Webquest Wojciech Korfanty Prezentację wykonała: Izabela Kopia 2e
WPROWADZENIE Lubisz rysować, interesujesz się teatrem, masz poczucie humoru? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki temu projektowi stworzycie niepowtarzalną mapę osobowości i charakteru a przy tym będziecie się świetnie bawić. Na warsztat bierzemy życie i działalność Wojciecha Korfantego. Zapraszamy do zabawy !!!
ZADANIE Oto na czym polegać będą zadania: Podzielcie się na dwie 4-5 osobowe grupy. Wybierzcie po kilka różnych scen z życia W. Korfantego, w których prezentuje charakterystyczne dla swojej osoby cechy charakteru. Stwórzcie listę tych cech oraz wyglądu omawianej postaci. Pomyślcie, jak może wyglądać jego strój, jaką ma mimikę twarzy, gesty, w jaki sposób mówi. Wszystko przyda się do tego, aby w późniejszym etapie odzwierciedlić to wszystko na karykaturze lub w scence. Obie grupy jako cel końcowy powinny stworzyć stronę WWW, prezentację w PowerPoincie lub bloga, na których zaprezentują wykonane wcześniej prace (zdjęcia karykatur i filmiki ze scenkami). Nie zapomnijcie stworzyć opisu do poszczególnych filmików i zdjęć- opiszcie dokładnie, co przedstawiają oraz kto zajął się ich wykonaniem.
Oto czym będą zajmować się poszczególne grupy: Grupa pierwsza, po podzieleniu się uwagami na temat postaci W.Korfantego zastanowi się nad tym, jak ową postać przedstawić w KARYKATURZE. Weźcie kredki, farby, pastele, wszystko, co niezbędne jest do przelania waszych myśli na papier. Przypomnijcie sobie jednak najpierw, czym jest karykatura i co powinna zawierać. Zastanówcie się, która z cech jest najbardziej charakterystyczna dla W.K. i co na takim obrazku chcielibyście najbardziej uwidocznić. Grupa druga zastanowi się nad tym, jak przedstawić bohatera na scenie. Zastanówcie się nad odpowiednim strojem W.K, jego mimiką. gestami, tembrem głosu, sylwetką. Przygotujcie sytuację z jego życia i zastanówcie się, jak ukazać ją w krótkiej scence. Wybierzcie osoby mające odgrywać dane role. Nie zapomnijcie o odpowiednich przebraniach i rekwizytach. Wyznaczcie jedną osobę, która zajmie się filmowaniem waszej scenki. Będzie to świetny materiał na długie lata.
PROCES Będziecie pracować w grupach cztero-pięcioosobowych. W każdej grupie wybierzecie lidera odpowiedzialnego za przebieg wyszukiwania informacji i ich opracowywania. Pozostała czwórka zajmie się wyszukiwaniem informacji, a później tworzeniu opracowania i prezentacji. Przy gromadzeniu informacji możecie korzystać z podanych niżej stron lub znaleźć inne źródła. Podzielcie się równomiernie pracą. Pamiętajcie, że wspólna praca jest gwarancją waszego sukcesu.
ŹRÓDŁA http://www.mhk.katowice.pl/korfanty/dane/o_stronie.htm http://www.sciaga.pl/tekst/22149-23-wojciech_korfanty_biografia http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Korfanty http://halat.pl/korfanty.html
EWALUACJA Wymagania Podstawowe 2 punkty Rozszerzające 4 punkty Dopełniające 6 punktów Wykraczające 8 punktów Punkty Zawartość merytoryczna (poziom zagłębienia się w tematykę) Praca nie odzwierciedliła tematu Zbiór kilku najważniejszych informacji Pokaźny zbiór informacji i ciekawostek Duży zbiór różnorodnych informacji i ciekawostkek Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość i czytelność, logiczny sposób poukładania informacji itp.) Praca niedbale wykonana; informacje nie powiązane ze sobą Zauważalny pewien logiczny sposób poukładania informacji; Praca poprawna, przejrzysta, temat zrealizowany Błyskotliwy pomysł na przedstawienie informacji w interesujący sposób Estetyka, pomysłowość, oryginalność wykonania plakatu, gazetki,prezentacji multimedialnej, broszurki.scenki Nie w pełni wykonana praca Praca wykonana pobieżnie Bardzo ciekawy sposób wykonania Niezwykle oryginalne i ciekawe wykonanie
EWALUACJA Wymagania Podstawowe 2 punkty Rozszerzające 4 punkty Dopełniające 6 punktów Wykraczające 8 punktów Punkty Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji) Prezentacja mało ciekawa, brak pewności siebie, brak przygotowania oraz własnej opinii Prezentacja ciekawa lecz brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy Bardzo ciekawa prezentacja,dobry styl,przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji , widoczne zaangażowanie uczniów w realizację Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób, widoczne zaangażowanie wszystkich uczniów poparte dużą pewnością siebie Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie) całkowity brak współpracy większość pracy indywidualnej dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie doskonała współpraca w całej grupie
Skala ocen Ocena Ilość punktów Celująca 40-38 Bardzo dobra 37-32 Dobra 31-26 Dostateczna 25-17 Dopuszczająca 16-9 Niedostateczna 8-0
KONKLUZJA Dzięki wykonanym zadaniom posiadacie wiedzę na temat życia oraz działalności Wojciecha Korfantego. Mam nadzieję, że zabawa była przednia, nie zabrakło wam pomysłów i humoru przy wykonywaniu zadań. Korzystajcie ze zdobytej wiedzy. Mam nadzieję, że dzięki doświadczeniu wykonywania tej pracy polubiliście obcowanie z Historią i od dziś czytanie książek historycznych będzie dla was przyjemnością. Może w przyszłości zostaniecie znanymi na cały świat historykami?