Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?"— Zapis prezentacji:

1 Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?

2 Średnie wydatki największych przedsiębiorstw na PR
+ 13 % + 20 % Źródło: Raport IBnGR, 2004

3 Outsourcing PR 30% zamierza zwiększyć udział agencji, a 8% zmniejszyć
40 % zamierza zlecać w latach Źródło: Raport IBnGR, 2004

4 Struktura rynku agencji PR
Źródło: Raport IBnGR, 2004; Raport ZFPR 2004

5 Prognoza wzrostu rynku agencji

6 Trendy na świecie Sektory o najlepszych perspektywach Usługi PR IT
zdrowie sektor publiczny FMCG Usługi PR crisis management relacje korporacyjne CSR relacje z mediami planowanie strategiczne public affairs 9 rynków prognozuje wzrost (w tym USA i GB) 7 rynków prognozuje utrzymanie obrotów 7 rynek prognozuje spadek (Szwajcaria) Źródło: Raport ICCO 2004

7 Trendy w Polsce Dziś W przyszłości relacje z mediami
wydarzenia specjalne informacja publiczna strategie komunikacyjne komunikacja kryzysowa W przyszłości relacje z mediami CSR, relacje korporacyjne informacja publiczna strategie komunikacyjne komunikacja kryzysowa PR w Internecie wydarzenia specjalne

8 Trendy w PR Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę
PR jako usługa doradcza W coraz większym stopniu sprzedajemy wiedzę Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę

9 Bariery wzrostu rynku niska świadomość PR wśród polskich przedsiębiorców „ukryta reklama” 25% badanych liderów komunikacji uważa, że praktyka płacenia za publikacje przez źródła informacji jest powszechna i akceptowana w mediach ogólnopolskich, a 40 % że dzieje się tak w mediach regionalnych (SMG/KRC, Millward Brown listopad 2004) wizerunek branży standardy mierzenia efektywności kompetencje PR

10 Ukryta reklama Poprawa sytuacji ekonomicznej
Uświadomienie skali problemu Kodeksy dobrych praktyk PSPR, ZFPR Kodeks Etyki Reklamy Kodeks IWP Dyrektywa UE Skuteczniejsza egzekucja - współpraca pomiędzy środowiskami Edukacja

11 Zwiększanie świadomości przedsiębiorców
Zmniejszanie skali występowania ukrytej reklamy Większa przejrzystość branży raporty certyfikacja CSR jako wehikuł budowania reputacji (środowiska i firm) Edukacja

12 Wizerunek branży Zmniejszenie napięć wenątrz środowiska
Przykłady dobrej praktyki Kampania Większa przejrzystość branży Zaangażowanie w CSR

13 Wyzwanie - standardy mierzenia efektywności
Nie istnieje standard mierzenia efektywności Istnieją przykłady dobrej praktyki Odchodzenie od mierzenia „wyników” do mierzenia „efektów” Długi proces edukacji rynku

14 Działania ZFPR Promocja PR wśród przedsiębiorców Kampania
promocja dobrej praktyki („Złote Spinacze”) raporty na temat PR (IBnGR) certyfikacja publikacje i warsztaty dla przedsiębiorców Kampania Kodeks Dobrych Praktyk Edukacja LSPR, PR Forum

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google