Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Innowacyjność 2006 Aleksander Żołnierski
Advertisements

Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw.
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
dr Agnieszka Predygier
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
BARIERY WG. WAŁBRZYSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW Wałbrzych, marzec 2011 roku SONDAŻ BIZNESU.
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
7 tysięcy wywiadów z właścicielami firm,
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Wsparcie dla rozwoju technologii
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
STAN SYSTEMU POŻYCZKOWO-GWARANCYJNEGO DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW szanse i wyzwania Barbara Bartkowiak VIII FORUM KORPORACYJNE Finansowanie polskich.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Krzyś i Mama PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Raport o sytuacji i perspektywach mikro i małych firm w województwie zachodniopomorskim Jakub Fulara Departament Klienta Biznesowego Szczecin, 26 marca.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Jerzy Cieslik, Dynamic Entrepreneurship
Perspektywy rozwoju ubezpieczeń ochrony prawnej w Polsce Jerzy Wieczorek Warszawa, 27 stycznia 2016 r.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
PRZEDSIĘBIORSTWO Przedsiębiorstwo jest wyodrębnioną pod względem ekonomicznym jednostką prowadzącą działalność produkcyjną, handlową lub usługową. Do.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Firmy globalne.
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Rynek poligraficzny w Polsce Edycja 2012
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zapis prezentacji:

Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach zagranicznych”, badanie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, Millward Brown, sierpień 2015

informacje o rynku

Informacje o rynku: działalność międzynarodowa w Polsce – firmy eksportujące Małe firmy Procent firm eksportujących Średnie firmy Duże firmy Wszystkie firmy n = n = n = Źródło: Wyniki finansowe podmiotów gospodarczych I-XII 2014, GUS. n = % 25% 65% 34%

Udział eksportu w przychodach 1687 mld zł (2014) vs 1658 mld zł (2013) 756 mld zł (2014) vs 734 mld zł (2013) 477 mld zł (2014) vs 451 mld zł (2013) Przychód z całej działalności Wszystkie firmy n = mld zł (2014) vs 2843 mld zł (2013) Źródło: Wyniki finansowe podmiotów gospodarczych I-XII 2014, GUS. Działalność międzynarodowa w Polsce – przychody Małe firmy n = Średnie firmy n = Duże firmy n = 3117

tytułem wstępu

CELE BADANIA Głównym celem badania jest zdiagnozowanie, w jaki sposób i z kim konkurują polskie firmy na rynkach zagranicznych. PRÓBA Badanie zrealizowane na próbie losowo-kwotowej objęło n = 500 wywiadów – firmy o obrotach powyżej 8 mln zł. Dodatkowym warunkiem rekrutacyjnym było pochodzenie minimum 10% obrotu firmy z działalności międzynarodowej. Firmy objęte badaniem wykonują jedną z dwóch poniższych czynności: eksport produktów lub części do produktów, posiadanie oddziału lub przedstawicielstwa w innych krajach. Z badania wykluczone zostały mikroprzedsiębiorstwa. TECHNIKA ZBIERANIA DANYCH Badanie zostało zrealizowane techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviews). TERMIN REALIZACJI lipiec – sierpień 2015 roku Informacja o badaniu

wyniki badania

Czas funkcjonowania na polskim rynku Długość prowadzenia działalności międzynarodowej Odsetek obrotu generowany przez działalność międzynarodową Charakterystyka przedsiębiorstw działających na światowych rynkach Charakterystyka działania firmy Podstawa: Ogół firm, n = 500

Wielkość zatrudnienia BranżaObrót firm w ostatnim roku obrachunkowym Charakterystyka przedsiębiorstw działających na światowych rynkach Podstawa: Ogół firm, n = 500

Liczba krajów, w których firmy prowadzą działalność międzynarodową Charakterystyka przedsiębiorstw działających na światowych rynkach Kraje, w których prowadzona jest działalność międzynarodowa: 12 pp 11 pp 7 pp 9 pp 1 pp 3 pp 6 pp 4 pp 7 pp Podstawa: Ogół firm, n = 500

Ocena decyzji wkroczenia na rynki zagraniczne  Badani przedsiębiorcy są usatysfakcjonowani efektami, jakie niesie za sobą działalność międzynarodowa.  Większość z nich zamierza kontynuować działalność na zagranicznych rynkach. 82% zadowolonych firm Podstawa: Ogół firm, n = 500

