Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
,, Szkoła Kluczowych Kompetencji
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
„Otwarta droga ku przyszłości
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie

WYŻSZA SZKOŁA EKONOMII I INNOWACJI W LUBLINIE WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU im. bpa JANA CHRAPKA W RADOMIU

 Koordynator Regionalny – mgr Mirosław Wąsik WSB Radom  Administratorzy Szkolni – mgr Mieczysław Mejzner ZSP Lipsko i mgr Wojciech Kaczorowski ZSP Sienno  Kompetencja z przedsiębiorczość – mgr Lidia Niedziela ZSP Sienno i mgr Elżbieta Piasecka ZSP Lipsko  Kompetencja z matematyka – mgr Barbara Kania ZSP Sienno i mgr Katarzyna Lidak ZSP Lipsko  Kompetencja z języka angielskiego – mgr Ewa Deńca ZSP Sienno i mgr Dorota Puton ZSP Lipsko  Kompetencja z technologii informacyjnej – mgr Ryszard Kubiak ZSP Sienno i mgr Marek Sowa ZSP Lipsko

Kompetencje w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Siennie i Lipsku są realizowane w okresie:  Technologia informacyjna – rok szkolny i 2010/2011 oraz 2011/2012  Przedsiębiorczość - rok szkolny , i 2011/2012  Matematyka - rok szkolny , , ,  Język angielski - rok szkolny , , ,  Ponad 200 uczniów uczestniczyło w Projekcie z obydwu szkół!!!

Podniesienie poziomu kompetencji kluczowych wśród uczniów szkoły ponadgimnazjalnej zawodowej, dające im aktywne uczestnictwo w rynku pracy i gospodarce opartej na wiedzy.

W RAMACH ZAJĘĆ W SZKOLE REALIZOWANO AUTORSKIE PROGRAMY NAUCZANIA W ZAKRESIE KOMPETENCJI:  porozumiewanie się w języku obcym,  matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne,  informatycznych,  inicjatywności i przedsiębiorczości

POZA ZAJĘCIAMI W SZKOLE REALIZOWANO DODATKOWE ZADANIA:  Koła Naukowe - 80 uczniów z każdej szkoły  Mobilny Instytut Kompetencji - 10 godzinne programy zajęć uzupełniających  Lekcje demonstracyjne dla nauczycieli i uczniów  Studium Kompetentnych Liderów 2011/2012 po 5 uczniów z każdej szkoły na WSB Radom

 Konkurs Grantów 2010/ w ZSP w Siennie Zaprojektowano, wykonano i umieszczono w Internecie stronę internetową zawierającą reklamę przedsiębiorstwa - ZSP w Lipsku stworzono multimedialną bazę lektur szkolnych w wersji tekstowej i dźwiękowej oraz utworzono stanowisko do tworzenia i dalszego powiększania bazy.

 Przedsiębiorstwo Symulacjne - gra internetowa „ SKK – Skok Ku Karierze” - zajęcia wyjazdowe dla uczniów i nauczycieli - tworzenie i zarządzanie własnym wirtualnym przedsiębiorstwem, przykład dobrej praktyki - rozgrywki szkolne, międzyszkolne, międzywojewódzkie

 Wakacyjne Obozy Naukowe w okresie wakacji po 10 uczniów z każdej szkoły i każdej kompetencji  Wiedza – umiejętności – postawy  80 uczniów z obydwu szkół

 duże zainteresowanie młodzieży zajęciami pozalekcyjnymi głównie WON, PS, SKL.  uczniowie udowodnili umiejętność wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy – konkurs grantów i Przedsiębiorstwo Symulacyjne.  wysoka zdawalność egzaminów zawodowych 2012r.  odpowiednio przygotowano młodzież głównie z terenów wiejskich do dorosłego życia i dano podstawę do dalszej nauki oraz życia zawodowego.  nabyte kompetencje kluczowe, wyrównują szanse osiągnięcia sukcesu w życiu zawodowym oraz prywatnym dla uczniów z terenów wiejskich i małych miejscowości, umożliwiając im znalezienie zatrudnienia lub utworzenie własnego stanowiska pracy

 rozwój zawodowy nauczycieli poprzez udział w seminariach szkoleniowych, MIK, LD.  przygotowanie nauczycieli do reformy szkolnictwa zawodowego.  doposażenie szkół w nowe urządzenia i narzędzia niezbędne do prowadzenia zajęć oraz realizacji autorskich programów nauczania.  korzystanie z nowoczesnej platformy edukacyjnej.

 Problemy z przepływem informacji!  Zbiurokratyzowanie Projektu!!  Pomyłki w dystrybucji pomocy dydaktycznych!!!  Kłopoty z organizacją zajęć pozalekcyjnych!!!!

Dziękujemy za uwagę