Zespół Szkół Technicznych w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich liceów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Propozycje klasy 6. do kodeksu2.0 - Nauczcie tego dorosłych - Komputery pod ręką
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Wiosna w Terenie.
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy OLSZYNA Utworzony w 1994 r., obejmujący ochroną teren o powierzchni 2,23 ha, położony na terenie dzielnicy Bielany,
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Komunikacja interpersonalna
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła marzeń.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zielone płuca Amazonii
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Ul. Cieszkowskiego Gniezno
Drapieżne Zwierzęta.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Wycieczka kl. 4c i 5c do Bałtowa i Opatowa w ramach projektu Pa!Pa!
W naszej klasie jest 7 dziewczynek i 9 chłopców. Lubimy się wspólnie uczyć, bawić i chodzić na wycieczki. A oto kilka zdjęć z życia naszej klasy w tym.
WYCIECZKA EŁK – GALINDIA – KADZIDŁOWO GIŻYCKO
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zanieczyszczenia Wód Dominik Cieśliński.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
W drugim semestrze roku szkolnego grupa projektowa w składzie : Natalia Łazowska Patrycja Drwal Konrad Stanaszek Dominik Porzycki Natalia Leśniak Anna.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Biblioteka szkolna z centrum multimedialnym jest miejscem dostępu do Internetu oraz zasobów edukacyjnych i źródeł informacji. Zespół Szkół Technicznych.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zespół Szkół nr 4 w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich szkół Projekt.
Zespół Szkół Nr 3 w Rybniku. W ramach projektu edukacyjnego Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole, w ZS nr 3 zorganizowano szereg zajęć: - język angielski.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Klasa 1b Prezentacja przedstawiająca uczniów klasy 1b Gimnazjum w Międzyborowie. Autor: Dawid Roszczyk.
Moja Szkoła .
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Technicznych w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich liceów Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Realizacja projektu w Zespole Szkół Technicznych Trochę statystyki: 31 uczniów z klasy II h 19 chłopców 17 dziewcząt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cele projektu: stworzenie możliwości dodatkowego dostępu uczniom do edukacji poza godzinami lekcyjnymi poprzez opracowanie i wdrożenie różnego rodzaju zajęć pogłębienie zainteresowań uczniów rozwój indywidualnych zainteresowań i umiejętności Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Co robimy w ramach projektu: bierzemy udział w zajęciach językowych w kole zainteresowań matematyczno – przyrodniczym w kołach zainteresowań z przedsiębiorczości w zajęciach motywacyjnych w zajęciach efektywnego uczenia się byliśmy na wizycie studyjnej byliśmy na wycieczce uczęszczamy na kursy akademickie Jesteśmy zaangażowani w grę: mój samorząd Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zajęcia językowe: Język angielski, francuski i rosyjski Cel: podniesienie umiejętności językowych( mówienia, pisania, rozumienia ze słuchu i tekstu czytanego). Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Koła zainteresowań: Przyrodniczo – matematyczne, z przedsiębiorczości Cel: rozwijanie zainteresowań, umiejętności planowania oraz radzenia sobie w życiu codziennym Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zajęcia motywacyjne i efektywnego uczenia się: Cel: motywowanie do nauki, poznanie różnorodnych metod nauczania, sposoby wykorzystania wiedzy w praktyce Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Relacja z wizyty studyjnej: W dniu 12 maja odbyła się wizyta studyjna do Nadleśnictwa w Rybniku. W wizycie wzięło udział 31 osób. Tam w ramach wyjazdu odbyły się zajęcia warsztatowe, na których zapoznaliśmy się z zawodem leśnika, gatunkami roślin i zwierząt w lasach rybnickich oraz formach ochrony przyrody w Rybniku. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W ramach wizyty studyjnej w Nadleśnictwie Rybnik planowane było wyjście na ścieżkę przyrodniczo- edukacyjną o nazwie Szkółka. Niestety ze względu na złe warunki atmosferyczne (duże opady) zajęcia odbyły się w siedzibie Nadleśnictwa przy ul. Kościuszki, w Ośrodku Edukacji Leśnej. Relacja z wizyty studyjnej:

W ośrodku znajduje się sala wykładowa na ok osób, wyposażona w sprzęt audio-wizualny do projekcji filmów DVD i prezentacji multimedialnych. Atrakcją są gabloty z eksponatami spreparowanych zwierząt różnych poziomów troficznych, oraz ptaki i drobne ssaki leśne. Na wyposażeniu ośrodka znajduje się także zbiór biblioteczny (albumy przyrodnicze, atlasy, klucze do oznaczania roślin i zwierząt oraz literatura popularno-naukowa). Relacja z wizyty studyjnej:

Na zajęciach w Nadleśnictwie prezentowany był na początku film przedstawiający trudną pracę leśnika. Rozmawialiśmy też o możliwościach kształcenia się na kierunkach leśniczych w wyższych uczelniach. Później korzystając z gablot edukacyjnych uczyliśmy się rozpoznawać rodzime gatunki zwierząt i roślin żyjące w rybnickich lasach. Relacja z wizyty studyjnej:

Rozmawialiśmy również o różnych formach ochrony przyrody, poznaliśmy takie formy z terenu lasów rybnickich. Na koniec oglądaliśmy film prezentujący walkę leśników ze szkodnikami drzew. Okazało się, że niektóre sposoby można zastosować nawet w naszych domowych ogródkach. Relacja z wizyty studyjnej:

W dniu 26 maja odbyła się wycieczka do Palmiarni w Gliwicach wycieczce brało udział 31 osób. Celem wycieczki była integracja poznanie egzotycznych gatunków roślin. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Relacja z wycieczki

Wycieczka była bardzo pouczająca, głównie dzięki przewodnikowi, który w bardzo ciekawy sposób opisywał gatunki roślin i zwierząt znajdujące się w Palmiarni. Na wstępie zapoznaliśmy się z historią Palmiarni w Gliwicach Relacja z wycieczki

Później zwiedzaliśmy Pawilon roślin użytkowych – panują w nim warunki subtropikalne bo większość zgromadzonych tu roślin pochodzi z tej strefy klimatycznej. W części tej uprawiane są cytrusy, rośliny przyprawowe np. kardamon, goździki, pieprz, a także bananowce. Rośliny te można oglądać przy towarzyszących odgłosach egzotycznych ptaków. Relacja z wycieczki

Później zwiedzaliśmy Pawilon tropikalny – w części tej panuje duża wilgotność, a temperatura nie spada poniżej 18 0 C. Zgromadzone tu rośliny tworzą tzw. piętra" co jest cechą charakterystyczną dla deszczowego lasu tropikalnego. Nieodłącznym elementem tego pawilonu jest kaskada i oczko wodne, w którym pływają piranie, pielęgnice pawiookie oraz sumy afrykańskie. Relacja z wycieczki

Trzecie pomieszczenie które zwiedzaliśmy to Pawilon historyczny – zgromadzono tu jedne z najstarszych i najbardziej okazałych drzew Palmiarni. Są to głównie palmy, które liczą sobie prawie 100 lat i mają ok. 15 metrów wysokości Relacja z wycieczki

Jako ostatni zwiedzaliśmy Pawilon sukulentów, w którym panowała niska wilgotność powietrza i podłoża. Najliczniej prezentowana była tutaj rodzina kaktusów. Jest ich blisko 2 tysiące sztuk. Są 8 metrowe cereusy i kilkunasto- milimetrowe litopsy - żywe kamienie. Relacja z wycieczki

Na koniec wycieczki spacerowaliśmy po Parku Chopina – park ten ma już ok. 100 lat. Relacja z wycieczki

Dziękujemy za uwagę! Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego