REGULAMIN PRACY KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ MATERIAŁY POMOCNICZE DLA DYREKTORA SZKOŁY OPRACOWAŁA: IWONA ZARĘBSKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Advertisements

Zadania i łamigówki matematyczne.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Międzynarodowa Federacja Kampingu i Karawaningu
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
ZADANIA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁY I PLACÓWKI OŚWIATOWE W KREOWANIU POLITYKI KADROWEJ W ŚWIETLE USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Prąd Elektryczny.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Szkoła w chmurze.
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Awans zawodowy nauczyciela
Ach te baby... Ach te baby....
Symetria osiowa i środkowa
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Jeżdżę z głową.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Władza lokalna w Polsce
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
JANUSZ KORCZAK.
Bezpieczeństwo na drodze
Opracowała: Barbara Czahajda ZASADY PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Lokalne konta użytkowników i grup
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Uczy samodzielności. Jest otwarta na współpracę z innymi. Daje możliwość rozwoju. Przygotowuje do dorosłego życia. Kształtuje postawy przedsiębiorcze.
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
Prawo o aktach stanu cywilnego
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Administratora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych,
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, maj 2009.
OBOWIĄZKI ZDAJĄCEGO PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO EGZAMINU
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2010/2011.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Create Tworzenie Match Dopasowanie Design Projektowanie Unikalne narzędzie zwiększające skuteczność procesów rekrutacji i selekcji, budowanie ścieżek karier.
Zapis prezentacji:

REGULAMIN PRACY KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ MATERIAŁY POMOCNICZE DLA DYREKTORA SZKOŁY OPRACOWAŁA: IWONA ZARĘBSKA

1.Komisja kwalifikacyjna składa się co najmniej z 3 osób lub 4 – jeżeli nauczyciel we wniosku zawarł prośbę o powołanie w skład komisji członka wskazanej przez siebie nauczycielskiej organizacji związkowej. 2.W skład komisji wchodzą: dyrektor szkoły jako jej przewodniczący nauczyciel – opiekun stażu – jako członek komisji nauczyciel – przewodniczący zespołu przedmiotowego lub uczący przedmiotu takiego samego albo zbliżonego do zajęć prowadzonych przez nauczyciela wnioskodawcę – jako członek komisji ewentualnie przedstawiciel nauczycielskiej organizacji związkowej – jako członek komisji.

3. Przed rozpoczęciem pracy komisji każdy jej członek składa na piśmie dwa oświadczenia w sprawie: zachowania w tajemnicy obrad komisji, w szczególności informacji dotyczących danych osobowych braku związków osobistych z nauczycielem stającym przed komisją, mogących mieć wpływ na bezstronność członka komisji.

4.Posiedzenie komisji rozpoczyna się na godzinę przed planowanym czasem prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z nauczycielem. 5.Nauczyciel ma 15 do 20 minut na prezentację sprawozdania z realizacji zadań objętych planem rozwoju zawodowego i po 3 do 5 minut na każdą odpowiedź na pytania zadane przez członków komisji. 6.Komisja powołana do rozpatrzenia wniosku jednego nauczyciela pracuje w czasie od 1,5 do 2 godzin.

7.Komisja odbywa posiedzenie w gabinecie dyrektora lub w pracowni internetowej, lub w innym pomieszczeniu umożliwiającym nauczycielowi wnioskodawcy skorzystanie z wybranych przez niego środków technicznych i protokolantowi pisanie protokołu na komputerze. 8.W sprawach dotyczących pracy komisji nieuregulowanych rozporządzeniem ani niniejszym regulaminem decyduje komisja w drodze głosowania zwykłą większością głosów członków komisji obecnych na posiedzeniu. 9. Komisja przystępuje do obrad w razie obecności co najmniej 2/3 składu komisji.

10.W razie nagłej nieobecności takiej liczby członków, która uniemożliwia obrady komisji – przewodniczący ustala ponownie termin posiedzenia i informuje o nim wszystkich zainteresowanych w odpowiednim trybie. 11. Przed przystąpieniem do rozmowy kwalifikacyjnej z nauczycielem członkowie komisji: zapoznają się z regulaminem pracy komisji składają stosowne oświadczenia zapoznają się z wnioskiem i dokumentacją nauczyciela wypełniają częściowo kartę punktacji indywidualnej zapoznają się z częścią wstępną protokołu z obrad komisji zapoznają się z planowanym przez nauczyciela sposobem prezentacji sprawozdania z realizacji zadań objętych planem rozwoju zawodowego ustalają kolejność i liczbę pytań zadawanych nauczycielowi jeżeli jest to konieczne – przechodzą do pomieszczenia, którego wyposażenie umożliwia nauczycielowi wnioskodawcy lub/i protokolantowi komisji skorzystanie z odpowiednich środków technicznych.

