Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

Delegatura w Płocku Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej – wnioski i uwagi do rozważenia.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art..13 UPE/
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Awans zawodowy nauczyciela
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 Urząd Marszałkowski Województwa.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Sprawozdanie z obserwacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w sesji zimowej 2005 r. przez wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pełniących.
Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, 27 sierpnia 2012 r. Legnica, 28 sierpnia 2012 r. Wrocław, 30 sierpnia 2012 r. Wałbrzych,
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów Nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Szkoła przyjaźnie wymagająca
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Uczy samodzielności. Jest otwarta na współpracę z innymi. Daje możliwość rozwoju. Przygotowuje do dorosłego życia. Kształtuje postawy przedsiębiorcze.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Elektroniczna Legitymacja Studencka w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dokumentacji przebiegu studiów Paweł Wołczkiewicz.
Prawo o aktach stanu cywilnego
Moje Bambino Sp. z o.o. Sp. k., Łódź, ul. Gdańska 80, tel. (0-42) , fax (0-42) Nowe horyzonty edukacji Poddziałanie Indywidualizacja.
Moje Bambino Sp. z o.o. Sp. k., Łódź, ul. Gdańska 80, tel. (0-42) , fax (0-42) Nowe horyzonty edukacji Poddziałanie Indywidualizacja.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Ostaszewo, 2 września 2011 roku.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego

Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...) 2. Zarządzenie DKO Nr 33 w/s szczegółowej organizacji i trybu sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)

Analiza raportów z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły I. Dostosowanie planów wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły do: 1. Zarządzenia Nr 33 DKO; 2. Potrzeb szkoły; 3. Wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w ubiegłym roku szkolnym; 4. Wniosków z poprzedniego wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły; 5. Wniosków z zewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły, jeżeli takie było przeprowadzone.

Kłopoty 1. planowanie - wybór standardów do mierzenia w danym roku szkolnym; 2. dostosowanie mierzenia do Zarządzenia Nr 33 DKO; 3. nazywanie podejmowanych działań - terminologia; 4. wnioskowanie - brak wniosków lub bardzo ogólne wnioski; 5. delikatne i drażliwe;

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki. Usunięcie części zestawień wyników egzaminów maturalnych i egzamin ów zawodowych z bieżącego roku szkolnego.

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki (1) Część II Wyniki mierzenia z uwzględnieniem działań określonych w § 3 ust. 3 Rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego [...] (Dz. U. Nr 89 z 2004, poz. 854) Diagnozowanie i ocenianie stopnia spełniania wybranych standardów oceny, o których mowa w ust. 1, z uwzględnieniem ust. 2 w/w rozporządzenia. Wybrane standardy muszą uwzględniać wszystkie wskaźniki przypisane do danego standardu w Zarządzeniu nr 33 DKO, mogą być uzupełnione dodatkowymi wskaźnikami opracowanymi przez szkołę. Szkoła/placówka może również opracować własne, dodatkowe standardy (w przypadku szkół niepublicznych w zakresie wymogów określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty oraz zadań edukacyjnych ustalonych w statutach tych szkół).

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(2) Standardy wybrane z Zarządzenia Nr 33 DKO Ocena stopnia spełniania standardu poprzez realizację wskaźników (0/1) Standard Nr..... Wskaźnik Wskaźnik Wnioski wynikające z realizacji standardu: Planowane działania w oparciu o wnioski z diagnozowania i oceniania wybranych standardów:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(3) Kontrolowanie realizacji przez szkołę lub placówkę wymagań określonych w przepisach prawa np. realizacja obowiązku szkolnego/obowiązku nauki, prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania... Przedmiot kontroli: Wnioski z przeprowadzonych kontroli: Ad Ad Planowane działania w oparciu o wnioski z przeprowadzonych kontroli:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(4) Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów z uwzględnieniem wyników uzyskiwanych przez nich na poszczególnych etapach kształcenia, a także na podstawie porównywania tych wyników z wynikami uzyskiwanymi przez uczniów na sprawdzianie i/lub egzaminach. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Wnioski z przeprowadzonych diagnoz: Planowane działania w oparciu o wnioski z przeprowadzonych diagnoz: Analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów w kontekście wyników uzyskiwanych przez uczniów na sprawdzianie i/lub egzaminach. Wnioski z przeprowadzonej analizy: Planowane działania w oparciu o wnioski z przeprowadzonej analizy:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(5) Monitorowanie podejmowanych przez szkołę lub placówkę oraz nauczycieli działań zmierzających do doskonalenia jakości pracy szkoły lub placówki we wszystkich zakresach ich działalności z uwzględnieniem rodzajów podejmowanych działań. Tematyka monitorowania: Wnioski z przeprowadzonych monitorowań: Ad Ad Planowane działania w oparciu o wnioski z przeprowadzonych monitorowań:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(6) Prowadzenie hospitacji, w tym hospitacji diagnozującej z uwzględnieniem liczby poszczególnych rodzajów hospitacji. Rodzaje hospitacji: Liczba zaplanowanych hospitacji: Liczba przeprowadzonych hospitacji: - diagnozująca - doradczo - doskonaląca - kontrolno - oceniająca Inne (jakie?) hospitacja zajęć nielekcyjnych (jakich?) Założenia (tematyka hospitacji): Wnioski z przeprowadzonych hospitacji: Planowane działania w oparciu o wnioski z przeprowadzonych hospitacji:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(7) Dokonywanie ewaluacji. Ewaluacja działań określonych w następujących dokumentach Wnioski wynikające z ewaluacji: - Pięcioletni program rozwoju - Program wychowawczy - Program profilaktyki - WDN - WSO -SZPN -Programy doskonalące -System wspierania uzdolnień -Inne (jakie?) Planowane działania w oparciu o wnioski z przeprowadzonych ewaluacji:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(8) 1. Realizacja priorytetów Ministra Edukacji Narodowej i Dolnośląskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym... : Priorytet Wnioski z realizacji priorytetu: Priorytet Wnioski z realizacji priorytetu: Planowane działania w oparciu o wnioski z realizacji priorytetów:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(9) Realizacja zadań określonych w rocznym programie rozwoju szkoły: Zrealizowano wszystkie działania określone w programie: TAK/NIE (właściwe podkreślić) Proszę wskazać wnioski do dalszej pracy: Jeśli odpowiedź brzmi NIE, proszę wskazać zadania nie zrealizowane i określić przyczyny braku ich realizacji:

Propozycje zmian – raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki cd.(10) Część IV. 1. W bieżącym roku szkolnym mocną stroną pracy szkoły było: Problemy do rozwiązania przez szkołę: a w następnym roku szkolnym: w ciągu.... lat:

Przekazanie raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki Do 10 lipca 2006r. należy przesłać – na adres poczty elektronicznej wizytatora, który nadzoruje szkołę/placówkę część II-IV raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki; Do 15 września 2006r. – I część raportu.

Dziękuję za uwagę