Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Sprawozdawczość w ramach projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedstawienie wniosków po złożeniu sprawozdań merytorycznych i finansowych.
Advertisements

„Kobieta w biznesie- GOTÓWKA NA START”
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Załącznik nr 2 do wniosku o płatność Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia w projektach Priorytetu IX PO KL Rzeszów, 19 grudnia 2012 r.
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Umowy o dofinansowanie projektów
Wojewódzki Urząd Pracy
Beneficjentów Ostatecznych do projektów w ramach Priorytetu IX PO KL
Wniosek o płatność Działanie 7.1 i 7.2 PO KL.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS)
Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja postępu rzeczowego komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
Zasady przetwarzania danych do PEFS Katowice, r.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego SPRAWOZDANIE OKRESOWE ZA I PÓŁROCZE 2014 R. Z WDRAŻANIA KOMPONENTU REGIONALNEGO PO.
Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy Podsystem monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.5/11 Szczecin, 9 sierpnia 2011 r. Spotkanie współfinansowane.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/7.3/11 Szczecin, 11 października 2011 r. Spotkanie współfinansowane.
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
PO KL Komponent Regionalny podsumowanie i rezultaty.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Planowanie i realizacja badań ewaluacyjnych służących oszacowaniu wartości wskaźników rezultatu długoterminowego EFS 18 stycznia 2015 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WK-P w zakresie Europejskiego Funduszu.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Istotne kwestie dotyczące wskaźników i sprawozdawczości
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
XXVII Sesja Rady Miejskiej w Nowem 26 kwietnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Monitorowanie uczestników Oś Priorytetowa 3 oraz Poddziałanie 5.3
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Systemy internetowe do obsługi projektów
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 29 listopada 2017 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
w województwie zachodniopomorskim
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Sprawozdawczość w ramach projektu

PEFS 2007 – Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 służy do monitorowania efektów realizacji projektów dofinansowanych z EFS poprzez zbieranie danych osób oraz instytucji objętych wsparciem w ramach POKL Cele: dotarcie do uczestników projektów w ramach POKL w celu przeprowadzania badań ewaluacyjnych w zakresie efektywności udzielanego wsparcia służy do gromadzenia danych wszystkich uczestników projektów realizowanych w ramach POKL służy przeprowadzeniu monitoringu projektów generowanie wskaźników obrazujących stopień realizacji POKL

krakow.plwww.pokl.wup- krakow.pl) Formularz PEFS sporządzany jest w wersji 2.0 (plik do pobrania znajduje się wraz z Instrukcja wypełniania Formularza PEFS dla PO KL na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie krakow.pl) krakow.pl Dane zawarte w Formularzu PEFS muszą być kompletne. Sytuacje kiedy dane pole pozostaje puste należy traktować jako wyjątkowe. Mogą one dotyczyć wypadków kiedy dany uczestnik nie posiada np. numeru telefonu komórkowego lub adresu poczty elektronicznej. Istnieje wówczas konieczność pisemnego wyjaśnienia czynników, które spowodowały brak poszczególnych danych Z chwilą przystąpienia uczestnika do projektu badany jest status uczestnika projektu, w tym wiek, status na rynku pracy itp. Status nie podlega zmianie Przekazywany plik musi być zabezpieczony hasłem zarówno na poziomie pakowania jak i uruchamiania formularza. Hasła do piliku są przekazywane przez Partnera każdorazowo w odrębnej kopercie wraz z Formularzem PEFS

Hasło startowe do Formularza PEFS Partnerzy otrzymają odrębnie, drogą pocztową Formularz PEFS powinien zostać dostarczony Liderowi projektu na płycie CD lub innym nośniku danych, osobiście lub pocztową tradycyjną za potwierdzeniem odbioru Niedopuszczalne jest przesyłanie formularza PEFS pocztą elektroniczną! Formularz PEFS składny jest każdorazowo wraz z wnioskiem o płatność, za wyjątkiem sytuacji kiedy w danym okresie rozliczeniowym nie będzie istniała żadna osoba ani instytucja która rozpoczęła, zakończyła, kontynuuje, czy też przerwała udział w projekcie

