EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Sześciolatek idzie do szkoły
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
SYSTEM RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Edukacja dla bezpieczeństwa
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Wybrane przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Język obcy w przedszkolu
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
USTAWA z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH Edyta Kramek Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwo Zdrowia Kraków 2007

Ustawa z dnia 8 września 2006 r Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191, poz. 1410)

PIERWSZA POMOC zespół czynności podejmowanych w celu ratowania osoby w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego wykonywanych przez osobę znajdującą się w miejscu zdarzenia, w tym również z wykorzystaniem udostępnionych do powszechnego obrotu wyrobów medycznych oraz produktów leczniczych

GENEZA: Brak skoordynowanego systemu nauczania pierwszej pomocy. Większość dotychczasowych inicjatyw wynikała z działalności organizacji pozarządowych a nie z działań rządów i systemów organizacji ochrony zdrowia.

Art. 8 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym Podstawa programowa, o której mowa w art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) uwzględnia edukację w zakresie udzielania pierwszej pomocy

OSOBY UPOWAŻNIONE DO NAUCZANIA PIERWSZEJ POMOCY Zajęcia edukacyjne w zakresie udzielania pierwszej pomocy są realizowane z udziałem: 1) lekarzy systemu, 2) pielęgniarek systemu, 3) ratowników medycznych którzy otrzymują wynagrodzenie według stawki godzinowej na podstawie umowy cywilnoprawnej

Art. 8 ust. 4 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym Zajęcia edukacyjne w zakresie udzielania pierwszej pomocy mogą być realizowane przez nauczycieli posiadających odpowiednie przygotowanie

Minister właściwy do spraw zdrowia, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw oświaty i wychowania, określi, w drodze rozporządzenia: zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy, tryb ich nabywania, wzór zaświadczenia potwierdzającego posiadanie przygotowania do prowadzenia zajęć w zakresie udzielania pierwszej pomocy, mając na celu zapewnienie właściwej ich realizacji

Czas wejścia w życie art. 8 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym 1 WRZEŚNIA 2009 R Czas wejścia w życie art. 8 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym

Plan prac mających na celu wypełnienie delegacji zawartej w art. 8 ust Plan prac mających na celu wypełnienie delegacji zawartej w art. 8 ust. 5 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym Wypracowanie koncepcji wdrożenia systemowego nauczania pierwszej pomocy w szkołach; Dokonanie niezbędnych zmian w podstawach programowych, przygotowanie programów nauczania pierwszej pomocy;

Przygotowanie systemowego kształcenia nauczycieli; Wdrożenie skoordynowanego systemu nauczania pierwszej pomocy.

PRACE NAD PODSTAWAMI PROGRAMOWYMI ZESPÓŁ EKSPERTÓW POWOŁANY W MINISTERSTWIE EDUKACJI NARODOWEJ

Szkolenia w zakresie pierwszej pomocy: Technika Przyroda/Biologia Przysposobienie obronne Wychowanie fizyczne ?

Liczba nauczycieli docelowo do przeszkolenia Wychowanie przedszkolne (przedszkola) 58621,77 Kształcenie zintegrowane (Kl. I-III) 64700,24 Przyroda (Kl. IV-VI) 11325,21 Biologia (gimnazja) 4951,41 Przysposobienie obronne (szkoły ponadgimnazjalne) 1950,72 Wychowanie fizyczne (szkoły zawodowe) 4826,69

Sposób uzyskiwania przez nauczycieli kwalifikacji do nauczania pierwszej pomocy W oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy regulujące sposób uzyskiwania przez nauczycieli kwalifikacji do zajmowania stanowisk w poszczególnych typach szkół Kurs kwalifikacyjny

Kurs kwalifikacyjny Należy przez to rozumieć kurs kwalifikacyjny prowadzony przez placówkę doskonalenia nauczycieli, zakład kształcenia nauczycieli lub inną jednostkę, zgodnie z przepisami w sprawie rodzajów, zasad tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz zasad działania placówek doskonalenia nauczycieli

ZAŚWIADCZENIE UKOŃCZENIA KURSU dokument potwierdzający posiadanie przygotowania do prowadzenia zajęć w zakresie udzielania pierwszej pomocy przez nauczycieli ZAŚWIADCZENIE UKOŃCZENIA KURSU

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2003 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2003 r. w sprawie warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresu ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.

Forma aktualizacji wiedzy i umiejętności z zakresu pierwszej pomocy KURS DOSKONALĄCY Forma aktualizacji wiedzy i umiejętności z zakresu pierwszej pomocy

PODSUMOWUJĄC EDUKACJA W ZAKRESIE PIERWSZEJ POMOCY: przygotowanie kadry do nauczania pierwszej pomocy na różnych etapach kształcenia; przejrzyste cele (rezultaty, które mają być ocenianie) określone dla konkretnej populacji;

cd. stopniowe, systematyczne wprowadzanie dzieci i młodzieży w zasady udzielania pierwszej pomocy; podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy; zwiększenie bezpieczeństwa w szkole i poza szkołą

Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwo Zdrowia DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwo Zdrowia