Ekologiczne poruszanie się po Gorzowie Wielkopolskim i jego okolicach Debata organizowana w ramach XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
Advertisements

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE
„Jak rozwijać zielony transport w naszym mieście?”
portale społecznościowe
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Transport-wygoda i ekologia
Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji zdjęć okolicy, w której mieszkamy.
XIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Inspekcja Transportu Drogowego
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Analiza Stanu bezpieczeństwa pieszych, w tym dzieci do lat 14 oraz innych niechronionych uczestników ruchu na drogach województwa podkarpackiego w trzech.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
POPYT I PODAŻ.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
B I O M A S A = C I E P Ł O Opracowali: Beata Oksięciuk, Daniel Matejczuk Pod kierunkiem: Marty Pasiak.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
TEST ZNAKI ZAKAZU.
Ekotransport- moda czy konieczność ?
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Bezpieczne ferie zimowe
Zielone płuca Amazonii
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
DEBATA 4 kwietnia 2013r. Agata Sienkiewicz i Paulina Antos.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
WYBRANE ZNAKI W RUCHU DROGOWYM
Kolarstwo Roksana Zwolińska.
Jeżdżę z głową.
Jak moja miejscowość jeździ z głową
Ogród Botaniczny i Zielnik Uniwersytetu Warszawskiego
Światowy dzień walki z otyłością
System gospodarki rynkowej
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Planowanie trasy.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Bezpieczeństwo na drodze
ZAGADKOWA NIEDZIELA AUDYCJA PROGRAMU TRZECIEGO POLSKIEGO RADIA Cezary Rubin Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach, kl. I A.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
RAK PIERSI A SAMOBADANIE PIERSI
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Ocena przestrzeni publicznej z punktu widzenia pieszych
Podsumowanie W. Suchorzewski PODSUMOWANIE 130 UCZESTNIKÓW + 3 rowery 15 REFERATÓW (13+2) PREZENTACJE WZBOGACAJĄCE TEKSTY.
Projekt: MTB BESKIDY, czyli rowerem przez Europę – utworzenie i promocja transgranicznych tras kolarstwa górskiego – etap 3.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Bezpieczny na drodze.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Ekologiczne poruszanie się po Gorzowie Wielkopolskim i jego okolicach Debata organizowana w ramach XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

1. Powitanie gości. 2. Na czym polega proces legislacyjny na szczeblu samorządowym? 3. Zapoznanie z tematem. Problematyka: - bezpieczeństwo na drogach; - transport publiczny; - zagrożenia środowiska; - ścieżki rowerowe i rowerzyści. 4. Dyskusja. 5. Podsumowanie debaty.

1. Jeżeli chcemy zabrać głos, podnosimy rękę i oczekujemy na swoją kolej. 2. Na pytania do naszych gości będzie czas, po części przeznaczonej na zapoznanie z tematem.

- bezpieczeństwo - ogólnodostępność - szybkie przemieszczanie - zmniejszenie ilości samochodów na drogach

- liczne spóźnienia - złe dostosowanie ilości połączeń do potrzeb gorzowian - niszczenie elewacji zabytkowych kamienic - drgania i hałas

- brak specjalnych miejsc do zostawiania rowerów - ogólny brak ścieżek rowerowych - duża ilość przechodniów na ścieżkach rowerowych - nagły koniec i początek ścieżki rowerowej - brak wydzielonego miejsca dla rowerzystów na jezdniach

1. Zapewnić możliwość przewozu rowerów w pojazdach komunikacji miejskiej (w autobusach bagażnik na przewóz, co najmniej 2 rowerów w pojazdach komunikacji miejskiej (w autobusach bagażnik na przewóz, co najmniej 2 rowerów na stacjach granicznych, w tramwajach w drugim wagonie wydzielone miejsce na rowery). na stacjach granicznych, w tramwajach w drugim wagonie wydzielone miejsce na rowery). 2. Wykorzystać ogniwa fotowoltaiczne do zasilania trakcji tramwajowej, co zmniejszy emisję CO 2 i związków siarki do atmosfery, gdyż energia elektryczna produkowana w Polsce pochodzi i związków siarki do atmosfery, gdyż energia elektryczna produkowana w Polsce pochodzi w około 90% z węgla kamiennego i brunatnego. w około 90% z węgla kamiennego i brunatnego.

