Gumoskoki to nie obiboki zmienią dym w piękne obłoki O środowisko dbamy Opon nie spalamy Jest nas siedmioro to całkiem sporo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Nasza parafia Nasza wieś Kaszów w liczbach Nasza szkoła.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
– poradnik dla babci i dziadka”
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Kolejna gra mająca na celu pokazanie świata kierowców ścigających się w nielegalnych ulicznych wyścigach podrasowanymi do granic możliwości samochodami.
Zastanówmy Się…...
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Gimnazjum nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Rawiczu Burmistrzem się bywa, lecz człowiekiem się jest- wspomnienia sprzed 20 lat. Gmina Rawicz.
Zespół Szkół w Przebrodzie
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Zakładając kompostownik chronisz przyrodę i oszczędzasz złotówki, które przeznaczyłbyś na zakup nawozów mineralnych do upraw ogrodowych.
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
EKSJO 5 października W budynku i sali obrad rady powiatu Eksjo.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Fotografia.
Władza lokalna w Polsce
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
HABEMUS PAPAM..!!.
Opracowała Joanna Szpindor
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Bezpieczeństwo na drodze
Elis Podlak kl. I A Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
to odzysk,który polega na powtórnym przetworzeniu substancji i materiałów to wszelkie działania nie stwarzające zagrożenia dla życia,zdrowia ludzi.
Gumowy Surowiec.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC Życie we dwójkę…pełne pieszczot Aby odkryć pełnię szczęścia, trzeba zbliżyć się do nieba…
Młodzieżowe Koło Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Łomżyńskiej to działający od wielu lat w naszej szkole zespół młodych ludzi. Nie są to jednak zwykli uczniowie.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Bezpieczny Internet
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
w/g Grzegorz Gadomskiego
CHINSKIE PRZYSLOWIA.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Gumoskoki to nie obiboki zmienią dym w piękne obłoki O środowisko dbamy Opon nie spalamy Jest nas siedmioro to całkiem sporo.

Nasza grupa przeprowadziła wśród uczniów znajomych oraz rodzin anonimową ankietę. interesowało nas przede wszystkim jaka jest świadomość społeczna na temat tego co się dzieje z zużytymi oponami.

Ankieta zawierała trzy pytania,na które odpowiedzi udzieliło 100 osób. Wyniki nas nie zaskoczyły. Okazało się bowiem, że aż 45% przebadanych osób spotkało się lub było świadkiem palenia opon. 5 osób wskazało palenie opon jako Doskonały pomysł na sobótkowe ognisko. Wielu szczególnie młodych ludzi uważa ten proceder za nieszkodliwy. Jest to dla nich sposób na uatrakcyjnienie ogniska ze względu na dużą ilość dymu wydobywającego się podczas palenia gumy.

Pocieszający jest fakt, że ponad 60 % ankietowanych zdaje sobie jednak sprawę ze szkodliwego wpływu palenia opon na środowisko naturalne. Niewielka natomiast jest świadomość społeczeństwa na temat ich utylizacji oraz możliwości przetworzenia. Duża część ankietowanych nie wie co można z nimi zrobić.

Postanowiliśmy więc sami zbadać ten problem. W tym celu udaliśmy się do urzędu Gminy, aby uzyskać na ten temat więcej informacji. Interesowało nas głównie to, jakie działania w zakresie gospodarki oponami podejmuje nasza gmina.

Udało nam się przeprowadzić wywiad z urzędnikiem gminy oraz uzyskać informacje o tym jak w naszej okolicy radzą sobie z tym problemem, Ile pieniędzy na ten cel jest przeznaczane.

Każde gospodarstwo powinno zawierać pojemnik do zużytych opon. Trzy razy w roku w wyznaczonych miejscach w sołectwie są zbiórki opon zużytych. potem są one wywożone na wysypiska z koncesjami. Gmina ma podpisane umowę z firmą Elwoz która służy usługą wywożenia zużytych opon. Firma ta wywozi jest na wysypisko w Gdańsku – Szadułki. Rysunek przedstawia proces utylizacji opon.