O czym należy pamiętać zgoda na przetwarzanie danych osobowych Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania 1)warunkiem uczestnictwa w projekcie jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych uczestnika projektu lub w przypadku uczestników niepełnoletnich jego opiekuna prawnego. Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania określa Załącznik nr 1 do Zasad Realizacji Projektu 2)przetwarzać dane osobowe mogą wyłącznie osoby posiadające imienne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych (upoważnienie stanowi Załącznik nr 4 do Zasad Realizacji Projektu). Upoważnienia wydawane są przez osobę która odpowiada za politykę ochrony dany osobowych u danego Partnera 3)Partnerzy prowadzą ewidencję pracowników upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. muszą być tożsame 4)dane zwarte w Formularzu PEFS muszą być tożsame z danymi przedstawionymi w Załączniku nr 2 wniosku o płatność

Załącznik nr 2 wniosku o płatność szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia W ramach projektu obligatoryjne wypełniane są: Tabela nr 1 Przepływ uczestników projektu Tabela nr 2 Określenie statusu na rynku pracy osób, które rozpoczęły udział w projekcie Tabela nr 3 Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie znajdujące się w dwóch grupach wiekowych i lata Tabela nr 4 Osoby które rozpoczęły udział w projekcie ze względu na wykształcenie Tabela nr 7 Osiągnięte wartości wskaźników UWAGA! w przypadku Tabeli nr 5 i 6 w komentarzu należy wpisać każdorazowo NIE DOTYCZY

Okres Liczba osób, które: rozpoczęły udział w projekcie powróciły do projektu zakończyły udział w projekcie przerwały udział w projekcie kontynuują udział w projekcie na koniec okresu rozliczeniowego. po zakończonym udziale w projekcie po przerwanym udziale w projekcie KMOgółemKM KM KM KM KM Mr Mp K omentar z Tabela nr 1 Przepływ uczestników projektu O czym należy pamiętać: w załączniku nr 2 wykazywane są wyłącznie osoby, które rzeczywiście skorzystały ze wsparcia w ramach projektu. Osoby, które zgłosiły chęć udziału lub nawet podpisały Deklarację uczestnictwa jednakże nie wzięły udziału w pierwszej formie wsparcia nie powinny być brane pod uwagę w Załączniku nr 2.

O czym jeszcze należy pamiętać w pierwszym okresie rozliczeniowym wartość Mr jest równa Mp. W kolejnych okresach rozliczeniowych wartość Mr dotyczy wyłącznie osób rozpoczynających projekt w danych okresie sprawozdawczym w ramach Załącznika nr 2 każda osoba jest liczona wyłącznie raz (PESEL). W przypadku osób, które zostały wykazane w poprzednich okresach sprawozdawczych jako osoby, które zakończyły lub przerwały udział w projekcie istnieje możliwość wykazania ich jako osób powracających do projektu, pod warunkiem, że będą to inne formy wsparcia niż te które już ukończyły w momencie powrotu danej osoby do projektu nie jest ona wykazywana powtórnie jako rozpoczynająca udział w projekcie. Osobę powracająca do projektu wykazujemy jako osobę, która powróciła po do projektu po zakończonym udziale lub po przerwanym udziale w projekcie. O liczbę osób które powracają do projektu należy odpowiednio zmniejszyć wartość Mp w kolumnach dot. osób, które zakończyły lub przerwały udział w projekcie. Osoby powracajace są uwzględniane jako osoby kontynuujące lub te które zakończyły udział w projekcie w danym okresie nie należy każdorazowo drukować instrukcji wypełniania tabel. Każdorazowo należy natomiast drukować wszystkie tabele, bez względu na to czy zamieszczane są w nich dane (Tabela 5 i 6)

