Wychowawczynią klasy 0 jest pani Barbara Celińska-Spodar.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krótka historia o tym jak przygotowywaliśmy akademię z okazji Święta Niepodległości Opracowali uczniowie kl. V.
Advertisements

Australia.
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Jak żyć długo i szczęśliwie ?
portale społecznościowe
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
ODYSEJA UMYSŁU.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Szkoła Podstawowa Nr 67 im. Władysława Łokietka w Krakowie.
Zastanówmy Się…...
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Autor: Adam Początko. Zagadka Wież Hanoi stała się znana w XIX wieku dzięki matematykowi Édouard Lucasowi, który proponował zagadkę dla 8 krążków. Do.
Szkoła marzeń.
Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Wolontariat w BACZYŃSKIM.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Owoce i warzywa.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16. Szanowny Rodzicu, jeśli szukasz dla swojego dziecka szkoły, która dba o: - wszechstronny rozwój, - bezpieczeństwo.
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
KLASA 5b.
Jan Paweł II orędownik prawdy
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej w Konarach
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć”
Twoją wiarę nosimy w sobie Kres jest tak niewidzialny, jak początek. Wszechświat wyłonił się ze Słowa i do Słowa też powraca. Nadzy przychodzimy.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
To śmieszne...
Nasz absolwent na wyższej uczelni
MAŁE PRZEDSZKOLE W CZERNICACH BOROWYCH
Szkoła Podstawowa w Matysówce
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
FUNDACJA IM. STEFANA BATOREGO PROJEKT: ŻWIREK I MUCHOMOREK – Z PRZYJACIELEM ŁATWIEJ ! KWOTA DOTACJI: 7 000,00 zł
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Znaczenie ruchu dla rozwoju dziecka
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Współpraca SP 113 z Fundacją "Dr Clown„ 2011/2012.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Mam 6 lat… …i już bardzo dużo potrafię… Gabriel Fras klasa I lat 6
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Wychowawczynią klasy 0 jest pani Barbara Celińska-Spodar

Do klasy 0 w Zespole Szkół w Krynce uczęszczają dzieci w wieku 6 lat. Sześciolatki uczą się bawiąc. W ten sposób poznają najbliższe otoczenie, środowisko, samego siebie, swoją rodzinę. Poznając litery przygotowują się do czytania i pisania, rozwijają umiejętności matematyczne. Rozwijają wrażliwość na piękno muzyki, doskonalą określone umiejętności techniczne, ruchowe. Poprzez poznawanie utworów polskiej literatury dziecięcej kształtują mowę i myślenie. Jest to bardzo ważny okres w życiu dziecka przygotowujący do następnych etapów edukacji szkolnej.

Ulubione zajęcia dzieci to: zabawy ruchowe ze śpiewem i zabawy w kącikach zainteresowań. W klasie znajdują się kąciki: książek, zabawek, przyrody i lekarski. Najwięcej wolnego czasu spędzają w kąciku zabawek. Chłopcy najchętniej budują zamki i budowle z klocków, a dziewczynki bawiąc się lalkami. Dzieci chętnie też układają puzzle i inne układanki. Dużo radości i satysfakcji sprawiają wykonane przez nich prace plastyczne, które zajmują miejsce na wystawce prac na korytarzu.

Klasa,,O to dzieci bardzo aktywne, chętne do wszelkich prac i konkursów. Brały udział w licznych uroczystościach, akcjach i konkursach klasowych i szkolnych m.in.: Dzień Chłopca Mikołajki Dzień kolęd w szkole Konkurs palm wielkanocnych Dzień wiosny Akcja sprzątania świata Dzień Matki i Ojca Zgodnie i ochotą współpracują ze sobą pomagając wzajemnie w trudnych sytuacjach. Wszelkie formy aktywności korzystnie wpływają na rozwój dziecka, kształtując wyobraźnie, rozwijają wiedzę i niosą wielką radość.

Kasa zerowa usytuowana jest na piętrze nad salą gimnastyczną. Dzieci,, uczą się bawiąc. Sala jest bardzo kolorowa. Dominują barwy żółto-fioletowo-różowe. Sześciolatek przebywając w kolorowych pomieszczeniach rozwija swoją wyobraźnię, utrwala nazwy kolorów i czuje się jak w krainie baśni. Klasa wyposażona jest w pomoce naukowe, które pogłębiają wiedzę zarówno matematyczną, a także z mowy i myślenia oraz kształtują jego rozwój. Dziecko 6 letnie poznają świat różnymi zmysłami: wzrokiem, słuchem, dotykiem. Posiada myślenie konkretno-obrazowe. W związku z czym, obserwując łatwiej zapamiętuje i uczy się. Dużą rolę odgrywają kąciki zainteresowań: kącik książek, zabawek, lekarski, przyrodniczy. Dzieci najchętniej bawią się w kąciku zabawek: chłopcy- klockami budując zamki i różne budowle, dziewczynki- lalkami. Układają też puzzle i różne inne układanki. Dzięki tym zabawom rozwijają wyobraźnię, pomysłowość, logiczne myślenie i uczą się współpracy w

zespole. Dużym powodzeniem cieszy się też kącik książek, co wpływa na zainteresowanie dziecka literaturą. Nie pozostaje to bez znaczenia dla jego rozwoju. Przybliża dziecku rzeczywistość, wzmacnia uczucia rodzinne, społeczne, wychowawcze, pozwala przenieść w cudowny świat marzeń, fantazji i wyobraźni, tak bardzo każdemu bliski, potrzebny. Książka uczy wartościować co dobre i złe, a jednocześnie budzi wiarę w dobro i sprawiedliwość. Przemawia do dziecka piękna polską mową i rozbudza bodziec słuchania jej, wypowiadania się na temat utworu, wyzwalania różnych form ekspresji (inscenizowanie utworu, scenki dramowe, recytowanie wierszy, tworzenie własnych opowiadań). W kąciku przyrody np. dzieci sieją i sadzą różne roślinki obserwując jak rosną. Sala wyposażona jest w radiomagnetofon. Odgrywa on dużą rolę w rozwoju dzieci 6 letnich, które bardzo lubią zabawy ruchowe ze śpiewem.

Korzystając z nagrań piosenek i zajęć muzycznych rozwijają zainteresowania muzyczne, wrażliwość i kreatywność muzyczną.Śpiewanie i nauka piosenek ma wpływ na rozwój aparatu głosowego dziecka, kształci prawidłową wymowę, pamięć i pobudza do innych zajęć muzycznych. W pracowni znajdują się też kolorowe gazetki pór roku służące do poznawania środowiska przyrodniczego, obrazy namalowane przez starszych kolegów oraz tablice z literami i cyframi, które dzieci zapamiętują wzrokowo i utrwalają je czytając. Dużo radości sprawiają im własnoręcznie wykonane prace plastyczne rozwijające inwencję twórczą, wyobraźnię i umiejętności plastyczne.Najciekawsze z nich umieszczane są na wystawce prac.