GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Projekt edukacyjny w gimnazjum im
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt edukacyjny w gimnazjum w prawie oświatowym
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Praca metodą projektu edukacyjnego
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
W gimnazjum. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007r. W SPRAWIE WARUNKÓW I SPOSOBU OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZESPOŁOWY PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM
Indywidualne nauczanie
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum i ich rozwój metodą projektów mgr Kamila Dębińska Uniwersytet Szczeciński.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
Projekt edukacyjny w gimnazjum
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Projekt edukacyjny w gimnazjum. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PROJEKT EDUKACYJNY - METODA PROJEKTÓW OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r. Witamy serdecznie! Dziękujemy rodzicom za przybycie. Zapraszamy do zapoznania się z ważnymi informacjami

PROJEKTU EDUKACYJNEGO Informacja wstępna dla rodziców uczniów Gimnazjum w Pieckach na temat OBOWIĄZKOWEGO UDZIAŁU UCZNIÓW W REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO

w szkołach publicznych... Przedstawimy Państwu fragment Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. ... ...zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych... Szczegółowe informacje na ten temat zostaną Państwu przekazane na następnym Zebraniu Rodziców.

Do rozporządzenia dodano § 21 a.: 1. Uczniowie gimnazjum biorą udział w realizacji projektu edukacyjnego.

Co to jest projekt edukacyjny? 2. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

Zakres tematyczny projektu 3. Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści.

Kto realizuje projekt edukacyjny? 4. Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela...

Co robią uczniowie w ramach projektu? 4. (cd.) Projekt edukacyjny obejmuje następujące działania: 1) wybranie tematu projektu edukacyjnego 2) określenie celów projektu i zaplanowanie etapów jego realizacji 3) wykonanie zaplanowanych działań 4) publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego

Kto określa warunki realizacji projektu? 5. Szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego określa dyrektor gimnazjum w porozumieniu z radą pedagogiczną.

Wpływ na ocenę zachowania 6. Kryteria oceniania zachowania ucznia gimnazjum zawarte w ocenianiu wewnątrzszkolnym uwzględniają udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego.

Rola wychowawcy 7. Wychowawca klasy na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, informuje uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego.

Wpis na świadectwie 8. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum.

Zwolnienie – tylko wyjątkowo 9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu edukacyjnego. 10. Na świadectwie wpisuje się wtedy w odpowiednim miejscu „zwolniony”, lub „zwolniona”.

Planowane warunki realizacji Planujemy, że drugi rok nauki w gimnazjum (II klasa) będzie najlepszym czasem dla realizacji projektu edukacyjnego. Możliwe będzie realizowanie projektu już w klasie I, a trzecia klasa będzie traktowana jako czas na uzupełnienie lub poprawę wyniku w tym zakresie.

Minimalna liczebność zespołu Ponieważ projekt edukacyjny jest z założenia pracą zespołową, liczebność grupy uczniów wspólnie realizujących projekt edukacyjny powinna wynosić minimum trzy osoby. W szczególnych przypadkach zespół może liczyć dwie osoby.

Maksymalna liczebność grupy Ze względu na konieczność aktywnego uczestnictwa wszystkich członków, liczebność grupy nie powinna być większa niż sześć osób. W szczególnych przypadkach liczebność zespołu może być większa.

Baza pomysłów Tematy projektów edukacyjnych powinny stanowić odpowiedź na konkretne, rzeczywiste problemy, które mogą być zauważone, zdefiniowane, podjęte i zrealizowane przez młodzież z pożytkiem dla poszczególnych członków zespołów projektowych. Aby wspomóc inwencję uczniów w tym zakresie rodzice, nauczyciele i uczniowie mogą zgłaszać do bazy pomysłów własne propozycje.

Karta projektu edukacyjnego Oprócz, koniecznej do uzyskania zaliczenia, publicznej prezentacji rezultatów projektu edukacyjnego, każdy projekt posiada swoją dokumentację - „kartę projektu”. Jest to zbiór informacji, na podstawie których można poszczególnym uczniom-członkom zespołu projektowego zaliczyć projekt.

Ilość projektów Uczeń gimnazjum może uczestniczyć w kilku projektach edukacyjnych, jednak do wpisu na świadectwo wskazuje tylko jeden z nich.

Informacje dotyczące projektów edukacyjnych będzie można znaleźć na stronie internetowej Gimnazjum w Pieckach, oraz u wychowawców.

Dziękujemy za uwagę