12.Przewodniczący komisji kwalifikacyjnej powołuje protokolanta i stwarza warunki umożliwiające mu pisanie protokołu w czasie trwania obrad komisji. Przewodniczący komisji może także być protokolantem. 13.Po zakończeniu przez komisję prac wstępnych przewodniczący komisji zaprasza nauczyciela wnioskodawcę do pomieszczenia, w którym odbywa się posiedzenie komisji na rozmowę kwalifikacyjną. 14. W tej części posiedzenia komisja: –zapoznaje się ze sprawozdaniem nauczyciela z realizacji zadań objętych planem rozwoju zawodowego –zadaje nauczycielowi pytania odnoszące się do sprawozdania, planu oraz wymagań niezbędnych, które nauczyciel musi spełnić aby uzyskać stopień nauczyciela kontraktowego, określonych w § 6 rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r.

15. Każdy z członków komisji: –ocenia spełnianie przez nauczyciela niezbędnych wymagań do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego w skali od 0 do 10 punktów –przyznane punkty wraz z uzasadnieniem zapisuje na karcie punktacji indywidualnej –wypełnioną kartę oceny indywidualnej przekazuje protokolantowi

16. Protokolant w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej i tuż po niej wpisuje do protokołu: –treść pytań zadanych nauczycielowi przez poszczególnych członków komisji –treść odpowiedzi udzielonych przez nauczyciela –liczbę punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji –uzasadnienie przyznanej punktacji –uzyskaną przez nauczyciela średnią liczbę punktów –ogólne uzasadnienie komisji dotyczące spełnianie przez nauczyciela wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego –formułę stwierdzającą uzyskanie bądź nieuzyskanie przez nauczyciela akceptacji komisji wraz z uzasadnieniem decyzji komisji.

17. Po zakończeniu rozmowy z nauczycielem komisja prosi nauczyciela o opuszczenie sali posiedzenia i ustala średnią liczbę punktów uzyskanych przez nauczyciela z zachowaniem zasady, że jeśli członków komisji jest więcej niż trzech – odrzuca się dwie skrajne punktacje – najniższą i najwyższą i średnią oblicza się z pozostałych punktów. 18. Po ustaleniu średniej punktacji uzyskanej przez nauczyciela komisja stwierdza, czy nauczyciel otrzymuje akceptację, z zachowaniem zasady, że nauczyciel uzyskuje akceptację, jeżeli średnia punktów uzyskanych przez niego wynosi co najmniej Protokolant odczytuje treść protokołu i daje go do podpisu członkom komisji.

20. Przewodniczący podpisuje zaświadczenie komisji o uzyskaniu bądź nieuzyskaniu przez nauczyciela akceptacji. 21. Przewodniczący komisji prosi ponownie nauczyciela do pomieszczenia obrad komisji i wręcza mu odpowiednie zaświadczenie. 22. Jeżeli nauczyciel uzyskał akceptację komisji przewodniczący może mu wręczyć także akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.

DYREKTORZE, PRZED POWOŁANIEM KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ PAMIĘTAJ O: dokładnej analizie wniosku nauczyciela pod względem formalnym ustaleniu ustnym terminu posiedzenia ze wszystkimi członkami komisji, aby w miarę możliwości uniknąć nieobecności członków komisji zapytaniu nauczyciela o warunki techniczne, jakich potrzebuje do zaprezentowania sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

DYREKTORZE, PRZED ROZPOCZĘCIEM POSIEDZENIA KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ PAMIĘTAJ O: sprawdzeniu, czy zostały przygotowane wszystkie dokumenty potrzebne do odbycia posiedzenia odpowiednim przygotowaniu pomieszczenia do odbycia posiedzenia (ustawienie stołów, krzeseł, sprzętu) zadbaniu o sprawność środków technicznych niezbędnych w czasie odbywania posiedzenia oznaczeniu miejsc zajmowanych przez uczestników posiedzenia przygotowaniu odpowiednich napojów zapewnieniu ciszy w obrębie miejsca pracy komisji wyłączeniu telefonów sprawdzeniu, czy wszyscy uczestnicy posiedzenia są obecni

DYREKTORZE, W CZASIE TRWANIA POSIEDZENIA KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ PAMIĘTAJ O: przywitaniu wszystkich członków komisji i obserwatorów oraz przedstawieniu ich sobie zapoznaniu wszystkich z regulaminem pracy komisji zatroszczeniu się o podanie odpowiednich napojów przywitaniu nauczyciela, przedstawieniu mu członków komisji i obserwatorów przypomnieniu nauczycielowi najistotniejszych punktów regulaminu pracy komisji

DYREKTORZE, PO ZAKOŃCZENIU POSIEDZENIA KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ PAMIĘTAJ O: złożeniu gratulacji nauczycielowi podziękowaniu członkom komisji za wspólną pracę podziękowaniu za obecność obserwatorom pożegnaniu się z nauczycielem, członkami komisji i obserwatorami sprawdzeniu, czy używany sprzęt został wyłączony i odpowiednio zabezpieczony.