Webquest Wojciech Korfanty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Wojciech Korfanty
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Webquest Wojciech Korfanty Prezentację wykonała: Izabela Kopia 2e

WPROWADZENIE Lubisz rysować, interesujesz się teatrem, masz poczucie humoru? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki temu projektowi stworzycie niepowtarzalną mapę osobowości i charakteru a przy tym będziecie się świetnie bawić. Na warsztat bierzemy życie i działalność Wojciecha Korfantego. Zapraszamy do zabawy !!!

ZADANIE Oto na czym polegać będą zadania: Podzielcie się na dwie 4-5 osobowe grupy. Wybierzcie po kilka różnych scen z życia W. Korfantego, w których prezentuje charakterystyczne dla swojej osoby cechy charakteru. Stwórzcie listę tych cech oraz wyglądu omawianej postaci. Pomyślcie, jak może wyglądać jego strój, jaką ma mimikę twarzy, gesty, w jaki sposób mówi. Wszystko przyda się do tego, aby w późniejszym etapie odzwierciedlić to wszystko na karykaturze lub w scence. Obie grupy jako cel końcowy powinny stworzyć stronę WWW, prezentację w PowerPoincie lub bloga, na których zaprezentują wykonane wcześniej prace (zdjęcia karykatur i filmiki ze scenkami). Nie zapomnijcie stworzyć opisu do poszczególnych filmików i zdjęć- opiszcie dokładnie, co przedstawiają oraz kto zajął się ich wykonaniem.

Oto czym będą zajmować się poszczególne grupy: Grupa pierwsza, po podzieleniu się uwagami na temat postaci W.Korfantego zastanowi się nad tym, jak ową postać przedstawić w KARYKATURZE. Weźcie kredki, farby, pastele, wszystko, co niezbędne jest do przelania waszych myśli na papier. Przypomnijcie sobie jednak najpierw, czym jest karykatura i co powinna zawierać. Zastanówcie się, która z cech jest najbardziej charakterystyczna dla W.K. i co na takim obrazku chcielibyście najbardziej uwidocznić. Grupa druga zastanowi się nad tym, jak przedstawić bohatera na scenie. Zastanówcie się nad odpowiednim strojem W.K, jego mimiką. gestami, tembrem głosu, sylwetką. Przygotujcie sytuację z jego życia i zastanówcie się, jak ukazać ją w krótkiej scence. Wybierzcie osoby mające odgrywać dane role. Nie zapomnijcie o odpowiednich przebraniach i rekwizytach. Wyznaczcie jedną osobę, która zajmie się filmowaniem waszej scenki. Będzie to świetny materiał na długie lata.

PROCES Będziecie pracować w grupach cztero-pięcioosobowych. W każdej grupie wybierzecie lidera odpowiedzialnego za przebieg wyszukiwania informacji i ich opracowywania. Pozostała czwórka zajmie się wyszukiwaniem informacji, a później tworzeniu opracowania i prezentacji. Przy gromadzeniu informacji możecie korzystać z podanych niżej stron lub znaleźć inne źródła. Podzielcie się równomiernie pracą. Pamiętajcie, że wspólna praca jest gwarancją waszego sukcesu.

ŹRÓDŁA http://www.mhk.katowice.pl/korfanty/dane/o_stronie.htm http://www.sciaga.pl/tekst/22149-23-wojciech_korfanty_biografia http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Korfanty http://halat.pl/korfanty.html

EWALUACJA Wymagania Podstawowe 2 punkty Rozszerzające 4 punkty Dopełniające 6 punktów Wykraczające 8 punktów Punkty Zawartość merytoryczna (poziom zagłębienia się w tematykę) Praca nie odzwierciedliła tematu Zbiór kilku najważniejszych informacji Pokaźny zbiór informacji i ciekawostek Duży zbiór różnorodnych informacji i ciekawostkek Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość i czytelność, logiczny sposób poukładania informacji itp.) Praca niedbale wykonana; informacje nie powiązane ze sobą Zauważalny pewien logiczny sposób poukładania informacji; Praca poprawna, przejrzysta, temat zrealizowany Błyskotliwy pomysł na przedstawienie informacji w interesujący sposób Estetyka, pomysłowość, oryginalność wykonania plakatu, gazetki,prezentacji multimedialnej, broszurki.scenki Nie w pełni wykonana praca Praca wykonana pobieżnie Bardzo ciekawy sposób wykonania Niezwykle oryginalne i ciekawe wykonanie

EWALUACJA Wymagania Podstawowe 2 punkty Rozszerzające 4 punkty Dopełniające 6 punktów Wykraczające 8 punktów Punkty Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji) Prezentacja mało ciekawa, brak pewności siebie, brak przygotowania oraz własnej opinii Prezentacja ciekawa lecz brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy Bardzo ciekawa prezentacja,dobry styl,przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji , widoczne zaangażowanie uczniów w realizację Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób, widoczne zaangażowanie wszystkich uczniów poparte dużą pewnością siebie Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie) całkowity brak współpracy większość pracy indywidualnej dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie doskonała współpraca w całej grupie

Skala ocen Ocena Ilość punktów Celująca 40-38 Bardzo dobra 37-32 Dobra 31-26 Dostateczna 25-17 Dopuszczająca 16-9 Niedostateczna 8-0

KONKLUZJA Dzięki wykonanym zadaniom posiadacie wiedzę na temat życia oraz działalności Wojciecha Korfantego. Mam nadzieję, że zabawa była przednia, nie zabrakło wam pomysłów i humoru przy wykonywaniu zadań. Korzystajcie ze zdobytej wiedzy. Mam nadzieję, że dzięki doświadczeniu wykonywania tej pracy polubiliście obcowanie z Historią i od dziś czytanie książek historycznych będzie dla was przyjemnością. Może w przyszłości zostaniecie znanymi na cały świat historykami?