Krynica Zdrój 05.11.2015. Badania Manpower Polska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowe perspektywy kształcenia praktycznego w Polsce STUDIA O PROFILU PRAKTYCZNYM W POLSKICH UCZELNIACH Konferencja w ramach cykli: „Rozwój Edukacji.
Advertisements

ZWIĄZEK RZEMIOSŁA POLSKIEGO Maciej Prószyński Książ listopad 2008 r.
Rola izb rzemieślniczych jako instytucji samorządu
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
EURES – co to jest? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
Kariera, a niepełnosprawność. Misja i wyzwania dla poradnictwa zawodowego XIX Konferencja Szkoleniowa Warszawa października 2009 r. SZKOLENIE W RZEMIOŚLE.
Kształcenie praktyczne
Nowe perspektywy kształcenia praktycznego w Polsce STUDIA O PROFILU PRAKTYCZNYM W POLSKICH UCZELNIACH Konferencja w ramach cykli: Rozwój Edukacji Akademickiej.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo- wychowawczych Płock, 28 sierpnia 2013.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
OBSERWATOR RYNKU PRACY REGIONU JELENIOGÓRSKO – LEGNICKIEGO Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Przeszkody w integracji niepełnosprawnych na rynku pracy
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Technik ekonomista.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
„Każdy pracownik jest ważny – podniesienie kompetencji pracowników o niskich kwalifikacjach” „Firmy rodzinne” Chciałabym zaprezentować Państwu dwa projekty.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Jak wybrać zawód?.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Niemiecki model edukacji zawodowej
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Kształcenie i uczenie się w miejscu pracy w Polsce
Szkolnictwo zasadnicze zawodowe a płeć Analiza danych statystycznych i wyniki badań Danuta Duch-Krzystoszek Koalicja KARAT.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
Bezrobotni absolwenci szkół wyższych i ponadgimnazjalnych w województwie pomorskim Joanna Witkowska Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Ogólnopolska.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji.
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Technik transportu drogowego
MÓJ ZAWÓD.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Związek Pracodawców Warszawy i Mazowsza
Projekt Powiatu Giżyckiego i Alytaus Profesinio Rengimo Centras
Losy absolwentów 2016 (dane udostępnione szkole przez Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji WUP w Krakowie)
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Absolwent UwB jako pracownik.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Krynica Zdrój

Badania Manpower Polska

Barometr zawodów

wg danych izb rzemieślniczych – styczeń 2015 r. Związek Rzemiosła Polskiego- Zespół Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej

EGZAMINY W ZAWODACH GINĄCYCH CZELADNICZE / MISTRZOWSKIE

Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

Analiza wyników badań ZRP Analiza wyników badań ZRP „Kształcenie zawodowe dla rynku pracy” „Kształcenie zawodowe dla rynku pracy” Po zakończeniu kształcenia zawodowego nie występują problemy w znalezieniu zatrudnienia. Osoby pracują u tego samego pracodawcy w tym samym zawodzie, u innego pracodawcy w tym samym zawodzie, u innego pracodawcy w innym zawodzie, u innego pracodawcy za granicą w wyuczonym zawodzie oraz u innego pracodawcy za granicą w innym zawodzie. W otoczeniu przedsiębiorstw można wyróżnić dwie podstawowe kategorie grup. Ci którzy chcą wyszkolić i związać się z pracownikiem oraz Ci, którzy chcą wyszkolić pracownika i nie pozostawić go w swojej firmie. Wiadomo że najbardziej poszukiwani pracownicy to wykwalifikowani zawodowcy.

Postrzeganie szkół zawodowych jako ostateczność jest bardzo niebezpiecznym zjawiskiem w zakresie przyszłości rynku pracy w Polsce. Uczestnicy badań podkreślają chęć podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Niestety dostrzegają problem w możliwości znalezienia kształcenia na poziomie wyższym dostosowanym do ich profilu zawodowego. Powoduje to, że absolwenci szkół zawodowych nie mają możliwości kontynuowania nauki i podnoszenia kwalifikacji zawodowych w ww. zawodach.

Manpower Polska

Pozytywne oceny zbiera wyposażenie miejsc pracy u przedsiębiorców. Zajęcia praktyczne wyżej oceniają absolwenci, którzy uczą się w zasadniczych szkołach zawodowych w trybie młodocianego pracownika. Rozwija się nowy trend - tworzenie przez organizacje rzemiosła niepublicznych szkół zawodowych, w których dokształcają się uczniowie – młodociani pracownicy zatrudnieni u rzemieślników w celu przygotowania zawodowego.

Dziękuję za uwagę Mieczysław Urbański „Zostaję w Polsce, przyjeżdżajcie licznie”