ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Advertisements

z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Co chcieliśmy osiągnąć?
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w szkołach województwa kujawsko-pomorskiego Rok szkolny 2014/2015.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
EWD 2016 Język polski.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Historia i wiedza o społeczeństwie
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. E. SZYLKI W OŻAROWIE Z WYKORZYSTANIEM EDUKACYJNEJ WARTOŚCI DODANEJ W ROKU 2014 Opracowały: Buchalska Dorota Wilczak Anna Budkowska Milena

WSTĘP 1 kwietnia 2014 roku odbył się sprawdzian szóstoklasisty. W Szkole Podstawowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. E. Szylki w Ożarowie do sprawdzianu przystąpiło 91 uczniów klas szóstych. W analizie wykorzystywany będzie model szacowania EWD. Po raz pierwszy pozwala on szacować wskaźniki EWD dla szkoły podstawowej na podstawie wyników jednej edycji egzaminów zewnętrznych (trzecioteścik po III klasie szkoły podstawowej i mający miejsce 3 lata później sprawdzian szóstoklasisty). Celem opracowania jest dostarczenie Radzie Pedagogicznej informacji na temat efektów kształcenia. Analiza osiągnięć ma posłużyć do zaplanowania dalszych działań zmierzających do poprawy stopnia opanowania przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej. Analizuje się wyniki sprawdzianu szóstoklasisty w celu poprawy, jakości pracy szkoły z wykorzystaniem metody Edukacyjnej Wartości Dodanej.

Średnia: Wynik OBUT (procent) Średnia: Wynik sprawdzianu (procent) Zestawienie wyników egzaminu szkoły i poszczególnych klas oraz wskaźnik EWD   Nazwa grupy Liczebność Średnia: Wynik OBUT (procent) Średnia: Wynik sprawdzianu (procent) EWD SP 100/15 Rocznik 2014 (91) 91 69,7 61,6 -3,4 ± 1,7 Klasa A 23 66 60,6 -3,1 ± 3,5 Klasa B 24 67,6 53,1 -6,4 ± 3,1 Klasa C 21 75,5 70,5 -1,3 ± 3,1 Klasa D 70,2 63,3 -2,7 ± 3,5

WNIOSKI: Z powyższych wykresów widać, że w szkole przeważają uczniowie ze średnimi wynikami na trzecioteściku: 58,04% uczniów o potencjale średnim, 24,86% uczniów o potencjale wysokim 17,1% o potencjale niskim. Potencjał klas na wejściu był porównywalny.

PRZEDZIAŁY UFNOŚCI

WNIOSKI: Z analizy powyższych wykresów wynika, iż uczniowie naszej szkoły podstawowej osiągnęli ujemny wskaźnik EWD. Analizując poszczególne grupy można stwierdzić, iż najgorzej ze sprawdzianem poradzili sobie uczniowie z najniższym potencjałem. Zaznaczyła się niewielka dysproporcja pomiędzy wynikami klas A, B oraz D. Klasa C wypadła najlepiej w stosunku do pozostałych klas, uzyskując dodatni wskaźnik. Dyslektycy wypadli we wskaźnikach nieco lepiej niż uczniowie bez dysleksji, jak również nieco lepiej wypadły dziewczęta niż chłopcy.

WYKRES ROZRZUTU

WNIOSKI: Z wykresów wynika, że ok. 50% uczniów nie osiągnęło przewidywanego wyniku, 12% osiągnęło zbliżony do przewidywanego wyniku, a 38% osiągnęło wynik wyższy od przewidywanego wyniku. Najsłabsze wyniki były w klasie VI d, zaś najlepsze w klasie VI c.

WYNIKI PRZEWIDYWANE

WNIOSKI: Z wykresów wynika, że rzeczywiste wyniki osiągnięte przez uczniów klas szóstych szkoły podstawowej są niższe od wyników przewidywanych. We wszystkich kategoriach (podziałach) uczniowie z niskim i wysokim potencjałem otrzymali wyniki lepsze od przewidywalnych. Uczniowie ze średnim potencjałem wypadli słabiej.

REKOMENDACJE: Należy stosować różnorodne formy i metody pracy z uczniem, tak, aby uczniowie słabsi i zdolni nie tracili motywacji do nauki. Na bieżąco monitorować osiągnięcia uczniów. Kontynuować pracę indywidualną z uczniami ze specjalnymi potrzebami. Nałożyć większy nacisk na pracę z uczniami ze średnim potencjałem.