Pozyskiwanie partnerów: współpraca z podmiotami lokalnego rynku czy przejmowanie firm Czym konkurują firmy? Konkurencja na rynkach zagranicznych – czym konkurują polskie firmy?  Na rynku międzynarodowym polskie firmy konkurują przede wszystkim jakością. Tylko niewielki procent z nich skupia się zarówno na jakości, jak i na cenie sprzedawanych produktów lub świadczonych usług.  Rodzime przedsiębiorstwa starają się współpracować z podmiotami na lokalnych rynkach, niewiele ponad 20% stosuje strategię wykupywania/przejmowania firm. Podstawa: Ogół firm, n = 500

 Głównymi konkurentami przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych są firmy działające na rynkach lokalnych, charakteryzujące się nowoczesnym podejściem do prowadzonej działalności.  Firmy zatrudniające od 10 do 50 pracowników częściej rywalizują z małymi konkurentami, działającymi na rynkach lokalnych w tradycyjny sposób.  Większe przedsiębiorstwa przeważnie konkurują z dużymi, nowoczesnymi korporacjami. Podstawa: Ogół firm, n = 500 Konkurencja na rynkach zagranicznych – z kim konkurują polskie firmy?

Konkurencja na rynkach zagranicznych – strategie działania  Podstawową strategią firm działających na rynkach międzynarodowych jest koncentracja zarówno na obrocie, jak i rentowności (częściej względem ogółu stosują ją firmy o niższym obrocie).  Relatywnie niewielki odsetek przedsiębiorstw deklaruje brak strategii działania na rynkach zagranicznych, tłumacząc ten fakt niedostateczną wielkością firmy. Podstawa: Ogół firm, n = 500

Ogół firm n = 500 Firmy konkurujące z nowoczesnymi przedsiębiorstwami n = 284 Firmy konkurujące z tradycyjnymi przedsiębiorstwami n = 194 Konkurencja na rynkach zagranicznych – firma a klient  Główną motywacją działalności na rynkach zagranicznych jest chęć pozyskania nowych klientów.  Mniej popularna jest postawa nakierowana na zachowanie status quo, skoncentrowana na utrzymaniu obecnych klientów wyłączając chęć zwiększenia ich liczby. Podstawa: Ogół firm, n = 500

Innowacyjność polskich firm – jak postrzegają siebie na tle konkurencji?  Polskie firmy w przeważającej większości uważają, że są tak samo lub bardziej innowacyjne niż konkurencja.  Jedynie co dziesiąta uważa się za mniej innowacyjną. Podstawa: Ogół firm, n = 500

Co ogranicza w rozwoju działalności międzynarodowej? 1/2 Ogół firm n = pracowników n = pracowników n = 260 Powyżej 250 pracowników n = 75 Bariery działalności: Formy zabezpieczenia ryzyka kursowego:

Co ogranicza w rozwoju działalności międzynarodowej? 2/2 Bariery działalności: Formy zabezpieczenia ryzyka kursowego: Ogół firm n = 500 Międzynarodowe korporacje n = 227 Firmy działające lokalnie n = 261

Szanse i obawy związane z jednolitym rynkiem UE Firmy uznające rynek UE za ograniczający – powody Firmy uznające rynek UE za ułatwienie – powody Podstawa: Ogół firm, n = 500  Większość polskich przedsiębiorców jest zdania, że jednolity rynek w Unii Europejskiej jest ułatwieniem z punktu widzenia firmy ze względu na jednolite przepisy w UE, mniej barier formalnoprawnych oraz brak różnic walutowych.  Większa konkurencja na rynku europejskim to podstawowy czynnik ograniczający działalność polskich firm.

Plany na najbliższe 3 lata  Ekspansja zagraniczna dla polskich firm najczęściej kończy się sukcesem. Co więcej – ponad jedna trzecia z nich zamierza w ciągu najbliższej przyszłości zdobywać kolejne rynki.  Główną motywacją do ekspansji jest chęć dalszego rozwoju biznesu oraz zwiększanie zasięgu działania i zdobywanie nowych klientów. Powody rozszerzenia działalności Podstawa: Ogół firm, n = 500 Plany