OCENIANIE USTNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ПРАВА ЧЕЛОВЕКА И ДЕЙСТВИЯ ПОЛИЦИИ PRAWA CZŁOWIEKA A DZIAŁANIA POLICJI gодинсп. полиции, магистр Томаш Мосио podinsp. mgr Tomasz Mosio.
Advertisements

Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Nowa” Matura 2015 Języki obce
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
1 ICT in the assessment of speaking and writing Autorka: Małgorzata Rzeźnik Automatyczne ocenianie umiejętności pisania i mówienia.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
PREZENTACJA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKÓW OBCYCH
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Abitur 2012 Deutsch.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Aleksander Radiszczew ( )
Folklor dziecięcy Eliza Małek
Klasztory. Małek Eliza 2 monaster, klasztor prawosławny, pełniący przede wszystkim funkcje religijne, ale również wielorakie funkcje kulturowe. Pierwsze.
L ITERATURA ROSYJSKA XVIII W. Literatura doby Piotra I (okres przejścia od piśmiennictwa staroruskiego do literatury nowożytnej) kon. XVII w. – lata 30.
Narodziny nowych form wypowiedzi literackiej
Архитектура и повседневная жизнь древнерусского города /Architektura i życie codzienne w staroruskich miastach Literatura podstawowa: 1.Chorowska M., 2003,
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Czy jesteś osobą otwartą?
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Europejskie źródła kultury polskiej
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Skitunnel Ltd. Deutschland Am Grenzhang 18 DE Breitenbrunn OT Tellerhäuser Fon: +49 (0) Fax: +49 (0) Mobil: +49 (0)
Девочки.....
Девочки ... Dziewczyny ....
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Matura 2015.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
Укажи мышке дорогу к сыру. Кликай на слова, в каких "ó" меняется на "o". kółko nóżka twójkról ogróddróżka wróbelsłój stółbródka wróżkaźródło kózka ołówek.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2015.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Literatura staroruska
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
M AŁE FORMY FOLKLORU SŁOWNEGO Zaklęcia, zagadki, przysłowia i porzekadła Eliza Małek 1.
Folklor dziecięcy Eliza Małek
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Fotoreportaż z zajęć unijnych „Rozwój przez nowoczesną edukację w szkołach Gminy Jaworze” Pierwszy etap zajęć.
Informator dla rodziców
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
MATURA 2018.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

OCENIANIE USTNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO

OCENIANIE EGZAMINU USTNEGO MAKSYMALNA LICZBA PUNKTÓW SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA JĘZYK WYPOWIEDZI ROZMOWA WSTĘPNA ---------- 4 pkt. – zakres struktur leksykalno-gramatycznych 4 pkt. – poprawność struktur leksykalno-gramatycznych 2 pkt. – wymowa 2 pkt. – płynność wypowiedzi ZADANIE 1. 6 pkt. ZADANIE 2. ZADANIE 3. Razem: 18 pkt. 12 pkt. 30 pkt. (100%)

SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA REALIZACJA ELEMENTÓW ZADANIA ADEKWATNOŚĆ WYPOWIEDZI / POMOC EGZAMINUJĄCEGO

W KAŻDYM ZADANIU ZNAJDUJĄ SIĘ CZTERY ELEMENTY KLUCZOWE, KTÓRYCH STOPIEŃ REALIZACJI WPŁYWA NA OCENĘ SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ ZDAJĄCEGO. ZADANIE 1. – 4 kwestie do omówienia („chmurki”) ZADANIE 2. – opis ilustracji + 3 pytania ZADANIE 3. – uzasadnienie wyboru + uzasadnienie odrzucenia + 2 рytania

REALIZACJĘ KAŻDEGO Z CZTERECH ELEMENTÓW NALEŻY OCENIAĆ DWUSTOPNIOWO – OKREŚLAJĄC: CZY ZDAJĄCY ODNIÓSŁ SIĘ DO DANEGO ZAGADNIENIA, CZY ZDAJĄCY ROZWINĄŁ JE W ZADOWALAJĄCYM STOPNIU.

KARTA OCENY WYPOWIEDZI

ZADANIE 1. ROZMOWA Z ODGRYWANIEM ROLI Podczas wakacji pracowałeś/-aś dorywczo. Rozmawiasz na ten temat ze swoim rosyjskim kolegą/koleżanką. Poniżej podane są 4 kwestie, które musisz omówić w rozmowie z egzaminującym. poszukiwanie pracy rodzaj pracy i zakres obowiązków plany związane z przeznaczeniem zarobionych pieniędzy warunki zatrudnienia Rozmowę rozpoczyna zdający.

plany związane z przeznaczeniem zarobionych pieniędzy Е. – А что ты делал? Z. – Нормально, то что должен официант. E. – Это трудная работа? Z. – Да, я почти всё время стоял и ходил и у меня болели ноги. Я работал каждый день с 8.00 до 17.00 с обеденным перерывом, а в субботу ещё и вечером. E. – Почему ты решил подрабатывать? Z. – Я хотел заработать деньги на каникулы. Е. - Мне интересно ещё, легко ли было найти такую работу? Z. – Мне повезло и я быстро её нашёл. Я читал объявления в газетах и одно мне показалось интересным. Я отправил резюме, пошёл на встречу с шефом и меня приняли на работу. Odniósł się rodzaj pracy i zakres obowiązków Odniósł się i rozwinął warunki zatrudnienia Odniósł się plany związane z przeznaczeniem zarobionych pieniędzy Odniósł się i rozwinął poszukiwanie pracy

OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

ZADANIE 2. а) OPIS ILUSTRACJI

Za rozwinięty uważa się opis, w którym zdający zawarł 3 elementy w stopniu co najmniej podstawowym: Kto jest na ilustracji? Gdzie jest? Co robi? LUB zawiera tylko dwa elementy, ale ujęte w sposób bardziej wyczerpujący. OPIS Odniósł się OPIS 1. На снимке я вижу мужчин и машину. OPIS 2. Я вижу двое мужчин, которые на улице стараются починить машину. OPIS 3. Я вижу, что мужчины, хотят поменять колесо в машине, которая сломалась во время езды. Odniósł się i rozwinął Odniósł się i rozwinął

b) ODPOWIEDZI NA TRZY PYTANIA Как, по-Вашему, чувствуют себя эти мужчины? Почему Вы так думаете? 2. Какие, по Вашему мнению, положительные стороны путешествия на машине? Почему Вы так думаете? Расскажите, пожалуйста, о каком-нибудь приключении, которое произошло с Вами или Вашими знакомыми во время путешествия.

ODPOWIEDZI NA TRZY PYTANIA Odniósł się i rozwinął 1. Как, по-Вашему, чувствуют себя эти мужчины? Почему Вы так думаете? Z. – Они недовольны, потому что они не могут ехать и опоздают на работу. 2. Какие, по Вашему мнению, положительные стороны путешествия на машине? Почему Вы так думаете? Z. – Я не могу ехать на машине, потому что я не сдал экзамена на водительские права. 3. Расскажите, пожалуйста, о каком-нибудь приключении, которое произошло с Вами или Вашими знакомыми во время путешествия. Z. – Брат ехал за город и попал в аварию. Nie odniósł się Odniósł się

ZADANIE 3. WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA Zdjęcie 1 Przebywasz w Rosji na kursie językowym. Odwiedził Cię kolega z Polski, którego chcesz zaprosić na obiad. Wybierz tę restaurację, która będzie, Twoim zdaniem, bardziej odpowiednia i uzasadnij swój wybór. Wyjaśnij, dlaczego odrzucasz drugą propozycję. Zdjęcie 2

WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA Uzasadnienie wyboru 1. Я выбрал бы русский ресторан, потому что мой друг не любит фаст-фудов. 2. Я приглашу друга в русский ресторан, потому что он первый раз в России и должен, по-моему, попробовать русские блюда и почувствовать русский дух. В этом ресторане уютно и красиво. Кроме того друг не любит фаст-фудов. Zdjęcie 1 Odniósł się Zdjęcie 2 Odniósł się i rozwinął

Uzasadnienie odrzucenia WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJACEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA Uzasadnienie odrzucenia 1. Я не выберу МакДональдс, потому что эту еду можно съесть везде, в Польше также. 2. Я не пойду с ним в фаст-фуд, потому что там всегда много народу, шумно и бумажные тарелки. А главное, там жирная и нездоровая еда. От фаст-фудов люди толстеют. Zdjęcie 1 Odniósł się Zdjęcie 2 Odniósł się i rozwinął

ZADANIE 3. WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA Как Вы думаете, важно ли для людей, где и с кем они едят? Почему? Как Вы относитесь к людям, которые постоянно сидят на диете? Почему? Как Вам кажется, почему на свете всё больше толстых людей? 4. Популярны ли в Польше блюда из других стран? Почему? Почему нет?

ODPOWIEDZI NA 2 PYTANIA 1. Как Вы думаете, важно ли для людей, где и с кем они едят? Почему? Я думаю, что для людей это важно. Например, я не люблю есть однa и для меня важны семейные обеды, когда вся семья собирается за столом, беседует и шутит. Важно также, где мы едим – предпочитаем дома, но приятно также иногда пообедать в хорошем ресторане. 4. Популярны ли в Польше блюда из других стран? Почему? Почему нет? Да, некоторые даже очень популярны, например, вкусную итальянскую пиццу любят все. Odniósł się i rozwinął Odniósł się