Zespół Szkół Nr 3 w Rybniku. W ramach projektu edukacyjnego Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole, w ZS nr 3 zorganizowano szereg zajęć: - język angielski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

Baw się, graj i ….. ucz się matematyki Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
ODYSEJA UMYSŁU.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Komunikacja interpersonalna
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Projekt obejmował lata szkolne 2009/2010, 2010/2011 oraz 2011/2012. Projekt był wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Logo.. WITAMY! Prezentacja ta przedstawi krótko i zwięźle Szkolny Klub Europejski PG5.
Szkoła marzeń.
Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA.
Umiejętność konsultacji społecznych na styku inwestycje - środowisko drogą do zrównoważonego rozwoju PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Badanie sprawozdań finansowych i kontrola wewnętrzna
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Bezpieczny Internet
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
SKUTECZNE SŁUŻBY NA EURO Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskie w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową w renomowanych warszawskich hotelach np.:
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
WYŻSZE UMIEJĘTNOŚCI – LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ. CELE PROJEKTU WPROWADZNIE INNOWACYJNYCH USŁUG EDUKACYJNYCH POWIĄZANYCH Z POTRZEBAMI RYNKU PRACY I ASPIRACJAMI.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Zespół Szkół Technicznych w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich liceów.
Zespół Szkół nr 4 w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich szkół Projekt.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Nr 3 w Rybniku

W ramach projektu edukacyjnego Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole, w ZS nr 3 zorganizowano szereg zajęć: - język angielski " Real Life English" - speaking course - podstawy przedsiębiorczości Bliżej teatru – bliżej życia - geografia Środowisko – świat który nas otacza Uczestniczymy także w zajęciach motywacyjnych i zajęciach na wyższych uczelniach.

Real Life English - speaking course to pięć modułów tematycznych, z których każdy obejmuje 2h pracy poprzez platformę e-learningową i 1h spotkania w szkole. Tematy modułów: 1. Brains and sexes - mózg a płeć, 2. Plastic surgeries - operacje plastyczne, 3. Eating habits - nawyki żywieniowe, 4. Religion - fact or fiction? - religia - fakt czy fikcja?, 5. Seven ages of man - siedem etapów życia człowieka. Celem kursu jest rozwinięcie płynności mówienia i umiejętności wyrażania swojej opinii. Dlatego wybraliśmy tematy prowokujące do dyskusji na różne aspekty życia społecznego.

Przykładowy chat z modułu Eating habits Jeden z modułów wraz z różnymi typami ćwiczeń, które można utworzyć na platformie

Praca na zajęciach z języka angielskiego

Bliżej teatru – bliżej życia Projekt zakłada przygotowanie spektaklu teatralnego jako produktu marketingowego. W celu sprawdzenia opłacalności przedsięwzięcia z punktu widzenia ekonomicznego, koniecznym jest napisanie biznes planu. Na zajęciach pracujemy metodą projektu. Poszczególne grupy zapoznają się z przykładową strukturą biznesplanu, zbierają materiały w Internecie oraz konstruują biznes plan przedsięwzięcia. Spotykamy się raz w tygodniu w celu wymiany doświadczeń i omówienia dalszych zadań.

Cele: zapoznanie z rolą promocji w działaniach biznesowych rozwijanie umiejętności poprawnego tworzenia business planu bogacenie wiedzy na temat ekonomii Spotkanie konsultacyjne na którym omawia się strukturę biznesplanu i uzupełnia pierwszą część –Streszczenie projektu przedsięwzięcia

Środowisko – świat, który nas otacza Pracujemy nad tematem dotyczącym form ochrony przyrody i ich wykorzystaniem do tworzenia ścieżek przyrodniczo- dydaktycznych. Odbyliśmy zajęcia teoretyczne w formie zajęć stacjonarnych i e-lerningowych oraz zajęcia terenowe. Na zajęciach teoretycznych poznaliśmy: rodzaje form ochrony przyrody w Unii Europejskiej oraz w Polsce, a przede wszystkim w województwie śląskim. Poznaliśmy zasady tworzenia form ochrony i ich główne założenia. Na internetowej platformie moodle rozwiązujemy quizy sprawdzające naszą wiedzę z zakresu ochrony przyrody, a także zamieszczamy relacje z zajęć terenowych. Na zajęciach terenowych dokonaliśmy inwentaryzacji pomników przyrody w granicach miasta Rybnik i byliśmy w Rezerwacie Przyrody Łężczok. Podczas inwentaryzacji pomników przyrody byliśmy podzieleni na 3 grupy, każda z grup miała za zadanie odnaleźć daną grupę pomników przyrody i dokonać jego opisu.

Wycieczka edukacyjna- prace inwentaryzacyjne grup.

W trakcie pobytu w Rezerwacie Przyrody Łężczok poznaliśmy jego charakterystykę, typy lasów liściastych, roślinność i ptactwo wodne. Poznaliśmy także zasady tworzenia i wytyczania ścieżek przyrodniczo- dydaktycznych. Zastanawialiśmy się nad możliwościami tematów posterunków na trasie potencjalnej ścieżki przyrodniczo-dydaktycznej. Dokumentacje fotograficzną i relację z wizyty w Rezerwacie zamieściliśmy na platformie Moodle.

Zajęcia motywacyjne Cykl zajęć rozpoczął się w tym roku i będzie kontynuowany w przyszłym. Uczestniczymy w zajęciach z efektywnego uczenia się oraz zajęciach motywacyjnych. Dzięki zajęciom z efektywnego uczenia się: - poznajemy techniki szybkiego zapamiętywania - tworzymy mapy myśli - rozwijamy twórcze myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów Uczymy się: - zapamiętywać duże ilości informacji, skracając czas nauki - dobierać odpowiednie techniki pamięciowe do różnorodnych treści - rozwijać swoje kreatywne myślenie

Dzięki zajęciom motywacyjnym: - tworzymy mapy myśli - rozwijamy twórcze myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów Uczymy się: - konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach, okazywania tolerancji, wyrażania i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania - rozwijać swoje kreatywne myślenie

Zajęcia na wyższych uczelniach Politechnika Śląska – bierzemy udział w kursie matematyki i chemii Uniwersytet Śląski – uczestniczymy w zajęciach z: - komunikacji międzykulturowej - retoryki klasycznej i strategii perswazyjnej - kreatywnego pisania - komunikacji i płci Akademia Ekonomiczna – bierzemy udział w zajęciach z: - umiejętności negocjowania z biznesie - kompetencji współczesnego menadżera marketingu - społecznej odpowiedzialności biznesu-najlepsze praktyki