Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Szkoła marzeń.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Szkoła w chmurze.
Zarządzanie międzynarodowe
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Ul. Cieszkowskiego Gniezno
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012 roku

Produktem finalnym projektu jest… moduł dotyczący kompetencji społecznych dostosowany do specyfiki uczniów szkół zawodowych (zsz, tech, lp) i potrzeb regionalnego rynku pracy wraz z programem doskonalenia nauczycieli gotowy do włączenia w modułowe programy nauczania.

Na który składają się… Scenariusze zestaw 32 scenariuszy zajęć lekcyjnych zatytułowanych: „Trening Kompetencji Społecznych” Poradnik poradnik dla nauczycieli, składający się z 2 części: „Prowadzenie grupy” „Wybrane aspekty zarządzania projektem uczniowskim” Program program doskonalenia nauczycieli szkolenia superwizja

Problem na który odpowiada innowacja (1) wzrasta znaczenie kompetencji społecznych, jako czynnika konkurencyjności pracownika, kompetencje społeczne oczekiwane są nie tylko w zawodach z sektora usług, polscy uczniowie mają problemy z zadaniami, w których wykazać się trzeba samodzielnością, formułowaniem wniosków i szukaniem nowych rozwiązań, ograniczenie kształcenia zawodowego do nauczania przedmiotów zawodowych, w przyjętym w Polsce modelu kształcenia zawodowego brakuje narzędzi kształtowania kompetencji społecznych.

Problem na który odpowiada innowacja (2) formuła kształtowania kompetencji społecznych w obecnym systemie edukacji zawodowej bliska jest tradycyjnemu nauczaniu (zapamiętywanie), a nie treningu (doświadczanie), młodzież ma zazwyczaj niższe (w porównaniu z młodzieżą licealną) kompetencje społeczne wyniesione „z domu”. Dostrzeżenie związku pomiędzy rozwojem kompetencji społecznych młodych ludzi, a ich pozycją na rynku pracy implikuje konieczność poszukiwania i tworzenia narzędzi kształtowania tzw. umiejętności miękkich.

zawartymi w strategii wdrażania projektu innowacyjnego Efektywność proponowanego rozwiązania Zgodnie z założeniami zawartymi w strategii wdrażania projektu innowacyjnego został osiągnięty wskaźnik wzrostu kompetencji społecznych wśród uczniów uczestniczących w fazie testowania.

Program rozwija następujące kompetencje gotowość do pomocy innym komunikacja myślenie krytyczne współpraca w grupie szacunek do innych podejmowanie decyzji odpowiedzialność myślenie kreatywne pewność siebie rozwiązywanie konfliktów empatia radzenie sobie z emocjami

Użytkownicy produktu finalnego nauczyciele ponadgimnazjalnych szkół zawodowych t.j. zasadniczych szkół zawodowych, techników i liceów profilowanych wychowawcy pedagodzy, psycholodzy szkolni lub doradcy zawodowi ośrodki doskonalenia nauczycieli

Wdrożenie produktu finalnego (I etap) Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży, we współpracy z siedmioma ośrodkami doskonalenia nauczycieli (na terenie całego województwa mazowieckiego), przygotuje kilkunastu trenerów poprzez: przeprowadzenie szkoleń, przekazanie materiałów.

Wdrożenie produktu finalnego (II etap) Podmioty realizujące działanie Działania Podmioty realizujące działanie Czas realizacji Przeprowadzenie 30-godzinnych szkoleń dla nauczycieli z zakresu: prowadzenia grupy, zarządzania projektem uczniowskim, realizacji scenariuszy zajęć. Zgodnie z „Programem doskonalenia nauczycieli” ODN Przygotowanie szkoleń i rekrutacja – 1 miesiąc. Realizacja szkoleń – 3 dni. Realizacja scenariuszy zajęć przez nauczycieli. Nauczyciele i uczniowie 8 miesięcy Przeprowadzenie superwizji grupowej dla nauczycieli ODN, ewentualnie we współpracy z PFDiM 1 dzień Realizacja projektu uczniowskiego Nauczyciele i uczniowie 1 miesiąc

Wdrożenie produktu finalnego Nakłady organizacyjno – finansowe: 30 godzinne szkolenia dla nauczycieli, 10 godzinne superwizji grupowej nauczycieli, realizacja projektu uczniowskiego, druk materiałów dydaktycznych dla nauczycieli Przynajmniej jeden zestaw materiałów dla każdej z ponadgimnazjalnych szkół zawodowych województwa mazowieckiego zapewnia Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży w ramach realizacji projektu. Decyzję dotyczącą organizacji zajęć na terenie szkoły, a także o sposobie finansowania pracy nauczycieli podejmuje dyrektor szkoły przy wsparciu organu prowadzącego. Zajęcia mogą być realizowane np. podczas godzin wychowawczych.

Produkt, a zmiany szkolnictwie zawodowym Produkt finalny odpowiada wprowadzanym zmianom w szkolnictwie zawodowym (obowiązującym od września 2012). W nowej podstawie programowej określone są wiedza i umiejętności zawodowe oraz kompetencje personalne i społeczne, które uczeń musi nabyć w procesie kształcenia.

Dostępność produktu finalnego Produkt finalny będzie dostępny dla wszystkich zainteresowanych nauczycieli pracujących w ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych województwa mazowieckiego: przygotowanie kilkunastu trenerów przy kilku ośrodkach doskonalenia nauczycieli województwa mazowieckiego, wyposażenie ośrodków doskonalenia nauczycieli w zestaw materiałów, - udostępnienie elektronicznej wersji materiałów zainteresowanym szkołom.

Dziękujemy za uwagę Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży ul. Kredytowa 6/20; 00-062 Warszawa pcyf@pcyf.org.pl tel. 22 826 10 16