Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie Dlaczego warto organizować szkolenia językowe. Uczestnicy procesu szkoleniowego. Etapy organizacji szkolenia. Typowe problemy – jak ich uniknąć lub je rozwiązać.
Dlaczego warto organizować szkolenia językowe Podniesienie i utrzymanie jakości zasobów ludzkich firmy. Zwiększenie konkurencyjności firmy. Zwiększenie atrakcyjności jako pracodawcy. Redukcja kosztów i oszczędność czasu.
Dlaczego warto organizować szkolenia językowe
Dlaczego warto organizować szkolenia językowe
Uczestnicy procesu szkoleniowego http://www.chicagotribune.com/
Uczestnicy procesu szkoleniowego Kwintet szkoleniowy wg L.Rae: wyższa kadra kierownicza, menedżerowie liniowi, specjalista ds. szkoleń / menedżer HR, uczestnicy szkolenia, szkoła językowa.
Uczestnicy procesu szkoleniowego Role uczestników WYŻSZA KADRA KIEROWNICZA spojrzenie na potrzeby i cele szkoleniowe z poziomu strategii firmy, zatwierdzenie budżetu szkoleniowego, ocena efektywności szkolenia, reakcja na ewentualne nieefektywne szkolenia. www.freedigitalphotos.net
Uczestnicy procesu szkoleniowego Role uczestników MENEDŻEROWIE LINIOWI definiowanie problemów i związanych z nimi potrzeb szkoleniowych, aktywne uczestnictwo w badaniu potrzeb szkoleniowych na poszczególnych etapach organizacji szkolenia, ocena programu szkolenia. www.freedigitalphotos.net
Uczestnicy procesu szkoleniowego Role uczestników SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ / MENEDŻER HR informacja o profilach kompetencyjnych, wynikach ocen okresowych i innych szkoleniach, badanie potrzeb szkoleniowych. www.freedigitalphotos.net
Uczestnicy procesu szkoleniowego Role uczestników PRACOWNICY określenie indywidualnych potrzeb, celów i preferencji, aktywne i regularne uczestnictwo w szkoleniach, udział w ocenie szkolenia. www.freedigitalphotos.net
Uczestnicy procesu szkoleniowego Role uczestników SZKOŁA JĘZYKOWA ocena założeń pod względem ich wykonalności, przedstawienie metod badania potrzeb, prowadzenie szkolenia, nadzór nad szkoleniem, ocena efektywności, opracowanie raportów po szkoleniu, przedstawienie wyników kadrze zarządzającej.
Uczestnicy procesu szkoleniowego Szkoła językowa Kryteria wyboru szkoły językowej: doświadczenie, wdrożone procedury, kwalifikacje lektorów, przejrzystość zasad, kompleksowe rozwiązania - - współpraca na wszystkich etapach szkolenia, certyfikacja.
Etapy organizacji szkolenia Przedstawienie oczekiwań i przygotowanie oferty wstępnej. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych. Określenie celów szkoleniowych. Projektowanie szkolenia. Prowadzenie szkolenia. Raportowanie. Monitorowanie i ocena efektów. Analiza i podsumowanie procesu szkoleniowego.
Typowe problemy – jak ich uniknąć lub je rozwiązać. www.freedigitalphotos.net
Typowe problemy Faza 1: Przedstawienie oczekiwań i przygotowanie oferty wstępnej. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych. Określenie celów szkoleniowych. Typowe problemy: Nierealne oczekiwania. Rozbieżności potrzeb szkoleniowych pomiędzy uczestnikami procesu. Nieprecyzyjne cele. Brak akceptacji celów kadry menedżerskiej przez pracowników Rozwiązania: Weryfikacja we współpracy ze szkołą. Uzgodnienie potrzeb. Ustalenie celów wg SMART. Klarowna komunikacja celów i stojących za nimi intencji; uzyskanie poparcia wśród uczestników szkoleń.
Projektowanie szkolenia. Typowe problemy Faza 2: Projektowanie szkolenia. Typowe problemy: Brak spójności programu szkolenia z celami. Rozwiązania: Weryfikacja programu szkolenia przez dział HR/ menedżerów liniowych. Zmiana programu lub ponowna weryfikacja celów.
Typowe problemy Faza 3: Prowadzenie szkolenia. Raportowanie. Monitorowanie i ocena efektów. Typowe problemy: Niska jakość prowadzenia zajęć. Nieterminowe raportowanie. Brak monitorowania szkoleń. Niejasne kryteria oceny efektów. Rozwiązania: Aktywny udział uczestników w ocenie szkolenia; otwartość w komunikowaniu potrzeb i ocen. Ustalenie procedur raportowania i konsekwencji ich nieprzestrzegania. Ustalenie procedur monitorowania; wybór szkoły dysponującej takimi procedurami. Uzgodnienie jasnych kryteriów oceny; dobór narzędzi oceny efektów, np. test TOEIC®.
Typowe problemy – jak ich uniknąć lub je rozwiązać. www.freedigitalphotos.net
Kontakt Jerzy Gałczyński dyrektor ds. nauczania BRITISH SCHOOL ICT ul. Bolkowska 2D tel. (22) 436 61 31 fax. (22) 436 38 02 jerzy.galczynski@bs-ict.pl www.bs-ict.pl