Rzeszów 31.05.2012 r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Made by : Jakub Maćkowiak
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Szkolenie pracownika nowoprzyjętego
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Prawa Dziecka.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PATRIOTYZM.
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Koło emocji wg Plutchika (1980)
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Jeżdżę z głową.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Władza lokalna w Polsce
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Doświadczenie uprzedzającej miłości Boga i obecności Maryi, prowadzą nas do odnalezienia wyrazistości naszej tożsamości powołaniowej i uczynienia jej.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Bezpieczeństwo na drodze
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
To śmieszne...
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Pytania nie są trudne, więc nie oszukuj
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Rzeszów r.

Liczba osób badanych 3

Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4

Odpowiedzi ankietowanych dotyczące wyzywania lub/i przeklina 5

Odpowiedzi badanych z uwzględnieniem podziału na płeć 6

Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ ma do ciebie stale pretensje 7

Odpowiedzi uczniów dotyczące częstości stosowania klapsów 3% 35% 62% często rzadko nigdy 8

Odpowiedzi dziewcząt i chłopców na pytanie dotyczące klapsów Dziewczęta 1% 36% 63% Chłopcy 5% 35% 60% często rzadko nigdy 9

Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ sprawia Ci solidne lanie? 10

Odpowiedzi 11 CHŁOPCÓWDZIEWCZĄT

Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ szarpie, potrząsa Tobą, pociąga za ucho, włosy? 12

Odpowiedzi 13 DZIEWCZĄTCHŁOPCÓW

Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ nie interesuje się Twoimi problemami? 14

Odpowiedzi 15 DZIEWCZĄT CHŁOPCÓW

Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ nie daje Ci jedzenia? 16

Odpowiedzi często 3% nigdy 92 % rzadko 5% 17 DZIEWCZĄT często 2% nigdy 93% rzadko 5% CHŁOPCÓW

Odpowiedzi uczniów wskazujące osoby zapewniające im bezpieczeństwo. 18

Odpowiedzi uczniów mające na celu wskazać osoby lub/i miejsca, gdzie mogą uzyskać pomoc. 19

Wnioski końcowe: 1.Badania potwierdzają występowanie przemocy psychicznej i fizycznej wobec badanych dzieci w środowisku rodzinnym. 2.Na podstawie badań i poradnianych doświadczeń można wnioskować, że przemoc słowna traktowana jest przez rodziców jako nieuświadomione, ale skuteczne narzędzie wychowawcze. Co może potwierdzać niski poziom kompetencji wychowawczych środowiska rodzinnego. 20

Wnioski końcowe: 3. Edukacja rodziców w zakresie umiejętności wychowawczych oraz alternatywnych sposobów radzenia sobie z problemami wychowawczymi wydaje się być niezbędnym zadaniem dla odpowiednich środowisk. 4. Wyniki przeprowadzonych badań muszą wzmocnić czujność i potrzebę reagowania na zdarzające się przypadki drastycznych form przemocy. Jest to wystarczający sygnał do społecznej uważności i działań, które powinny podejmować instytucje samorządowe, rządowe i pozarządowe. 21

Wnioski końcowe: 5. Wyniki potwierdzają niekwestionowaną pozycję i autorytet rodziny jako środowiska wychowawczego, którą w procesie profilaktycznym, terapeutycznym należy traktować jako czynnik chroniący. 7. Wysoki deklarowany poziom zaufania do środowiska szkolnego powinien zostać wykorzystany do skuteczniejszej pracy wychowawczej i profilaktycznej szkół. 22

Wnioski końcowe: 8.Wyrażamy gotowość zainteresowania wynikami badań, jak i chęć wsparcia jednostek samorządu terytorialnego w pracy profilaktyczno- terapeutycznej w obszarze zjawiska przemocy w rodzinie. Dziękuję za uwagę 23