Współorganizatorami jest związek miedzy gminny Radunia i do niego należą wszystkie gminy powiatu Kartuskiego. Gmina Przodkowo jest członkiem i z składek członkowskich jest pokrywana utylizacja i transport. Wójt płaci za to cztery razy do roku po 0,70 zł od mieszkańca( rocznie 2,80 zł). Gminę zamieszkuje 7320 mieszkańców, czyli łącznie koszt utylizacji i transportu jaki pokrywa gmina wynosi około zł.

Odwiedziliśmy również największe w naszej okolicy wysypisko śmieci Szadółki, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć całe stosy zużytych opon, czekających na drugie życie. Byliśmy także gośćmi EKO-DOLINY, przedsiębiorstwa zajmującego się zbiórką, segregowaniem oraz utylizacją odpadów, w tym także opon.

PRAWO A ODZYSK MATERIAŁÓW Do 2001 roku brak było regulacji prawnych określających zasady gospodarowania zużytymi oponami, co skutkowało koniecznością zagospodarowania zużytych opon przez użytkującego je Kowalskiego.

Taki stan rzeczy przerwany został w 2001 roku wejściem w życie ustawy z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłatach produktowej i depozytowej (Dz. U. Nr 63, poz. 639, z późniejszymi zmianami) nazywanej potocznie ustawą o opłacie produktowej, która przeniosła obowiązek z użytkownika opony na tego, kto stworzył możliwość jej zakupu - producenta, importera, bieżnikownię.

Wraz z oponami w ten sam sposób uregulowany został problem wprowadzanych na rynek krajowy olejów, baterii i opakowań. Ustawa ostatecznie nie objęła swoim zakresem jedynie opakowań wielomateriałowych, stanowiących do dziś problem w systemie odzysku.

Dla poszczególnych produktów i opakowań zostały wyznaczone minimalne roczne poziomy odzysku i recyklingu, które następnie z roku na rok rosłyby dla opon w 2007 roku osiągnąć poziom maksymalny, kształtujący się na poziomie 15% recyklingu i 75% odzysku.

Bogatsi o nową widzę, postanowiliśmy przekazać ją innym. W tym celu przeprowadziliśmy w naszej szkle oraz miejscowości kampanię informacyjną. Wymyśliliśmy hasła reklamowe, wykonaliśmy plakaty, braliśmy udział w lekcjach przygotowany przez naszych nauczycieli, dotyczących tematu szeroko pojętej gospodarki odpadami. Palenie opon niszczy Twoje środowisko.

Scena I Widok toczącej się opony na ulicy w mieście, w tle budynki. Scena II Tocząca się opona skręca za róg budynku. Scena III Opona przyłącza się do roju innych opon, które toczą się przed nią na ulicy, Kolejne opony wytaczają się z bocznych ulic dołączając do tej chmary opon (ujęcie zrobione jest tuż za toczącą się oponą). Scena IV Widok z góry na miasto; ulicami toczy się wiele opon w tym samym kierunku, ulice miasta zbiegają się w jedną ulicę wychodzącą z miasta. Scena V Ujęcie: ulica na peryferyferiach miasta, na niej toczy się kilka opon (jedna za drugą) toczą się (w prawo) Scena VI Zbliżenia na pierwszą oponę z prawej strony tego rzędu toczących się opon. Widok toczącej się opony wypełnia cały ekran

Scena VII Ze środka opony wyłania się (powiększa) obraz przedstawiający ciemne, gęste chmury z deszczem. Po chwili obraz ten zmniejsza się i znika a opona przetacza się w prawo i znika z ekranu. Scena VIII Zmienia się krajobraz; Z miejskiego (podmiejskiego) w polny w tle: pola, a na pierwszym planie zbliżenie na ulice i kolejna opona wtacza się w kadr. Sytuacja się powtarza ze środka opony powiększa się obraz: zdjęcie zniszczonego lasu, obrazek znika, opona przetacza się dalej. Scena IX Tło znowu się zmienia i krajobraz zmienia się z polnego w leśny a ulica zmienia się w drogę polną W kadr wtacza się kolejna opona; z jej środka powiększa się zdjęcie; obszar pustynny, zdegradowany przez zanieczyszczenia przemysłowe, kwaśne deszcze. Obraz znika opona przetacza się dalej i znika z ekranu. Zakończenie; Opony pojawiają się na ekranie, toczą się, skaczą jedna po drugiej po czym wskakują do ogniska, w którym pali się stos opon.