzenia.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Moja przedsiębiorczość
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Dotacje i pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Małopolskiego na lata Sylwia Bednarczyk-Mikuli.
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Przedsiębiorstwa sektora MSP: miejsce w polskiej gospodarce
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Cele działania Fundacji Celem Fundacji jest niesienie pomocy pedagogiczno - terapeutycznej, finansowej i rzeczowej dzieciom, w szczególności dzieciom.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Jerzy Hausner Gospodarka, rozwój, państwo. Na początek: trochę optymizmu.
Czynniki strukturotwórcze
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Nazwa, logo i motto firmy
JAK ZWIĘKSZYC KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE
Zarządzanie międzynarodowe
Przedsiębiorca technologiczny
„Cokolwiek zamierzasz zrobić, o czymkolwiek marzysz, zacznij działać.
– wybrane instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców
MARKETING INTERNETOWY
Raport po ocenie 360° - fragment
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie Spotkanie Podkarpackiej Grupy Regionalnej PM Jacek Strojny Instytut Gospodarki

Garść mądrych myśli Jeśli chcesz zmieniać świat musisz zacząć od siebie (Mahatma Gandi) Nie możemy liczyć jedynie na wielkie wizje geniuszy, ponieważ te trafiają się rzadko… niech każdy z nas stara się rozświetlić mrok choćby najmniejszym światełkiem (Charles Hendy) Cokolwiek zamierzasz zrobić, o czymkolwiek marzysz, zacznij działać. Śmiałość zawiera w sobie geniusz, siłę i magię. Zacznij od zaraz (Johan Wolfgang von Goethe)

Przedsiębiorczość Zdolność do tego, żeby być przedsiębiorczym; posiadanie ducha inicjatywy, rzutkość, zaradność (M.Łuczak, Przedsiębiorczość w zarządzaniu firmą) Działalność gospodarcza charakteryzująca się innowacyjnością i kreowaniem wartości dodanej (B.Beger, Kultura przedsiębiorczości) Proces kreowania czegoś odmiennego ze względu na wartość, poświęcając konieczny do tego czas i wysiłek, zakładając towarzyszące temu finansowe, psychiczne i społeczne ryzyko i uzyskanie dzięki temu nagrody finansowej i osobistej satysfakcji (R.D.Hisrich, M.P.Peters, Enterpreneurship. Starting, Deweloping and Managing)

Właściciel firmy, menedżer, przedsiębiorca Nie każdy kto tworzy firmę (rozpoczyna działalność gospodarczą) jest przedsiębiorcą Nie trzeba tworzyć firmy, aby być przedsiębiorcą. Można bowiem podejmować działania przedsiębiorcze, będąc w funkcjonującej już organizacji (intraprzedsiębiorca) Menedżer może i powinien działać (zarządzać) w sposób przedsiębiorczy Właściciel firmy może być menedżerem (zarządzać) i przedsiębiorcą (działać w sposób przedsiębiorczy)

Zarządzanie firmą w sposób przedsiębiorczy charakteryzuje: Zdolność i gotowość podejmowania inicjatywy Umiejętność podejmowania decyzji w sytuacji braku pełnej informacji Branie na siebie znacznych obowiązków i ponoszenie długotrwałego wysiłku Zdolność rozumienia potrzeb rynku, a nawet ich prognozowania i wyprzedzania Kojarzenie informacji z różnych dziedzin Zdolność kierowania ludzi nie tylko formalna, ale także budzenie entuzjazmu i zaufania

Przedsiębiorczość jako cecha osobowości przedsiębiorcy Czy przedsiębiorcy jako wyodrębniona grupa społeczno-kulturowa mają wspólne cechy osobowości? Wartości? Postawy? Zdolności? Czy można mówić, ze cechą osobowości przedsiębiorcy jest przedsiębiorczość?

Wskaźniki wartości przedsiębiorczych

Przedsiębiorczy zbiór wartości

Wskaźniki postaw przedsiębiorczych

Przedsiębiorcze postawy

Wskaźniki zdolności przedsiębiorczych

Przedsiębiorcze zdolności

Cechy wspólne osobowości przedsiębiorcy Chce coś w życiu osiągnąć, chce się rozwijać; ma ambitne cele, które pragnie zrealizować (przedsiębiorczy zbiór wartości) Jest otwarty na zmiany i innych ludzi, wierzy w siebie i gotów jest poświęcić wiele, aby osiągnąć to co zamierza (przedsiębiorcze postawy) Jest inteligentny, kreatywny i potrafi tworzyć wizje i plany w perspektywie długookresowej (przedsiębiorcze zdolności)

Przedsiębiorcza osobowość

Przedsiębiorcza osobowość a płeć

Przedsiębiorcza osobowość a wiek przedsiębiorcy

Przedsiębiorcza osobowość a wykształcenie przedsiębiorcy

Przedsiębiorczość jako sposób działania przedsiębiorstwa Przedsiębiorczość może przejawiać się w wielu obszarach działania przedsiębiorstwa. Najważniejsze z nich to: Orientacja rynkowa Partycypacja pracowników Wysoka innowacyjność Nastawienie na jakość Czy można mówić, że przedsiębiorczość jest sposobem działania przedsiębiorstwa?

Wskaźniki orientacji rynkowej deklarowane przez przedsiębiorców

Orientacja rynkowa jako działanie przedsiębiorcze

Wskaźniki partycypacji pracowników deklarowane przez przedsiębiorców

Partycypacja pracowników jako działanie przedsiębiorcze

Wskaźniki wysokiej innowacyjności deklarowane przez przedsiębiorców

Wysoka innowacyjność jako działanie przedsiębiorcze

Wskaźniki nastawienia na jakość deklarowane przez przedsiębiorców

Nastawienie na jakość jako działanie przedsiębiorcze

Cechy wspólne działania przedsiębiorczego firmy Funkcjonuje blisko klienta, obserwuje rynek w poszukiwaniu szans i łatwo reaguje na pojawiającą się zmianę (orientacja rynkowa) Kształtuje zdrowe relacje z pracownikami (partycypacja pracowników) Wdraża innowacje procesowe i produktowe, tworzy warunki do kreatywnego zachowania się pracowników (wysoka innowacyjność) Zapewnia wysoką jakość produktów poprzez podnoszenie kompetencji pracowników i ich motywacji do jakości oraz stosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych (nastawienie na jakość)

Działanie przedsiębiorcze

Przedsiębiorcze działanie a wielkość przedsiębiorstwa

Przedsiębiorcze działanie a przedmiot działalności przedsiębiorstwa

Przedsiębiorcze działanie a długość funkcjonowania przedsiębiorstwa przedsiębiorstwa

Pozytywny wpływ wybranych czynników na rozwój firmy

Potencjał rozwojowy badanych przedsiębiorstw

Dotychczasowe kierunki rozwoju przedsiębiorstwa

Kierunki rozwoju przedsiębiorstwa w następnych latach

Instrumenty konkurowania na rynku