Przedmiot ewaluacji: Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Szkoła marzeń.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
LOSY ABSOLWENTÓW 2010 GIMNAZJUM IM. KS. ANNY Z PRZEMYŚLIDÓW W SIECHNICACH.
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
NASZA SZKOŁA Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej SzkołKierownik szkoły.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
ZACHOWANIA GODNE NAŚLADOWANIA
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Paulina Karczewska Sklepik Mikołajki Pracownia komputerowa Dzień nauczyciela Dzień kultury Dzień niepodległości.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Moja Szkoła .
Zapis prezentacji:

Przedmiot ewaluacji: Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole Cel ewaluacji: Ocena stanu bezpieczeństwa uczniów w Zespole Szkół w Zdunach 1

Pytania kluczowe Kryteria sukcesu Metody badań Próby badawcze W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpieczni Uczniowie czują się w szkole bezpieczni Ankieta , rozmowy Klasy III Gimnazjum Rodzice Uczniów III klas Gimnazjalnych Nauczyciele uczący w III klasach Gimnazjalnych Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie Oraz punktowy system oceniania zachowania uczniów Wszkole obowiązuje jasno określony system norm ,oraz system oceny zachowania ,cała społeczność szkolna stosuje sie do tego systemu. Ankieta,analiza dokumentów

Pytania kluczowe Kryteria sukcesu Metody badań Próby badawcze Jakie zagrożenia i niewłaściwe zachowania dostrzegają uczniowie, rodzice i nauczyciele W szkole diagnozuje się zachowania uczniów. Obserwacja zachowania uczniów w różnych miejscach w szkole-Ankieta Czy zapisy dotyczące bezpieczeństwa uczniów w szkole są zgodne z rozporządzeniem MEN Zapisy dotyczące bezpieczeństwa uczniów znajdują się w Statucie szkoły , programie profilaktyki programie wychowawczym oraz procedurach bezpieczeństwa i są zgodne z rozporządzeniem MEN Analiza dokumentów Statut, Programy: Wychowawczy, Profilaktyki, Program Przeciw przemocy w szkole.

Raport z ewaluacji 1. Poddanie badaniu obszaru bezpieczeństwa uczniów w szkole było wynikiem wniosków z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły. 2. Celem badania było sprawdzenie stanu bezpieczeństwa uczniów w szkole w tym znajomości norm i sankcji obowiązujących w gimnazjum, znajomości punktowego systemu oceniania zachowania oraz sprawdzenie zapisów dotyczących bezpieczeństwa w podstawowych dokumentach szkolnych.

Raport z ewaluacji 3. Zbieranie danych odbywało się w trakcie I i II semestru roku szkolnego, przebiegało bez zakłóceń i było zgodne z harmonogramem. Aby osiągnąć cel członkowie zespołu skonstruowali 2 ankiety. Pierwszą skierowano do uczniów, rodziców i nauczycieli. Grupy wymienionych respondentów odpowiadały na podobne w treści pytania dotyczące różnych aspektów stanu bezpieczeństwa uczniów w szkole. Drugim narzędziem była ankieta skierowana do nauczycieli, pracowników administracji i obsługi. Miała na celu określenie miejsc w których dochodzi do ryzykownych zachowań uczniów.

Programach: Profilaktycznym i Wychowawczym, Uzupełnieniem danych było zbadanie zapisów dotyczących bezpieczeństwa uczniów w dokumentach szkolnych: Statucie, Programach: Profilaktycznym i Wychowawczym, Procedurach postępowania w sytuacjach zagrożenia.  

W pierwszej ankiecie wzięło udział w gimnazjum 155 osób, w tym: 74 uczniów, 59 rodziców, 22 nauczycieli; W drugiej ankiecie wzięło udział 26 pracowników szkoły, w tym : 17 nauczycieli i 9 pracowników administracji i obsługi.

W pierwszej części ankiety respondenci zostali zapytani o: PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie? W pierwszej części ankiety respondenci zostali zapytani o: Stan techniczny pomieszczeń w szkole? Zachowanie się uczniów naszej szkoły w stosunku do Ciebie? Zachowanie się koleżanek i kolegów z klasy w stosunku do Ciebie? Zachowanie się nauczycieli i innych pracowników szkoły w stosunku do Ciebie?

Średnie oceny nauczycieli < 3,71 – 4,24> PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie? Średnie oceny wszystkich ankietowanych (155) z 4 punktów mieszczą się w granicach <3,88 – 4,03> Średnie oceny nauczycieli < 3,71 – 4,24> Najniżej ocenione zostało zachowanie uczniów szkoły wobec siebie , najwyżej stan techniczny pomieszczeń.   Średnie oceny rodziców <4,08 – 4,16> Oceny są bardzo zbliżone , najwyżej oceniają stan techniczny pomieszczeń. Średnie oceny uczniów <3,55 – 4,03> Najniżej oceniają stan techniczny pomieszczeń , najwyżej zachowanie się koleżanek i kolegów z klasy w stosunku do danego ucznia.

PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie?

POCZUCIU BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE SPRZYJAJĄ DZIAŁANIA: PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie? POCZUCIU BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE SPRZYJAJĄ DZIAŁANIA: Nr Działanie Rodzice (%)‏ Uczniowie Nauczyciele 1. Dyżury nauczycielskie na przerwach 58 30 81 2. Dobry kontakt uczniów z wychowawcą 36 14 67 3. Przyjaźń uczniów 32 46 38 4. Dobry klimat w szkole 17 35 71 5. Policja, straż miejska w pobliżu szkoły 3 4

PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie?

PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie?

PYTANIE KLUCZOWE: W jakim stopniu uczniowie czują się w szkole bezpiecznie?

AKCEPTACJA PUNKTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie? AKCEPTACJA PUNKTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA Grupa ankietowanych Tak (%)‏ Nie (%)‏ Nie znam( %)‏ Uczniowie 68 27 5 Rodzice 84 14 2 Nauczyciele 71 29

Wielokrotne pisanie zdań. Pisanie 200 razy – „Nie będę przeszkadzał”. PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie? 14 % wszystkich uczniów uważa, że otrzymało inne kary niż punkty ujemne: Wielokrotne pisanie zdań. Pisanie 200 razy – „Nie będę przeszkadzał”. Wypracowanie. Dodatkowe ćwiczenia na lekcji wychowania fizycznego. Zamiatanie korytarza. Mycie korytarza. Obniżenie oceny z religii. (x2)‏ „Przyszła stara”.

Wykonanie dodatkowych zadań z przedmiotu. PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie? 76 % nauczycieli podaje, że zdarzyło im się ukarać ucznia inaczej niż punkty ujemne: Wykonanie dodatkowych zadań z przedmiotu. Napisanie wypracowanie – „Kultura języka”. Referat. Napisanie tekstu. Napisanie 100 razy - „Nie będę przeszkadzał”. Pozostanie po lekcjach. Wykonanie plakatu.

Informacja do rodziców. Rozmowa dyscyplinarna. Rozmowa z dyrektorem. PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie? Informacja do rodziców. Rozmowa dyscyplinarna. Rozmowa z dyrektorem. Kary ze szkolnego systemu sankcji (wiele razy). Prace na rzecz szkoły lub klasy. Naprawa sprzętu, który uczeń uszkodził. Sprzątanie boiska. Sprzątanie na terenie szkoły. Porządkowanie. Praca fizyczna.

PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie?

PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie?

PYTANIE KLUCZOWE: Jak funkcjonuje system norm szkolnych i sankcji za ich nieprzestrzeganie?

PYTANIE KLUCZOWE: Jakie zagrożenia i niewłaściwe zachowania dostrzegają uczniowie, rodzice i nauczyciele?

81 % nauczycieli posiada informacje dotyczące palenia papierosów, picia alkoholu i zażywania nieznanych substancji przez uczniów na terenie szkoły. Informacje te dotyczą od 1 do 8 uczniów.

Miejscami, w których według pracowników szkoły występują niebezpieczne zachowania są: - korytarz szkolny (14 wskazań)‏ - toalety szkolne (8)‏ - obszar chodnika przed wejściem do szkoły (7)‏ - ul. Szkolna (6)‏ - boisko (3)‏ - szatnie (1)‏ - klasa (1)‏

Według pracowników szkoły niebezpieczne zachowania, jakie zaobserwowali wśród uczniów gimnazjum to: - popychanie i szarpanie się (14 wskazań) - palenie papierosów (9)‏ - zaczepki słowne, wulgaryzmy (7)‏ - bójki (4)‏ - wychylanie się przez okna (3)‏ - wychodzenie poza teren szkolny (2)‏ - rzucanie przedmiotami (2)‏ - skakanie ze schodów (1)‏ - niszczenie toalet szkolnych (1)‏

WNIOSKI – kryteria sukcesu Uczniowie czują się w szkole bezpieczni. Szkoła podstawowa: 91% uczniów, 86% rodziców, 97% nauczycieli odpowiedziało że uczniowie czują się bezpiecznie w szkole; Gimnazjum: 92% uczniów, 96% rodziców, 100% nauczycieli odpowiedziało że uczniowie czują się bezpiecznie w szkole.

WNIOSKI – kryteria sukcesu W szkole obowiązuje jasno określony system norm, oraz system oceny zachowania, cała społeczność szkolna korzysta z tego systemu, wśród badanych najsłabiej zna ten system grupa uczniów. W szkole diagnozuje się zachowania uczniów.

WNIOSKI – kryteria sukcesu Zapisy dotyczące bezpieczeństwa uczniów znajdują się w Statucie szkoły, programie profilaktyki programie wychowawczym oraz procedurach bezpieczeństwa i są zgodne z rozporządzeniem MEN.

Zespół ds. ewaluacji w gimnazjum: Maria Chyba Elżbieta Hejdysz Justyna Basty Agnieszka Chlebowska