Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw."— Zapis prezentacji:

1 Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw

2 Badanie przeprowadzono pomiędzy 2 i16 września W badaniu można wyodrębnić m.in. takie branże jak:: motoryzacyjną, doradczą i szkoleniową, turystykę i hotelarstwo, transport, spedycję i logistykę, budownictwo, energetykę, odlewniczą, opakowania, meblarstwo. W sumie w badaniu zostało uwzględnionych 173 ankiet, głównie MSP

3 Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw

4

5

6

7 Badane firmy, które zadeklarowały spadek popytu, średnio określiły ten spadek na poziomie: -w grudniu 28,33 % -w lutym 31,69 % -we wrześniu 28,30 % Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw

8

9

10 »Przedsiębiorcy intensyfikują poszukiwania nowych rynków »Zwiększają działania promocyjne, »Poszukują nowych obszarów sprzedażowych, nisz rynkowych »Starają się zwiększyć wydajność przy zachowaniu poziomu zatrudnienia »Ubezpieczają transakcje exportowych w KUKE, »Wprowadzają innowacyjne rozwiązania np.: zintegrowany system komputerowy pozwalający na pracę on-line z kontrahentami itd. »Uruchamiają nowe projekty i kontynuują trwające przy wsparciu środków z UE Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw

11 »Analizują koszty pod względem możliwości ich ograniczenia »Stosują dywersyfikację biznesu, redukcję zapasów, »Starają się również o poprawę warunków handlowych w celu, poprawy płynności finansowej, »Dokonują zmiany i modyfikacji produktów, »Rezygnują z mniej rentownych sfer działalności, »Podnoszenie kwalifikacji pracowników w celu podwyższenia jakości świadczonych usług, »Stosują nowe formy promocji np.: organizację targów »Ograniczają wynagrodzenie Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw

12

13 »Przedsiębiorcy działania Rządu ocenili jako symboliczne, »Uważają, iż działania władz nakierowane są jedynie na wsparcie socjalne pracowników nie pomagają natomiast przedsiębiorcom, »Ankietowani wskazali również na opóźnienia w przekazywaniu środków budżetowych służących np.: realizacji programu 50+ Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw

14

15

16 Dziękuję bardzo za uwagę


Pobierz ppt "Zagrożenie kryzysem w Polsce a innowacyjność. Wyniki badania nastroju przedsiębiorstw."

Podobne prezentacje


Reklamy Google