LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
Advertisements

Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Listy oczekujących na świadczenia opieki zdrowotnej
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
© 2012 Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy spólka komandytowa adw. Paulina Kieszkowska-Knapik Partner Ustawa refundacyjna a leki szpitalne.
„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.
Narodowego Funduszu Zdrowia w
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania usługami zdrowotnymi w powiecie moderator: Zbyszko Przybylski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Otoczenie prawne rozwoju prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce Trzy główne ograniczenia w rozwoju prywatnych ubezpieczeń szpitalnych – informacja.
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ LECZENIE SZPITALNE 2009 LECZENIE SZPITALNE 2009.
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
Aktualne problemy działalności szpitali
KONTRAKTOWANIE USŁUG ANESTEZJOLOGICZNYCH
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Instrukcja dla Świadczeniodawców
Zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń.
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Szkolenie dla nowych podmiotów – aplikacje w kontraktowaniu na lata Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ w Zielonej Górze wrzesień 2010.
Ocena funkcjonowania Niepublicznych Szpitali Samorządowych a jakość udzielanych świadczeń na przykładzie woj. opolskiego Dr n.med. Kazimierz Łukawiecki.
Postępowanie konkursowe w rodzaju rehabilitacja lecznicza.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
REALIZACJA UMÓW NA UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH PRZEZ SZPITALE DZIAŁAJĄCE W FORMIE SPÓŁEK PRAWA HANDLOWEGO W WOJ. OPOLSKIM Mgr Kazimierz Łukawiecki.
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
ZARZĄDZENIE Nr 3/2014/DSOZ PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z dnia 23 stycznia 2014 r w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie.
Podaj nazwę oddziału Świętokrzyskiego Kielce, ul. Jana Pawła II 9 Podaj nazwę placówki, oraz oddziału na którym będzie realizowane świadczenie wraz.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r
Warszawa, 25 stycznia 2011r.. Zmiany dla pacjentów: szersza oferta świadczeń zdrowotnych, krótszy czas oczekiwania na konsultacje specjalistyczne, możliwość.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki 1 Personalne listy pacjentów oczekujących na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej Angelika Milkiewicz-Ławicka Naczelnik.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Jerzy Gryglewicz Warszawa 18 marca 2014 r.
OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ
Leczenie Szpitalne Świadczenia w zakresie leczenia onkologicznego
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Zmiany w procesie kontraktowania świadczeń opieki zdrowotnej przez
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Jerzy Hennig, Dyrektor Ewa Wójtowicz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Unijna recepta dla służby zdrowia Wsparcie dla sektora.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
KONTRAKTOWANIE 2017 Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Konferencja Finasowanie i organizowanie ochrony zdrowia przez samorząd Marek Wójcik Związek Miast.
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Szpital Powiatowy w Sławnie
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Niepublicznych
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Sieć szpitali - czy to sukces dla pacjenta
Zapis prezentacji:

LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski

Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ Luty 2009 r.

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim– udział w rynku (wartościowo)

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim W województwie lubelskim funkcjonują 2 niepubliczne szpitale wieloprofilowe oraz 14 świadczeniodawców posiadających umowy w rodzaju leczenie szpitalne w ramach hospitalizacji planowych i jednodniowych

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Mała liczba szpitali (2) oraz łączny udział świadczeniodawców niepublicznych w rynku świadczeń szpitalnych (4,38%) nie pozwala na formułowanie jednoznacznych wniosków o wpływie formy organizacyjno – prawnej zoz na różnice w realizacji umów

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim - kontraktowanie świadczeń Nie istnieją różnice w ocenie świadczeniodawcy w procesie kontraktowania świadczeń ze względu na formę organizacyjno – prawną zakładu (publiczny, niepubliczny)

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim zgodnie z: Art Fundusz jest obowiązany zapewnić równe traktowanie wszystkich świadczeniodawców ubiegających się o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i prowadzić postępowanie w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji. 2. Wszelkie wymagania, wyjaśnienia i informacje, a także dokumenty związane z postępowaniem w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej udostępniane są świadczeniodawcom na takich samych zasadach. ( Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim

Cele i przyczyny przekształceń szpitali publicznych i tworzenia nowych podmiotów niepublicznych są złożone

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Hierarchia celów dotychczasowych przekształceń spzoz: Metoda oddłużenia Metoda poprawy efektywności zarządzania Dokapitalizowanie szpitala

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Cele te osiągalne są w oparciu o obowiązujące przepisy: Ustawa o zakładach opieki zdrowotnej Ustawy o samorządzie terytorialnym Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim W perspektywie dążenie do: Dokapitalizowanie szpitala Wzrost konkurencyjności Metoda poprawy efektywności zarządzania Metoda oddłużenia

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Dla instytucji płatnika istotne są: Jakość Kompleksowość Dostępność Ciągłość udzielania świadczeń Cena

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Jakość Personel Sprzęt i aparatura medyczna Zewnętrzna ocena jakości (certyfikaty jakości – ISO, CMJ) Wyniki kontroli Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 86/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2008 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Kompleksowość Możliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniająca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne) Planowana struktura świadczeń w danym zakresie lub planowany profil leczonych przypadków Oferta udzielania świadczeń w innych rodzajach, zapewniająca łącznie ciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 86/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2008 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Dostępność Liczba dni i godzin pracy Organizacja przyjęć pacjentów Brak barier dla osób niepełnosprawnych Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 86/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2008 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Ciągłość Ryzyko jej przerwania w wyniku niespełnienia przez świadczeniodawcę wymagań Ryzyko przerwania procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 86/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2008 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Cena wynik negocjacji świadczeniodawcy z Narodowym Funduszem Zdrowia Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 86/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2008 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Nowe podmioty niepubliczne powstają w wyniku aktywności środowisk medycznych (głównie lekarze specjaliści w dyscyplinach zabiegowych) Łatwo identyfikują istniejące deficyty usług zdrowotnych, na które brak reakcji ze strony podmiotów publicznych Organizator i płatnik i zainteresowani są zapewnieniem dostępności do deficytowych świadczeń Warunkiem ekonomicznym jest uzyskanie rentowności świadczeń (wycena świadczeń, warunki udzielania, koszty świadczeniodawcy)

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Przykładem nisz rynkowych zabezpieczonych przez niepubliczne zoz w województwie lubelskim jest leczenie operacyjne zaćmy met.fakoemulsyfikacji, endoprotezoplastyka stawu biodrowego, koronarografia i koronaroplastyka i in.

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim PRZYKŁAD: W powiecie opolskim nzoz jako podwykonawca spzoz realizuje świadczenia endoprotezoplastyki biodra i kolana Nie spełnia roli świadczeniodawcy zabezpieczającego w pełni potrzeby mieszkańców powiatu w zakresie chirurgii urazowo – ortopedycznej (której tylko częścią jest endoprotezoplastyka) Świadczenia endoprotezoplastyki w nzoz rozwiązują problem ograniczonej dostępności do tych świadczeń w województwie lubelskim

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Współpraca szpitali niepublicznych z płatnikiem Szybkość i elastyczność zakładów niepublicznych w reakcji na zmiany Komunikacja oparta wyłącznie o argumenty merytoryczne - opłacalność, jakość, kompleksowość, dostępność, ciągłość

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim EFEKT: Większa zdolność nzoz do zawarcia umów Skłonność do pozytywnych reakcji na potrzeby NFZ

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Porównanie średniego czasu hospitalizacji w szpitalu niepublicznym i szpitalach powiatowych II półrocze 2008 r.

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim

WNIOSKI Szpitale niepubliczne ponownie definiują swoją strategię i pozycję konkurencyjną na rynku medycznym Analiza średniego czasu pobytu obrazuje znaczne jego skrócenie w porównaniu do innych szpitali w zakresie Realizacja grup w trybie jednodniowym (nzoz – y) wskazuje na możliwość znacznego ograniczenia czasu hospitalizacji i lepszego zarządzania szpitalami

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim WNIOSKI Nieunikniony jest wzrost liczby szpitali niepublicznych i ich roli na rynku usług zdrowotnych Wzrastać będzie rola nzoz w zapewnieniu bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców Publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej są równoprawnymi graczami na rynku świadczeń opieki zdrowotnej Szpitale niepubliczne wpływają na wzrost konkurencyjności na rynku usług Prowadzi to do poprawy jakości zarządzania wszystkimi zakładami

ROZTOCZE Wodospad na Jeleniu D Z I Ę K U J Ę

Szpitale publiczne i niepubliczne w województwie lubelskim Wobec braku pakietu ustaw zdrowotnych: Lokalne prawo przekształceniowe Elementy współpłacenia Ubezpieczenia dodatkowe Koszyki świadczeń Inne