Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Advertisements

SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Instytut Paliw i Energii Odnawialnej Warszawa, I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program.
Projekty związane z ochroną środowiska w programach operacyjnych współfinansowanych ze środków UE w Polsce Konferencja Aspekty środowiskowe w działaniach.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata zaakceptowany przez Radę Ministrów w dniu 29 listopada 2006 r.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Katowice, 19 marca 2008 r. Sektorowy Program Operacyjny Transport Janusz Mikuła Podsekretarz Stanu w MRR Łódź, 6 czerwca 2008 r.
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach – Instytucja Wdrażająca Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko” 01 Katowice,
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu warszawskiego Warszawa, 23 listopada 2009 r.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Wsparcie sektora energetyki w ramach POIiŚ
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Maria Wasiak – mocne wsparcie dla Bydgoszczy Urząd Miasta Bydgoszczy
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Plan finansowy programu
Instytucja Zarządzająca stan na r.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
„Modernizacja drogi powiatowej Nr PO 143R Gawłuszowice – Mielec km ÷ w miejscowościach Gawłuszowice i Kliszów” Wartość zrealizowanych robót.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Program Operacyjny Polska Wschodnia
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu Konferencja konsultacyjna w ramach konsultacji społecznych nowych projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Warszawa, 18 czerwca 2009 r.

Propozycja nowych projektów w zakresie transportu Ministerstwo Infrastruktury 2 INFORMACJE OGÓLNE: 2 projekty zgłoszone przez Ministerstwo Infrastruktury do umieszczenia na Liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w zakresie działań: – 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych; oraz – 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T. Łączna kwota środków unijnych przeznaczonych na dofinansowanie projektów zgłoszonych do umieszczenia na Liście wynosi 347,31 mln PLN.

Propozycja nowych projektów w zakresie transportu Ministerstwo Infrastruktury 3 Na obecnie obowiązującej Liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko znajdują się 3 projekty dotyczące budowy II linii metra w Warszawie: –odcinek centralny: Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński –odcinek wschodni: Dworzec Wileński – stacja Bródno –odcinek zachodni: Rondo Daszyńskiego – stacja Połczyńska Łączna kwota wsparcia z Unii Europejskiej przewidziana dla tych projektów to 3 234,16 mln PLN. W związku ze znacznym wzrostem kosztów realizowanej inwestycji oraz brakiem możliwości zakończenia w pierwotnie przewidywanym terminie budowy wszystkich 3 odcinków zmieniono zakres projektów dotyczących II linii metra. Zrezygnowano z finansowania projektów ze środków POIiŚ dotyczących budowy odcinka zachodniego oraz wschodniego. Rozszerzono zakres projektu: Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński (odcinek centralny) o zakup taboru oraz prace przygotowawcze dla 2 pozostałych odcinków, określając kwotę dofinansowania z UE na poziomie 2 954,91 mln PLN (co stanowi około 75% kosztów kwalifikowanych). Zwiększenie poziomu dofinansowania dla ww. inwestycji możliwe dzięki propozycji zmiany POIiŚ w zakresie wysokości wsparcia w Priorytecie VII. Propozycja Ministerstwa została zaakceptowana przez Komitet Monitorujący POIiŚ. Oczekujemy na akceptacje Komisji Europejskiej. Pozostała część uwolnionej alokacji (279,25 mln PLN) będzie przeznaczona na projekt pn. Obsługa północno – wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru.

Propozycja nowych projektów w zakresie transportu Ministerstwo Infrastruktury 4 PRIORYTET VII Transport przyjazny środowisku Działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych Obsługa północno – wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru Orientacyjny koszt całkowity projektu: 681,37 mln PLN Szacunkowa kwota dofinansowania z UE: 279,25 mln PLN Przewidywany okres realizacji projektu: 2008 – 2012 Miejsce realizacji projektu: mazowieckie Instytucja odpowiedzialna za realizację projektu: Miasto Stołeczne Warszawa Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Projekt obejmuje budowę dwutorowej linii tramwajowej biegnącej od Trasy Mostu Północnego wzdłuż ulicy Projektowanej po jej zachodniej stronie do ulicy Światowida i dalej w osi przyszłej dwujezdniowej ul. Światowida do pętli "Winnica" oraz zakup 60 tramwajów do obsługi tras tramwajowych do Białołęki, Targówka i Pragi Północ. Realizacja projektu przyczyni się do poprawy obsługi komunikacyjnej wielotysięcznych osiedli Bródno, Tarchomin, Targówek i Nowodwory z pozostałą częścią Warszawy (liczba mieszkańców Białołęki to ok tys., prognoza na 2012 r tys.) przy jednoczesnym wykorzystaniu I i II linii metra.

Propozycja nowych projektów w zakresie transportu Ministerstwo Infrastruktury 5 W zakresie Działania 8.2. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało włączenie na Listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projektu pn. Budowa obwodnicy Mszczonowa w ciągu drogi krajowej nr 50, etap II. W wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych dla projektów w ramach Działania 8.2.:Budowa obwodnicy Kraśnika, Budowa obwodnicy Żyrardowa, Budowa obwodnicy Serocka uzyskano niższe ceny ofertowe w stosunku do pierwotnie zakładanych kosztorysów, co w efekcie spowoduje obniżenie kwot dofinansowania unijnego. Łączna szacunkowa kwota dofinansowania unijnego dla wskazanych powyżej projektów jest niższa o około 61,85 mln PLN. W związku z powyższym Ministerstwo Infrastruktury wnioskuje o umieszczenie na Liście projektów indywidualnych projektu Budowa obwodnicy Mszczonowa w ciągu drogi krajowej nr 50, etap II. W ten sposób zagospodarowane zostaną uwolnione środki.

Propozycja nowych projektów w zakresie transportu Ministerstwo Infrastruktury 6 PRIORYTET VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T Budowa obwodnicy Mszczonowa w ciągu drogi krajowej nr 50, etap II Orientacyjny koszt całkowity projektu: 97,45 mln PLN Szacunkowa kwota dofinansowania z UE: 68,06 mln PLN Przewidywany okres realizacji projektu: Miejsce realizacji projektu: mazowieckie Instytucja odpowiedzialna za realizację projektu: GDDKiA Przedmiotem inwestycji jest budowa końcowego odcinka obwodnicy miasta Mszczonowa od nowowybudowanego Węzła Mszczonów I (na przecięciu dróg krajowych Nr 50 i 8) do zmodernizowanego odcinka drogi krajowej Nr 50. Inwestycja będzie polegała na budowie 6,3 km odcinka jednojezdniowej trasy o parametrach drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), o szerokości pasa ruchu 2x3,5m i utwardzonego pobocza 2x2m. Przedsięwzięcie jest kontynuacją zakończonego w 2004 roku I etapu realizacji obwodnicy Mszczonowa. Realizacja projektu przyczyni się do przyspieszenia płatności.

Ministerstwo Infrastruktury Ul. Chałubińskiego 4/ Warszawa Tel