HISTORIA FIZYKII. Rozwój fizyki jako nauki zapocz ą tkowany zosta ł w XVII w. W XVIII w. sformu ł owano mechanik ę klasyczn ą i podstawy elektromagnetyz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wzmacniacz operacyjny
Advertisements

KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Czym różni się radość od miłości?
Z historii naszej szkoły…
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Święty Patryk.
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Whistleblower Osoby, które z.
W piątek 18 czerwca uczniowie klas IV-VI wzięli udział w szkolnej olimpiadzie sportowej.
Pocz ą tek historii Ring Of Honor to rok W tym w ł a ś nie roku Rob Feinstein za ł o ż y ł t ą niezale ż n ą ameryka ń sk ą federacj ę wrestlingow.
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
Asystent Gabinet Lekarski
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
NIKISZOWIEC.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
BUDOWA, WŁAŚCIWOŚCI ORAZ ROLA TŁUSZCZÓW W ORGANIŹMIE
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Prezentacja przygotowana przez uczniów Gimnazjum nr 3 w Czeladzi: Kamila Przenios ł o i Jacka Zubrzyckiego pod kierunkiem mgr Doroty Za łę ckiej Prezentacja.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Poetka ludowa na sta ł e zwi ą zana z Ziemi ą Ż u ł awsk ą, tworzy i mieszka w Wiercinach w gminie Nowy Dwór Gda ń ski. Pisze nie tylko wiersze, tworzy.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Czyli brytyjski zwyczaj picia herbaty.
Projekt TiK Grupa 2B, 2D, 2G, 2H 2012 Cel: program rewizyty.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
Quiz o energii odnawialnej.
Historia Krakowa w Pigułce
Słynni matematycy Słynni matematycy.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Buczu
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
... i Bóg stworzy ł cz ł owieka. - Adamie, zejd ź w t ą dolin ę. Powiedział Pan: Adam spytał: -Co to jest dolina, Panie?
Arkusz Kalkulacyjny opracowała: Alicja Rusek.
Geometryczne dyktando
Kiedy Siergiej dzwoni do George`a…
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
To, co zapami ę ta ł am…. Klasa 0 Moja pierwsza szkolna wycieczka… Byłam w Krakowie na Wawelu i w Smoczej Jamie razem z kolegami i kole ż ankami ze szkoły.
Marlena Dietrich Nagrody, odznaczenia oraz wyróżnienia…
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Dzień bezpiecznego Internetu
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Lengyel, Magyar – két jó barát…
Narwiański Park Narodowy
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Mateusz Siuda klasa IVa
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Przedszkola.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Wielka Brytania Ania Jakowiecka.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Z okazji Ś wi ą t Bo ż ego Narodzenia w naszej szkole odbyły si ę warsztaty plastyczne dla klas 1-3 prowadzone przez Panie z firmy Werbena.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Biebrzański Park Narodowy
Wycieczka W Góry Świętokrzyskie.
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
PIERWSZA POMOC. Etapy udzielania pierwszej pomocy 1. Zabezpieczenie miejsca zdarzenia.
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
Zapis prezentacji:

HISTORIA FIZYKII

Rozwój fizyki jako nauki zapocz ą tkowany zosta ł w XVII w. W XVIII w. sformu ł owano mechanik ę klasyczn ą i podstawy elektromagnetyz mu.

Wiek XIX to dynamiczny rozwój optyki, termodynamiki i elektromagnetyzmu. Wiek XIX zako ń czy ł si ę odkryciem zjawisk zwi ą zanych z promieniotwórczo ś ci ą.

W 1. po ł. XX w. sformu ł owano kwantow ą mechanik ę i elektrodynamik ę kwantow ą

Druga po ł owa XX w. zaznaczy ł a si ę gwa ł townym rozwojem fizyki cz ą stek elementarnych, fizyki cia ł a sta ł ego oraz astrofizyki.

Wspó ł czesna fizyka d ąż y do stworzenia teorii (unifikacja) ujmuj ą cej wszystkie znane oddzia ł ywania fizyczne: grawitacj ę, oddzia ł ywania elektromagnetyczn o-s ł abe (ma ł a unifikacja) i oddzia ł ywania j ą drowe silne.

Pierwsz ą pracowni ę fizyczn ą za ł o ż y ł 1597 na Akademii Krakowskiej S. Pud ł owski W. Magni przeprowadzi ł do ś wiadczenie z pró ż ni ą, równie ż w XVII w. dzia ł a ł W. Kocha ń ski (autor rozpraw z dziedziny mechaniki).

W XVIII w. ws ł awili si ę J. Ś niadecki i J. Ja ś kiewicz stoj ą cy na czele za ł o ż onego w ł a ś nie kollegium fizycznego Uniwersytetu Jagiello ń skiego.

Najwybitniejszymi fizykami polskimi XIX w. byli M. Smoluchowski, K. Olszewski i Z. Wróblewski. Natomiast w 1. po ł owie XX w.: M. Sk ł odowska-Curie oraz: J. Wierusz- Kowalski, W. Natanson, S. Pie ń kowski, Cz. Bia ł obrzeski i W. Rubinowicz.