3. Wprowadzić autobusy, w których podstawowym paliwem będzie gaz LPG lub CNG. Użytkowanie autobusów gazowych, oprócz korzyści ekonomicznych, które dla przedsiębiorstwa przewozowego są najważniejsze, niesie ze sobą znacznie większe korzyści dla środowiska. Najważniejszą z nich jestbrak cząstek stałych (sadzy) w spalinach tych pojazdów. Niestety jej stężenie w naszych miastach cały czas rośnie, co jest związane z eksploatacją coraz większej liczby pojazdów napędzanych silnikami Diesla. Sadza, nasycona niespalonymi węglowodorami, jest najbardziej rakotwórczym składnikiem spalin, a jej osadzanie się na budynkach powoduje konieczność częstszego odnawiania elewacji. 3. Wprowadzić autobusy, w których podstawowym paliwem będzie gaz LPG lub CNG. Użytkowanie autobusów gazowych, oprócz korzyści ekonomicznych, które dla przedsiębiorstwa przewozowego są najważniejsze, niesie ze sobą znacznie większe korzyści dla środowiska. Najważniejszą z nich jest brak cząstek stałych (sadzy) w spalinach tych pojazdów. Niestety jej stężenie w naszych miastach cały czas rośnie, co jest związane z eksploatacją coraz większej liczby pojazdów napędzanych silnikami Diesla. Sadza, nasycona niespalonymi węglowodorami, jest najbardziej rakotwórczym składnikiem spalin, a jej osadzanie się na budynkach powoduje konieczność częstszego odnawiania elewacji. Dlatego każdy, szczególnie duży pojazd napędzany gazem ziemnym, użytkowany w centrum miasta, przyczynia się do poprawienia jakości powietrza.

4.Utworzyć linie trolejbusów, zasilanych ogniwami fotowoltaicznymi. 5. Przy planowaniu wydzielonych pasów dla autobusów uwzględnić rowerzystów. dla autobusów uwzględnić rowerzystów.

1. Poprawić stan techniczny obecnych ścieżek rowerowych. 2. Wykorzystać jezdnie dla pasów rowerowych. 3. Dla bezpieczeństwa rowerzystów przed skrzyżowaniami wydzielić śluzy rowerowe. 4. Wykorzystać drogi jednokierunkowe dla ruchu rowerów w obu kierunkach – kontrapasy 5. Uspokoić ruch w mieście (zwłaszcza tam, gdzie są (będą) pasy rowerowe na jezdni i kontapasy) gdzie są (będą) pasy rowerowe na jezdni i kontapasy)

6. Tworzyć wspólne pasy autobusowo-rowerowe 7. W projektach uwzględnić parkingi dla rowerów (stojaki dla rowerów) przed instytucjami użytku publicznego, szkołami, marketami, w parkach, na bulwarach, deptakach. 8. Umożliwić ruch rowerów na bulwarach i deptakach (ciągi pieszo - rowerowe). i deptakach (ciągi pieszo - rowerowe). 9. Zapewnić spójność tras rowerowych (ścieżek rowerowych, pasów rowerowych i ciągów pieszo – rowerowych, kontrapasów, pasów rowerowo – autobusowych, itp.) zarówno w mieście jak i z ościennymi gminami. zarówno w mieście jak i z ościennymi gminami.

1. W szkole stworzyć parking dla rowerów. 2. Utworzyć koło miłośników rowerów. 3. Organizować wycieczki rowerowe. 4. Zainicjować wycieczki piesze po Gorzowie. 5. Zaplanować ciekawe trasy rowerowe i piesze na terenie miasta oraz jego okolic. 6. Zorganizować konkurs na najciekawsze trasy pieszo – rowerowe. 7. Poprzez happeningi, zwrócić uwagę kierowców na rowerzystów i pieszych.

8. Organizować konkursy z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. 9. Kontynuować w szkole przygotowania młodzieży do uzyskania uprawnień na kartę rowerową. 10. Nawiązać współpracę z Gorzowskim Klubem Rowerzystów Cyklista.

debata.html 02debata.html informacyjny/region/lokalny-ekorozwoj/ informacyjny/region/lokalny-ekorozwoj/

Utworzyłyśmy galerię zdjęć, na której zamieściłyśmy zdjęcia z naszej debaty: