INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
dr Krzysztof B. Matusiak
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Poradnictwo zawodowe w resorcie pracy
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie dla rozwoju technologii
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Planowane działania w zakresie polityki rynku pracy na rok 2013 Zielona Góra, listopad 2012 roku.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Zawód z przyszłością!. W całej Polsce działa tylko ok doradców zawodowo-edukacyjnych! zawodowo-edukacyjnych!
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE WARSZAWA 2006 Alicja Łukaszewicz SDSiZ RP

MENiS 8 lipca 2003 Strategia Rozwoju Kształcenia Ustawicznego Kształcenie się i dokształcanie to jedyna droga do: zmniejszenia bezrobocia powrotu bezrobotnych do zatrudnienia

MENiS 19 sierpnia 2003 Strategia Państwa dla Młodzieży Cel: integracja działań różnych organizacji ukierunkowana na: tworzenie młodzieży odpowiednich warunków bytowych umożliwienie uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i politycznym pomoc w realizacji planów życiowych

MENiS sierpień 2005 Strategia rozwoju edukacji Cel: Podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa tak, by wykształcenie co najmniej średnie stało się bardziej powszechne (70%) w grupie wiekowej 25 – 45 lat w 2013 roku, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości kształcenia.

MENiS sierpień 2005 Strategia rozwoju edukacji Cel: Równocześnie konieczne jest stałe podnoszenie poziomu kwalifikacji osób dorosłych, przede wszystkim kwalifikacji zawodowych oraz ogólnych kompetencji niezbędnych do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.

MENiS sierpień 2005 Strategia rozwoju edukacji Główne kierunki: Ułatwiać każdemu realizację aspiracji oraz rozwój własny i wykorzystanie możliwości. Przygotowywać do aktywnego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym i gospodarczym – w wymiarze lokalnym, narodowym i globalnym.

MENiS sierpień 2005 Strategia rozwoju edukacji Główne kierunki: Skutecznie przeciwdziałać wykluczeniu i marginalizacji osób i grup społecznych. Reagować na zmiany związane z rozwojem nauki, nowoczesnych technologii i globalizacją. Szybko i elastycznie dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku pracy.

MENiS sierpień 2005 Strategia rozwoju edukacji 5.11. Zapewnienie dzieciom i młodzieży dostępu do doradztwa i poradnictwa wychowawczo – zawodowego. Wszyscy uczniowie powinni mieć dostęp do darmowego poradnictwa wychowawczo – zawodowego, które powinno zapewnić pomoc przy wyborze ścieżki edukacyjnej i przyszłej kariery zawodowej odpowiednio do potrzeb i możliwości uczniów.

Komisja Europejska 2000 Memorandum O kształceniu ustawicznym (www Komisja Europejska 2000 Memorandum O kształceniu ustawicznym (www.sdsiz.pl) Kształcenie się i dokształcanie poprawa efektywności gospodarki łatwiejsze uzyskiwanie pracy integracja społeczna mniejsza marginalizacja

Komisja Europejska 2000 Memorandum O kształceniu ustawicznym Główne Założenie Nr 5: Zmiana charakteru poradnictwa i doradztwa: Zapewnienie każdemu łatwego dostępu do rzetelnych informacji i porad o możliwościach kształcenia na obszarze całej Europy i na każdym etapie swojego życia.

KONSTYTUCJA RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ Art. 65 Każdemu zapewnia się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz miejsca pracy. Wyjątki określa ustawa. Władze publiczne prowadzą politykę zmierzającą do pełnego, produktywnego zatrudnienia poprzez realizowanie programów zwalczania bezrobocia, w tym organizowanie i wspieranie poradnictwa i szkolenia zawodowego oraz robót publicznych i prac interwencyjnych.

Informacja edukacyjna i zawodowa w szkole – korzyści racjonalne decyzje dotyczące kandydowania do szkół ponadgimnazjalnych lepsza motywacja do nauki i efekty uczenia się dzięki określeniu celów życiowych

Informacja edukacyjna i zawodowa w szkole racjonalność decyzji samodzielność decyzji aktywność w tworzeniu alternatywnych ścieżek kariery

Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w szkole – korzyści Unia Europejska zmniejszenie się stopy bezrobocia w krajach, w których podjęto działania związane z edukacją dla rynku pracy większa aktywność młodzieży dotycząca zatrudnienia i samozatrudnienia

Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w szkole – korzyści Młodzież w UE wcześniej usamodzielnia się finansowo wcześniej podejmuje próby samodzielnej egzystencji przejawia dużą aktywność związaną z poszukiwaniem źródeł utrzymania więcej podróżuje w poszukiwaniu miejsca nauki i pracy

PLOTEUS MOŻLIWOŚCI KSZTAŁCENIA EURES MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA