Sprawozdanie z obserwacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w sesji zimowej 2005 r. przez wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pełniących.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, 27 sierpnia 2012 r. Legnica, 28 sierpnia 2012 r. Wrocław, 30 sierpnia 2012 r. Wałbrzych,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Technik mechanik Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
STAN KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM Śląski Kurator Oświaty Stanisław Faber Konferencja wojewódzka System wsparcia szkół i placówek oświatowych.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
1 Zwany egzaminem zawodowym jest formą oceny poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu danego zawodu, ustalonych w standardach wymagań będących.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE w roku 2009 Zespół Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole Zespół Szkół Ekonomiczno.
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 IM. WOJCIECHA KORFANTEGO W JASTRZĘBIU ZDROJU - SESJA WIOSENNA NA TLE WOJEWÓDZTWA.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
1 Spotkanie z dyrektorami szkół zawodowych Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Specjalna – znaczy najlepsza Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową w renomowanych warszawskich hotelach np.:
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z obserwacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w sesji zimowej 2005 r. przez wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pełniących rolę ekspertów, upoważnionych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną we Wrocławiu. Etap pisemny-18 stycznia 2005r.,etap praktyczny – r.

Obserwacja egzaminów - 6 szkół (etap pisemny) i 14 ośrodków (etap praktyczny) Obserwowano 20 egzaminów - 42 % wszystkich egzaminów przeprowadzonych w tej sesji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną we Wrocławiu na terenie województwa dolnośląskiego (100 % egzaminów w etapie pisemnym i 35% egzaminów w etapie praktycznym).

Wyniki obserwacji – etap pisemny W pięciu szkołach nie stwierdzono naruszenia procedur egzaminacyjnych, Zwracano uwagę na dobre przygotowanie tych szkół do przeprowadzenia egzaminu W jednej szkole w zespole nadzorującym nie znaleźli się członkowie z innej szkoły – dyrektorowi wydano zalecenia W jednej szkole - usytuowanie sali egzaminacyjnej przy głównej klatce schodowej budynku szkoły zakłócało przebieg egzaminu ( hałas w czasie przerw, ciekawscy )

Wyniki obserwacji – etap praktyczny Nie stwierdzono naruszenia procedur egzaminacyjnych Stwierdzono dobre przygotowanie ośrodków do egzaminów

Pojedyncze uwagi z obserwacji egzaminu: niewłaściwe przygotowanie urządzeń, co utrudniło wykonanie zadania (kucharz małej gastronomii) niedopuszczenie do egzaminu jednej osoby ( brak wymaganej, aktualnej książeczki zdrowia) zorganizowanie pracy 3 zespołów egzaminacyjnych w jednej sali, co utrudniało pracę zdających i egzaminatorów porozumiewanie się zdających po wykonaniu zadania, w trakcie oczekiwania na jego prezentację konieczność przesunięcia terminu rozpoczęcia egzaminu (w porozumieniu z OKE) ze względu na utrudniony dojazd zdających do ośrodków egzaminacyjnych rezygnacja 1 osoby po 30 minutach egzaminu.

ZESTAWIEBIE ZBIORCZE ZE SPRAWOZDAŃ DYREKTORÓW SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Z REALIZACJI PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU Organizacja praktycznej nauki w szkołach

Przygotowanie szkół do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe Czy szkoła posiada wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe? tak – 43 ( 60,6% z 71 szkół) Czy w szkole dokonano analizy wyników? tak -47 (66,1% z 71 szkół) Czy na skutek analizy wyników egzaminu zawodowego określono obszary w pnz wymagające poprawy tak -46 (64,8% z 71 szkół)

Przygotowanie szkół do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe Czy szkoła posiada informatory o egzaminach zawodowych? tak – 78 ( 85% z 95 zsz) Czy informatory o egzaminach są dostępne dla uczniów? tak – 76 (80% z 95 zsz) Czy uczniowie realizują zadania analogiczne do występujących na egzaminie tak - 95 ( pojedyncze uwagi – nie wszystkie)

Wnioski z kontroli organizacji praktycznej nauki zawodu i przygotowania szkół do egzaminów zawodowych (dotychczas przeprowadzono 7 kontroli) Nie wszyscy pracodawcy posiadają programy praktycznej nauki zawodu (zajęć praktycznych lub praktyk zawodowych) Stwierdzono przypadki niezapewnienia uczniom odzieży i obuwia roboczego. W szkołach nie wskazano zajęć, na których uczniowie mają opanować umiejętności zawodowe z zakresu egzaminu.

Dalsze działania zaplanowane przez Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie nadzoru nad organizacją praktycznej nauki zawodu i przygotowaniem szkół do egzaminu zawodowego Analiza Raportów dyrektorów z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły ( dostarczonych do Kuratorium Oświaty we Wrocławiu) Przeprowadzenie kontroli– ocena organizacji pnz i przygotowania szkoły do egzaminu, weryfikacja danych ze sprawozdań i raportów dyrektorów ( do końca marca 2005 roku) 29 publicznych zasadniczych szkół zawodowych 37 publicznych czteroletnich techników 5 techników uzupełniających

Informacja na temat porozumień zawartych z pracodawcami przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

Art. 70 ust. 6 ustawy o systemie oświaty,...Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania może zawierać porozumienia z reprezentatywnymi organizacjami pracodawców, samorządami gospodarczymi oraz innymi organizacjami pozarządowymi w celu poprawy stanu kształcenia zawodowego, w szczególności realizacji praktycznej nauki zawodu, ( Dz. U. Nr 67, poz. 329 ze zmianami).

Porozumienia podpisane przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1. Stowarzyszenie Techniczne Odlewników Polskich r. 2. Business Centre Club r. 3. Związek Rzemiosła Polskiego r. 4. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa r. 5. Konfederacja Pracodawców Polskich r.

6. Stowarzyszenie Elektryków Polskich r. 7. Stowarzyszenie Inżynierów i Tech. Mechaników Polskich r. 8. Krajowa Izba Gospodarcza r. 9. Izba Gospodarcza Gazownictwa r. 10. Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa r.

Porozumienia dotyczą następujących obszarów tematycznych 1.Tworzenie sieci zakładów pracy, w których uczniowie i słuchacze ponadgimnazjalnych szkół zawodowych będą mogli odbywać kształcenie praktyczne ( zajęcia praktyczne, praktyka zawodowa). 2. Wspieranie szkół w zakresie wyposażenia bazy dydaktycznej w nowoczesne środki dydaktyczne i materiały. 3. Podniesienie poziomu prowadzenia zajęć z praktycznej nauki zawodu dotyczy zajęć praktycznych oraz realizacji praktyk zawodowych.

4.Udział pracodawców w organizowaniu dodatko- wych zajęć w formach pozaszkolnych dla czniów ostatnich klas zasadniczej szkoły zawodowej, techników w celu zwiększenia szansy na ich zatrudnienie po ukończeniu szkoły. 5.Prowadzenie przez pracodawców doskonalenia zawodowego nauczycieli uczących przedmiotów zawodowych w szkole. 6.Organizowanie sesji naukowo technicznych, konkursów zawodoznawczych mających na celu promowanie idei kształcenia ustawicznego.