SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Advertisements

Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Prawo administracyjne
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Administracja publiczna
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
KIERUNKOWE ZMIANY LEGISLACYJNE W OCHRONIE ZDROWIA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Rekomendacje zmian prawnych Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej w zadaniu (nr 4) w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi.
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
ZARZĄDZENIE Nr 3/2014/DSOZ PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z dnia 23 stycznia 2014 r w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie.
1 Kryteria wyboru projektów – Priorytet XII. Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia PO Infrastruktura i Środowisko Departament.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Ustrój samorządu terytorialnego
ONKOLOGIA POZ EWUŚ LECZENIE W UE LEKARZE REFUNDACJA AOTMiT IN VITRO
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
Ustawa o zapobieganiu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 roku.
ISTER - GRANUM. Data powstania 15 maja 2000, List Intencyjny 17 listopada 2003, podpisanie konwencji 21września 2005 r. prezentacja regionalnych planów.
NARODOWY INSTYTUT ZDROWIA PUBLICZNEGO - PAŃSTWOWY ZAKŁAD HIGIENY CENTRUM DIAGNOSTYCZNE Andrzej Koronkiewicz.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Dr Urszula Banaszczak - Soroka. 1. forma organizacyjna - organ administracji państwowej 2. ustawa regulująca funkcjonowanie - Ustawa z dnia 21 lipca 2006.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Zmiany w procesie kontraktowania świadczeń opieki zdrowotnej przez
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
SYSTEMY UBEZPIECZEŃ RZECZNIK FINANSOWY (UBEZPIECZONYCH), PIU, EIOPA, IAIS, FSB Ewa Demidziuk Karolina Dmowska Jacek Karasiński (Grupa C4)
Sprawozdawczość z realizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w szkołach za rok szkolny 2013/2014.
Początek XIX wieku Wielkoprzestrzenne koncepcje- Zagłębie Staropolskie Plany regulacyjne miast Plany zabudowy 1932 r.-powstanie Biura Planów Regionalnych.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Planistyczne działania wspierające.
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Polityka zdrowotna i organizacja systemu ochrony zdrowia w województwie pomorskim Jerzy Karpiński.
IOWISZ Instrument Oceny Wniosków Inwestycyjnych w Sektorze Zdrowia
Fundusze Europejskie w kontekście funkcjonowania Komitetu Sterującego ds. interwencji EFSI w sektorze zdrowia Mirosława Dulat Departament Ochrony Zdrowia.
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
Zapis prezentacji:

SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA REORGANIZACJA SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO

Dlaczego reorganizacja? Uporządkowanie struktury organizacyjnej systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego – jako jednego z podstawowych elementów realizacji konstytucyjnej gwarancji prawa do ochrony zdrowia Dysfunkcja w zakresie podziału kompetencji i zadań podmiotów administrujących sektora ochrony zdrowia - nakładanie się zadań i kompetencji poszczególnych instytucji systemu, a w szczególności Prezesa NFZ i Ministra Zdrowia Powołanie organu regulacyjnego odpowiadającego za zarządzanie i nadzór nad rynkiem wewnętrznym usług zdrowotnych (rozdzielenie funkcji płatnika od funkcji regulatora)

Dlaczego reorganizacja? Brak systemu taryfikacji świadczeń niezależnego od instytucji płatnika Brak skoordynowanego na poziomie województwa systemu planowania potrzeb zdrowotnych oraz skutecznych narzędzi niwelowania nierówności w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej jak również planowania działań inwestycyjnych Brak narzędzi gwarantujących długookresową stabilność finansową systemu ubezpieczenia zdrowotnego

Zmiany instytucjonalne Przekształcenie Oddziałów Wojewódzkich NFZ w regionalne fundusze zdrowia posiadające osobowość prawną + wprowadzenie w ustawie możliwości ich dobrowolnego łączenia Likwidacja Centrali NFZ, AOTM i CMJ jako odrębnych instytucji oraz powołanie Urzędu Ubezpieczeń Zdrowotnych Przeniesienie funkcji regulacyjnych i nadzorczych do Urzędu Ubezpieczeń Zdrowotnych

Zmiany instytucjonalne Powołanie Rady Ubezpieczenia Zdrowotnego na czele z Ministrem Zdrowia Utworzenie Funduszu Rezerwowego Systemu Ubezpieczenia Zdrowotnego jako elementu zapewniającego długookresową stabilność finansową systemu

Planowanie potrzeb zdrowotnych Wojewódzkie mapy oceny potrzeb zdrowotnych sporządzane nie rzadziej niż raz na 3 lata Mapy wojewódzkie będzie opracowywał wojewoda przy udziale działającej przy nim Rady do spraw Oceny Potrzeb Zdrowotnych Wytyczne odnośnie do treści oraz metodologii opracowywania wojewódzkich map oceny potrzeb zdrowotnych określi Minister Zdrowia w drodze rozporządzenia

Planowanie infrastruktury medycznej w województwie Wydawanie przez wojewodę opinii na temat celowości podejmowania nowych inwestycji w infrastrukturę medyczną oraz tworzenia nowych jednostek lub komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego Opinia wydawana na wniosek zainteresowanego podmiotu po uzyskaniu stanowiska regionalnego funduszu zdrowia Przy wydawaniu opinii uwzględniana będzie wojewódzka mapa oceny potrzeb zdrowotnych oraz dane z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą Posiadanie pozytywnej opinii wojewody będzie warunkiem skutecznego ubiegania się o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z regionalnym funduszem zdrowia