EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Advertisements

Australia.
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Dzień Zdrowego Śniadania Kraina Owocowa – Klasa IIA.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16. Szanowny Rodzicu, jeśli szukasz dla swojego dziecka szkoły, która dba o: - wszechstronny rozwój, - bezpieczeństwo.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Jeżdżę z głową.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Przedmiot ewaluacji: Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011

Pytania kluczowe: Jak popularne wśród młodzieży były koła zainteresowań? Jaki jest poziom zadowolenia z uczestnictwa w kołach zainteresowań, wśród uczniów i ich rodziców? Czy koła zainteresowań wpływają na wzrost wiedzy i rozwój zainteresowań uczniów?

Cele: zweryfikowanie dotychczas realizowanej oferty kół zainteresowań pod kątem oczekiwań uczniów i rodziców ocena stopnia zadowolenia z uczestnictwa w kołach zainteresowań, dokonana przez uczniów i ich rodziców sformułowanie wniosków do opracowania planu kół zainteresowań na przyszły rok szkolny wyciągnięcie wniosków do ewentualnego udoskonalenia planów pracy na zajęciach kół zainteresowań analiza osiągniętych rezultatów, zdiagnozowanie występujących problemów

Kryteria sukcesu: przynajmniej 70% zdeklarowanych uczniów regularnie uczestniczy w zajęciach kół zainteresowań przynajmniej 25% uczniów szkoły uczęszcza na zajęcia kół zainteresowań oferta kół zainteresowań jest adekwatna do oczekiwań uczniów - 70%

Kryteria sukcesu: poziom zadowolenia uczniów: aktywność uczniów na zajęciach wynosi przynajmniej - 80% tematyka zajęć jest interesująca - 80% atmosfera pracy podczas zajęć jest przyjazna - 90% uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach kół zainteresowań - 80%

Kryteria sukcesu: przyrost wiedzy: zajęcia rozwijają zainteresowania i pasje - 80 % zajęcia poszerzają wiedzę i umiejętności - 80 % zajęcia przygotowują do udziału w konkursach i olimpiadach - 80 %

Kryteria sukcesu: poziom zadowolenia rodziców: rodzice uważają, że koła pogłębiają wiedzę i zainteresowania ich dzieci - powyżej 80% rodzice są usatysfakcjonowani ofertą kół zainteresowań w szkole - 70% zdaniem rodziców dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach kół zainteresowań - 80%

Metody badawcze: analiza dokumentów (dzienniki kół zainteresowań) kwestionariusz ankiety skierowany do uczniów, nauczycieli i rodziców

Próba badawcza: klasy: IA i IB oraz IIA i IIB liceum nauczyciele prowadzący koła zainteresowań nauczyciele nie prowadzący kół zainteresowań rodzice badanych uczniów

