CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Między elastycznością a bezpieczeństwem? Technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie polityki rynku pracy. Aleksandra Leyk 26 czerwca 2012
Flexibility & security Elastyczne formy zatrudnienia Aktywne polityki rynku pracy System kształcenia ustawicznego System zabezpieczeń społecznych Elementy flexicurity -2-
Segmentacja terytorialna rynku pracy Najwyższe wskaźniki rozwoju ale i jego nierówności, Dominacja Warszawy i OMW.
Segmentacja społeczna Kobiety Młodzi 50 + Niepełnosprawni -4- ?
Wymiary elastyczności Wymiar formalny: Polska liderem w zakresie zatrudniania na umowy terminowe, Pracownicy lepsi i gorsi. Wymiar jakościowy: Praca w niepełnym wymiarze, Praca zdalna. -5-
ICT przeciw segmentacji rynku pracy? -6- Outsourcing usług Praca zdalna
Pośrednictwo pracy Dysfunkcjonalność publicznych służb zatrudnienia, Pośrednictwo przenosi się do Internetu, Brak harmonizacji działań między pracodawcami, instytucjami rynku pracy i systemem edukacji. ICT jako narzędzie ułatwiające gromadzenie, udostępnianie, pozyskiwanie i wymianę informacji -7-
-8-
-9-
-10-
-11-
-12-
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ -13- Aleksandra Leyk