Klasa dla uzdolnionych humanistów, uczniów otwartych na poznanie kultury europejskiej, twórczych i ambitnych, którzy chcą aktywnie uczestniczyć w życiu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W ZRĘCINIE poczet sztandarowy szkoły kącik patrona szkoły.
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Turystyka krajoznawcza
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Szkoła marzeń.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
W naszej klasie jest 7 dziewczynek i 9 chłopców. Lubimy się wspólnie uczyć, bawić i chodzić na wycieczki. A oto kilka zdjęć z życia naszej klasy w tym.
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Technik Ochrony Środowiska Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Uczniowie oraz nauczyciele przyrodnicy naszej szkoły od kilkunastu lat współpracują z Piotrkowskim Oddziałem PTTK. W ramach tej współpracy biorą aktywny.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Nasz absolwent na wyższej uczelni
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
FUNDACJA IM. STEFANA BATOREGO PROJEKT: ŻWIREK I MUCHOMOREK – Z PRZYJACIELEM ŁATWIEJ ! KWOTA DOTACJI: 7 000,00 zł
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Witamy W bibliotece szkolnej Z espołu S zkół H andlowych w Sopocie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
WYŻSZE UMIEJĘTNOŚCI – LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ. CELE PROJEKTU WPROWADZNIE INNOWACYJNYCH USŁUG EDUKACYJNYCH POWIĄZANYCH Z POTRZEBAMI RYNKU PRACY I ASPIRACJAMI.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Klasa dla uzdolnionych humanistów, uczniów otwartych na poznanie kultury europejskiej, twórczych i ambitnych, którzy chcą aktywnie uczestniczyć w życiu szkoły poprzez rozwijanie się w różnych dziedzinach kultury oraz własną twórczość. Innowacja oferuje: warsztaty teatralne, które oswoją ze stresem wystąpień publicznych, warsztaty filmowe zapoznające z historią kina i sposobem realizacji filmu, zajęcia dziennikarskie, w tym redagowanie szkolnej gazetki, zajęcia poświęcone kulturze europejskiej, udział w festiwalach filmowych, wizyty w studiu radiowym i telewizyjnym, wyjazdy do teatru i kina, spotkania z ciekawymi ludźmi: dziennikarzami, artystami i twórcami kultury zwiedzanie Europy podczas wycieczek. Wszelkie przedsięwzięcia służą jednemu celowi: wiedza szkolna ma być żywa, ciekawa i bogata.

Program nauczania matematyki wspomagany jest technikami informatycznymi. Zajęcia będą odbywały się w sali informatycznej z wykorzystaniem komputerów oraz tablicy interaktywnej. W celu rozwiązywania zadań matematycznych uczniowie będą korzystali z: Dzięki możliwościom programów do nauki geometrii dostrzegą i odkryją twórczo własności figur. Metoda wizualizacji pozwoli na szybkie zapamiętanie i utrwalenie poznanych wiadomości. programów komputerowych, programów użytkowych, potrzebnych informacji w Internecie, ćwiczeń interaktywnych.

Najważniejszym celem realizowanego programu będzie zapewnienie uczniom sprawności językowej pozwalającej na komunikowanie się we współczesnym świecie. Program ten zakłada realizację materiału nauczania w wymiarze 4 godzin tygodniowo. Lekcje wzbogacone będą o różnorodne techniki, np.: techniki multimedialne, teatralne, stosujące piosenki, gry i zabawy oraz projekty. Uczniowie będą poznawać kulturę, obyczaje krajów anglojęzycznych, aspekty życia codziennego, jak muzyka, sport, moda i wiele innych, np.: w ramach zapoznawania się z popularnymi sportami organizowane będą wyjazdy na pole golfowe, w celu poznania zasad gry i porozmawiania z anglojęzycznymi trenerami. Absolwent takiej klasy może z powodzeniem realizować naukę języka angielskiego w szkole ponadgimnazjalnej na poziomie rozszerzonym. W trakcie edukacji gimnazjalnej przewidziany jest dwutygodniowy wyjazd do szkoły językowej w Reading, w Wielkiej Brytanii.

Program pozwoli uczniom zgłębić wiedzę z zakresu ekologii, ochrony środowiska, ochrony przyrody, botaniki, zoologii, zdrowia człowieka oraz udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach. Zajęcia będą odbywały się w grupach raz w tygodniu. Innowacja obejmuje: współpracę ze Schroniskiem dla bezdomnych zwierząt w Kożuszkach, uczestniczenie w różnych akcjach ekologicznych ( Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata), hodowle roślin i zwierząt, zakładanie zielników, udział konkursach np. Zbiórka makulatury i puszek aluminiowych, Zbieraj zużyte baterie, wycieczki edukacyjnych do ogrodu zoologicznego i botanicznego, oczyszczalni ścieków, a także spotkania z leśnikiem, psychologiem, pielęgniarką i lekarzem, udział w Międzynarodowym Programie Monitoringu Środowiska GLOBE, nawiązanie współpracy z Fundacją Panda, działającą przy Warszawskim Ogrodzie Zoologicznym i honorową adopcję mieszkańca zoo.

Głównym celem programu będzie zapewnienie uczniom wszechstronnego rozwoju fizycznego pod fachową opieką trenerów i nauczycieli. Zapraszamy również młodzież o zróżnicowanych warunkach fizycznych. Klasa sportowa to nie tylko sport, ale również wysoki poziom nauczania, dlatego przy naborze brane będą pod uwagę: zachowanie i wyniki w nauce. W trakcie całego cyklu nauczania uczniom udostępniona będzie bardzo dobrze wyposażona sala fitness. Dla uczniów zorganizowane zostaną wyjazd integracyjny do Hiszpanii, a w czasie ferii zimowych obozy narciarskie, mające na celu naukę i doskonalenie jazdy na nartach biegowych i zjazdowych.

Nauka w klasie integracyjnej sprzyja wszechstronnemu rozwojowi młodzieży zarówno pełno jak i niepełnosprawnej. Nauka odbywa się w mniejszych grupach z wykorzystaniem różnorodnych form i metod. Podczas zajęć następuje indywidualizacja w procesie uczenia. Młodzież niepełnosprawna, która uczy się razem z pełnosprawnymi rówieśnikami, w większym stopniu rozwija swoje społeczne i zawodowe umiejętności, które są potrzebne w codziennym życiu. Nauka w takiej klasie niesie również wiele korzyści dla ucznia pełnosprawnego i pozwala zrozumieć, że osoby z niepełnosprawnością mają prawo do pełnego uczestnictwa i równości w społeczeństwie. Uczniowie będą objęci stałą opieką pedagoga i psychologa szkolnego.