Wnioski z opracowania ankiety skierowanej do nauczycieli nauczyciele powinni zachęcać uczniów na początku każdego roku szkolnego do udziału w zajęciach koła, przedstawić uczniom program tych zajęć i starać się wybrać jak najbardziej odpowiadający uczniowi termin. nauczyciele prowadzący koła powinni aktywizować uczniów do udziału w zajęciach poprzez wykorzystywanie różnorodnych metod pracy oraz stwarzanie przyjaznej atmosfery podczas zajęć. nauczyciele powinni zachęcać i motywować uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, dzięki którym mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności. nauczyciele w większości (80%) są usatysfakcjonowani frekwencją uczniów uczęszczających na zajęcia.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do rodziców należy poprawić sposób informowania rodziców o działających w szkole kołach, ponieważ 23% rodziców w Liceum deklaruje, że nie zna oferty kół zainteresowań. rodzice są usatysfakcjonowani ofertą kół zainteresowań w szkole (79%, zakładane kryterium sukcesu 70%) 69% ankietowanych rodziców uważa, ze koła pogłębiają wiedzę i zainteresowania ich dzieci, co jest niższe od zakładanego 80% kryterium sukcesu. Najprawdopodobniej przyczyną tego wyniku jest niski procent wśród ankietowanych rodziców tych, którzy zadeklarowali uczestnictwo swojego dziecka w zajęciach w stosunku do rodziców dzieci, które nie korzystają z tych zajęć.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do rodziców c.d. zdaniem 56% rodziców ich dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach kół, co jest niższe od zakładanego 80% kryterium sukcesu. Opinia rodziców nie pokrywa się z informacjami uzyskanymi od ankietowanych uczniów, z których 79 % twierdzi, że było na wszystkich lub na większości zajęć - należy informować rodziców o frekwencji uczniów na kołach, a także przekazywać rodzicom opinie uczniów o zajęciach. rodzice wypełniając ankiety często zaznaczali wykluczające się odpowiedzi np. 38 osób zadeklarowało uczestnictwo swojego dziecka w zajęciach kół a potem na pytanie czy dziecko chętnie uczestniczy w zajęciach 40 osób odpowiedziało, że dość chętnie lub bardzo chętnie a 7, że niechętnie, wynikałoby z tego pytania, że w zajęciach uczestniczy 47 osób a nie jak wcześniej podano 38. Przed przeprowadzeniem ankiety należy w przyszłości przeprowadzić rozmowę i wprowadzić rodziców do tematu aby ankiety zostały rzetelnie i poprawnie wypełniane.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów Regularność uczestniczenia w różnych kołach zainteresowań jest zróżnicowana co może wiązać się z atrakcyjnością lub terminem tych zajęć dla uczniów. Celem poprawienia frekwencji na zajęciach, które nie spełniają kryterium sukcesu należy motywować uczniów do regularnego uczęszczania na koło, ustalać jak najdogodniejszy termin dla ucznia (niekoniecznie dla nauczyciela), stosować zachęty, pokazywać korzyści płynące z udziału w kole. W liceum średnio na zajęcia kół zainteresowań uczęszcza 31% uczniów co jest wyższe o 6 % od zakładanego kryterium sukcesu. Jak wynika z badania, uczestnikami kół zainteresowań są przede wszystkim uczniowie klas I i II., gdzie od 34 – 50% uczniów uczęszcza na koła. Tylko 11% uczniów klas maturalnych uczęszcza na koła zainteresowań, co może świadczyć o tym, że koła nie są dla nich zajęciami, które pomagają dodatkowo w przygotowaniu do matury.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów c.d. Tylko 52% ankietowanych uczniów twierdzi, ze oferta kół jest adekwatna do ich oczekiwań (kryterium sukcesu 70%). Zmodyfikować ofertę kół o propozycje uczniów. Koła, które w opinii uczniów należy wprowadzić do oferty to: biologiczne (22,9%), chemiczne (18,75%), fotograficzne (9,37%), j. angielskiego (8,3%), taneczne (7,3%), filmowe (6,25%), brydżowe (4,16). Tylko 52% ankietowanych uczniów twierdzi, ze oferta kół jest adekwatna do ich oczekiwań (kryterium sukcesu 70%). Nie wszyscy uczniowie znają ofertę szkoły w zakresie kół zainteresowań ( np. uczniowie proponują powołanie kół już działających). Należy poprawić, rozszerzyć sposób informowania uczniów o działających kołach. Ponadto nauczyciel prowadzący koło powinien poinformować uczniów o programie pracy koła co ułatwi im podjęcie decyzji o uczęszczaniu na dane koło.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów c.d. Poziom zadowolenia uczniów z pracy na kołach zainteresowań przekracza wszystkie zakładane kryteria sukcesu. Koła zainteresowań aktywizują uczniów, tematyka zajęć jest dla nich interesująca, a panująca atmosfera przyjazna – świadczy to o dużym zadowoleniu uczniów z tych zajęć. 27,08% ankietowanych uczniów twierdzi, że uczestniczyło we wszystkich zajęciach, a 52,08%, ze była na większości zajęć (w sumie 79,16%). Należy wnioskować, ze uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach kół, co też świadczy o ich zadowoleniu z tych zajęć.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów c.d. 32% ankietowanych uczniów twierdzi, że na zajęciach kół rzadko wykorzystuje się pomoce dydaktyczne, a 22%, że wcale. Należy zwiększyć wykorzystanie na zajęciach kół pomocy dydaktycznych, zadbać o ich różnorodność, pozwolić na pracę z tymi pomocami uczniom. Pozwoli to na podniesienie atrakcyjności tych zajęć dla uczniów. Koła powodują przyrost wiedzy uczniów, jednak należy zweryfikować pracę na tych zajęciach i zwiększyć w nich treści i umiejętności, pozwalających uczniom na udział w konkursach i olimpiadach (dotyczy przede wszystkim kół przedmiotowych). Słusznym wydaje się, aby na lekcjach nauczyciel weryfikował wiedzę i umiejętności uzyskane na kole zainteresowań, co pozwoliłoby uczestnikom uzyskać wyższe oceny i mieć większą satysfakcję z udziału w kołach. Np. pytania dla chętnych – wykraczające poza podstawę programową – a omawiane na kole czy też prezentowane klasie. Opracowały: M. Kargol, V. Makowska, M. Rodak