Maciej Olex-Szczytowski PODSUMOWANIE ROKU 2006 Maciej Olex-Szczytowski Styczeń 2007
Cele prezentacji Przedstawienie: „Bilansu otwarcia” AMW Zmian dokonanych i planowanych w 2006 r.: Organizacja i „kultura” Procedury i systemy Sprawność i wydajność Kwestii strategicznych na przyszłość
Cele Agencji Mienia Wojskowego Zagospodarowanie, przy użyciu najnowszych instrumentów rynkowych, zbędnych nieruchomości oraz rzeczy ruchomych dla MON, a także dla MSWiA Zaopatrywanie Sił Zbrojnych RP, przy użyciu najnowszych technologii (przetargi internetowe), w sprzęt powszechnego użytku (informatyki, łączności, logistyki), środki materiałowe (materiały pędne, smary, umundurowanie i żywność) oraz paliwa grzewcze Realizacja innych strategicznych zadań dla Sił Zbrojnych RP i MON wymagających m.in. finansowania ze środków pozabudżetowych
Działalność i wartość dodana AMW (w mln zł) 1998-2006 2006 Przychody z tytułu przejętego mienia: MON 1 765 259 MSWiA 9 3 Wynik finansowy 1 190 171 Środki przekazane do: MON 1 088 167 MSWiA 5 1 Zakupy na rzecz SZ RP 2 126 793 Oszczędności dla MON 184 70 Wartość dodana 2 130 285
Forma działania 93% dochodu brutto Istnieje możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia krajów sojuszniczych. Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych
Zmiany w 2006 r. Zasoby ludzkie Informatyzacja Organizacja i procedury Oddziały Terenowe vs. „Biuro” Sprzedaż „inteligentna” Aportowanie do JVs Inwestycje kapitałowe Marketing, media Pilne kroki naprawcze Zasoby ludzkie Informatyzacja
Zespół Inicjatyw Gospodarczych Struktura organizacyjna AMW początek 2006 r. Prezes Zastępca Prezesa ds. Zagospodarowania Mienia Zastępca Prezesa ds. Ekonomiczno- Finansowych Zastępca Prezesa ds. Zaopatrywania SZ Dyrektor Koordynator ds. Administracyjno- Pracowniczych - Audyt Wewnętrzny - Zespół Doradców - Zespół Obsługi Prawnej - Zespół Kontroli Wewnętrznej - Zespół Ochrony - Dział Obsługi Medialnej Zespół Marketingu Zespół Inicjatyw Gospodarczych Bydgoszcz Gorzów Wlkp. Kraków Morski Olsztyn Szczecin Warszawa Oddział Terenowy Wrocław Finanse, Marketing
- Zespół Projektów Inwestycyjnych Oddział Terenowy Wrocław Struktura organizacyjna AMW po zmianach w 2006 r. Prezes Zastępca Prezesa ds. Zagospodarowania Mienia Zastępca Prezesa ds. Ekonomiczno- Finansowych Zastępca Prezesa ds. Zaopatrywania SZ Dyrektor Koordynator ds. Administracyjno- Pracowniczych - Audyt Wewnętrzny - Zespół Doradców - Zespół Obsługi Prawnej - Zespół Ochrony - Zespół Kontroli Wewnętrznej Bydgoszcz, Morski - Zespół Projektów Inwestycyjnych Finanse OT Gorzów Wlkp. - Zespół Marketingu Kraków Olsztyn Szczecin Warszawa Oddział Terenowy Wrocław
Strona internetowa AMW Podstawowa strona Agencji w Internecie www.amw.com.pl Podstawowa strona Agencji w Internecie Nowa strona AMW
Środki przekazane na FMSZ* Rok 2006 dla AMW Przychód* 262,4 mln PLN Wynik* 171, 7 mln PLN Środki przekazane na FMSZ* 166,6 mln PLN *podane dane mają charakter wstępny
Przychód AMW w 2006 r. w porównaniu do 2005 r.
Przychód: dynamika wzrostu Porównanie procentowe dynamiki wzrostu przychodu
Zysk Zysk AMW w 2006 r. w porównaniu do 2005 r.
Zysk: dynamika wzrostu Porównanie procentowe dynamiki wzrostu zysku
Kwoty przekazane na FMSZ Kwoty przekazane przez AMW do FMSZ w 2006 r. w porównaniu do 2005 r.
Kwoty przekazane na FMSZ: dynamika wzrostu Porównanie procentowe dynamiki wzrostu kwot przekazywanych do FMSZ
Rok 2006 dla AMW Zwiększenie udziałów w Satelitarnym Centrum Operacji Regionalnych Zawiązanie spółki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Główny inwestor i wykonawca budowy nowej siedziby MON oraz Muzeum Wojska Polskiego Rozwój spółki WP Energia, odpowiedzialnej za przejmowanie i modernizację wojskowej sieci grzewczej
Wyzwania na przyszłość Dalsze porządkowanie i ucywilnianie, HR, IT Strategiczne zarządzanie Sprawniejsze generowanie środków Wydajność, efektywność i koszty Zadania specjalne
Dziękuję bardzo