Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
TUTORING RÓWIEŚNICZY W PRAKTYCE GIMNAZJUM NR 3 w Gliwicach
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Nowe formy rozwoju i edukacji – tutoring, mentoring, coaching
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Szkoła Współpracy.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Co to jest spacer edukacyjny?
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego w Toruniu Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Edukacji Wydział Projektów Edukacyjnych i.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Dr Adrianna Sarnat-Ciastko
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Doradzamy - wybieramy zawód
Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18
Niniejsza prezentacja została zredagowana przez zespół Instytut Tutoringu Szkolnego. Stanowi własność intelektualną Instytutu i jest adresowana wyłącznie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie Tutoring Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie

W metodzie tutoringu szkolnego rozróżniamy następujące jego odmiany: Tutoring szkolny W metodzie tutoringu szkolnego rozróżniamy następujące jego odmiany: tutoring rozwojowy tutoring naukowy tutoring artystyczny

Tutoring to: Indywidualne spotkania, w atmosferze dialogu, szacunku i wzajemnej uwagi Tutor pracuje z podopiecznym, pozwalając mu dogłębnie poznać określony obszar wiedzy, rozwinąć umiejętność samodzielnego jej zdobywania oraz rozwinąć sztukę maksymalnego korzystania z własnych talentów Tutoring wzmacnia poszukiwania ucznia, prowadzi go do mądrości i dojrzałości

Tutoring to współpraca na 4 etapach poznanie podopiecznego (jego talentów, mocnych i słabych stron, preferowanych stylów uczenia się, wartości, planów życiowych), wspólne wyznaczenie celów edukacyjnych w osiągnięciu których pomocny może być tutor i zaplanowanie działań zmierzających do ich osiągnięcia, realizację przyjętego planu współpracy, podsumowanie efektów współpracy tutorskiej. 

Tutoring rozwojowy w zespole szkół ponadgimnazjalnych nr 4 Realizowany jest w zespole klasowym Tutor ma pod swoją opieką do dziecięciu uczniów Tutor pracuje w sposób zindywidualizowany czyli z każdym uczniem z osobna Tutoring realizowany jest poprzez cotygodniowe spotkania tutora z uczniem, z których jedno w miesiącu trwa do 45 minut, pozostałe od 5 do 15 minut

Spodziewane efekty tutoringu rozwojowego Dla ucznia Dla szkoły Odkrywanie i rozwijanie zdolności Wypracowanie własnego stylu uczenia się Budowanie osobistej ścieżki rozwoju Umiejętność wyboru drogi życiowej Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa psychicznego uczniów i nauczycieli Zmniejszenie poziomu zachowań agresywnych Rozwój relacji osobowych, postawy dialogu

Dziękujemy za uwagę