Lp. Status osoby na rynku pracy MrMp KMOgółemKM Bezrobotni w tym osoby długotrwale bezrobotne 2 Osoby nieaktywne zawodowo w tym osoby uczące lub kształcące się 3 Zatrudnieni w tym rolnicy w tym samozatrudnieni w tym zatrudnieni w mikroprzedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w małych przedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w średnich przedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w dużych przedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w administracji publicznej w tym zatrudnieni w organizacjach pozarządowych w tym pracownicy znajdujący się w szczególnie niekorzystnej sytuacji 4 Ogółem w tym osoby należące do mniejszości narodowych i etnicznych w tym migranci w tym osoby niepełnosprawne w tym osoby z terenów wiejskich Komentarz Tabela nr 2 Określenie statusu na rynku pracy osób, które rozpoczęły udział w projekcie

O czym jeszcze należy pamiętać w wierszu Ogółem sumujemy osoby wykazane w głównych kategoriach Tabeli tj. Osoby nieaktywne zawodowo w części 4 Tabeli monitorowane są osoby z terenów wiejskich. Osoby z terenów wiejskich to: mieszkańcy gmin wiejskich mieszkańcy części wiejskiej gminy miejsko-wiejskiej (tzn. osoby nie mieszkające w mieście gminie miejsko-wiejskiej) monitorowanie pozostałych kategorii wynika z przyjętych założeń projektu jak również z danych posiadanych przez Partnera

L.p.Przedział wiekowy MrMp KMOgółemKM osoby młode (15-24 lata) 2 osoby w wieku starszym (55-64 lata) w tym pracownicy w wieku starszym (55-64 lata) Komentarz Tabela nr 3 Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie znajdujące się w dwóch grupach wiekowych i lata O czym należy pamiętać w celu określenia wieku uczestnika projektu bierzemy pod wiek uczestnika w momencie przystąpienia do projektu

L.p.Wykształcenie MrMp KMOgółemKM podstawowe, gimnazjalne i niższe 2ponadgimnazjalne 3pomaturalne 4wyższe Komentarz Tabela nr 4 Osoby które rozpoczęły udział w projekcie ze względu na wykształcenie biorąc pod uwagę ostatni zakończony formalnie etap edukacji. wykształcenie uczestnika projektu należy określić w chwili rozpoczęcia jego udziału w projekcie, biorąc pod uwagę ostatni zakończony formalnie etap edukacji. Przykładowo w Wierszu nr 1 należy wykazać osoby, które posiadają wykształcenie podstawowe, gimnazjalne oraz niższe od ww. O czym należy pamiętać

L.p.Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika MrMp Stopień realizacji wskaźnika KMOgółemKM =(9/3)*100 PRIORYTET IX Działanie Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe Nie dotyczy 2 Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych Nie dotyczy 3 Liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach projektu Inne wskaźniki określone we wniosku o dofinansowanie..… Komentarz Tabela nr 7 Osiągnięte wartości wskaźników

O czym należy pamiętać w przypadku Tabeli 7, należy odkryć wiersze dotyczące wyłącznie Działania w ramach którego realizowany jest Projekt oraz drukować wyłącznie część dotyczącą projektu (Priorytet IX, Działanie 9.2, Wskaźniki) w wierszu Inne wskaźniki, należy monitorować wskaźniki określonych we wniosku o dofinansowanie w przypadku wskaźnika dot. liczby szkół, które wdrożyły programy rozwojowe każdą szkołę liczymy tylko jeden raz. W przypadku zespołu szkół w skład którego wchodzi np. szkoła zawodowa oraz technikum należy wykazywać każdą szkołę objętą projektem. W takich wypadkach wartość wskaźnika będzie wynosiła 2. Każda szkoła w ramach Zespołu wdraża odrębny PRS w przypadku wskaźnika dot. Liczby szkół, jego wartość jest równa 1 w momencie zatwierdzenia Uchwały ZWM przyjmującej projekt do realizacji w przypadku wskaźnika dotyczącego liczby uczniów, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach projektu, wartość wskaźnika jest osiągnięta w momencie zakończenia udziału w formie wsparcia określonej w projekcie jako staż lub praktyka

Dziękuję za uwagę. Zespół ds. Rozwoju Kształcenia Zawodowego Tel. (12) wew.133