Zarządzanie oczekiwaniami hufców Prowadząca warsztaty: hm. Anna Zielińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zastosowanie Internetu
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Komunikacja interpersonalna
TURYSTYKA W INTERESACH
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Podstawy programowania
TIK w szkole.
Szkoła w chmurze.
Dlaczego instruktorzy nie czują wspólnoty chorągwi? Prowadząca warsztaty: hm. Dorota Całka.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Antonie de Saint-Exupery
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Władza lokalna w Polsce
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Ulla Wimmer, Sieć Kompetencyjna dla Bibliotek (KNB) BIX – Indeks biblioteczny Ogólnoniemiecki ranking bibliotek na podstawie oceny wybranych wskaźników.
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
PUBLIC RELATIONS.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
KRWIODAWSTWO.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Procesy poznawcze WPROWADZENIE.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Serwis informacyjny skupiający się na problematyce Unii Europejskiej, państw europejskich oraz kwestii dotyczących obywateli, interesariuszy i naukowców.
Instytut Logistyki i Magazynowania
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Create Tworzenie Match Dopasowanie Design Projektowanie Unikalne narzędzie zwiększające skuteczność procesów rekrutacji i selekcji, budowanie ścieżek karier.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie oczekiwaniami hufców Prowadząca warsztaty: hm. Anna Zielińska

Potrzeby hufców Chorągiew jako wsparcie kształceniowe Łatwy dostęp do informacji o chorągwianych formach kształcenia Zbieranie i upublicznianie informacji o szkoleniach w hufcach Pośrednictwo w kontaktach z miastem Tworzenie miejsca do rozwoju instruktorskiego ponad hufcem Praca z komendami hufców – rozmowa, motywowanie Sprawne referaty metodyczne i merytoryczne Współpraca międzyhufcowa (forum współpracy, rada hufców) i dopuszczanie uczestnictwa hufców w procesie decyzyjnym w Chorągwi

Obowiązki hufców (1/2) Formalne: Odprowadzanie składek (60%) Składanie rozliczeń miesięcznych (uproszczona księgowość) Inwentaryzacja sprzętu i składników majątkowych Informowanie Komendy Chorągwi o działaniach podejmowanych na podstawie pełnomocnictwa Sprawozdawczość w przód – dotycząca planów (pracy, kształcenia, budżetowych) w tył – rozkazy, uchwały, dokumenty zjazdowe

Obowiązki hufców (2/2) Nieformalne, powinności: Przekazywanie chorągwianych informacji w hufcach Delegowanie kadry do władz i zespołów chorągwianych Dobre wykonywanie swojej pracy Jednocześnie, w każdym takim przypadku Komendant Hufca powinien zostać osobiście poinformowany o planowanym zaangażowaniu jego instruktora, najlepiej wcześniej niż inni

Zarządzanie oczekiwaniami hufców (1/4) Żeby skutecznie pracować z hufcami, konieczne jest stworzenie atmosfery możliwości dzielenia się oczekiwaniami. W tym celu konieczne jest zaufanie do Komendy i Komendanta Chorągwi, które można osiągnąć dzięki jednoczesnym: Transparentności działań – mówienie prosto z mostu Spójności i szybkości przekazywania komunikatów wychodzących od władz Chorągwi Możliwości poznania członków Komendy jako ludzi, prywatnie (kontakty nieformalne) Mediacji członka Komendy Chorągwi ds. hufców

Zarządzanie oczekiwaniami hufców (2/4) Kluczowe jest poznanie realnych potrzeb hufców, szczególnie dzięki: Konsultacjom (różne formy, zwłaszcza spotkanie instruktorskie, konferencje) Ankietom (raczej w formie elektronicznej – konieczny przemyślany dobór respondentów!) Udział instruktorów chorągwi w życiu hufców (np. raz w roku), przy zachowaniu względnej równości w częstotliwości i zakresie odwiedzin i wsparcia Wykorzystanie pełnomocników na zjazdy hufców oraz samych zjazdów do rozmów o oczekiwaniach Wykorzystaniu referatów metodycznych i merytorycznych Pracy członka Komendy Chorągwi ds. hufców Poznanie oczekiwań

Zarządzanie oczekiwaniami hufców (3/4) Do uszczegółowienia przez Komendę Chorągwi – we współpracy z hufcami. Priorytetyzacja oczekiwań Przygotowanie wstępnej propozycji ze strony KCh Do uszczegółowienia przez Komendę Chorągwi.

Zarządzanie oczekiwaniami hufców (4/4) Konsultacja powinna odbywać się z odpowiednimi zespołami hufcowymi, przy uwzględnieniu różnych modeli pracy komendantów hufców – należy zapewnić odpowiedni (ani za duży, ani za mały) poziom informacji komendantom. Poziom ten nie powinien być jednakowy dla wszystkich (część komendantów kontroluje całość działań hufca, część deleguje te zadania na innych członków swoich komend. Konsultacje na forum rady hufców (np. odprawy komendantów hufców). Konsultacja propozycji z hufcami Realizacja wspólnego planu Realizacja planu we współpracy z odpowiednimi zespołami hufcowymi i chorągwianymi.

Proces komunikacji (1/4) – Jak jest? Ilość informacji przytłacza komendantów hufców – brakuje możliwości selekcji i delegowania Wykorzystywane są różne kanały komunikacji – trudno jest je wszystkie śledzić Długim konsultacjom poddawane są mało ważne rzeczy, które nie odpowiadają na najpilniejsze i najważniejsze potrzeby hufców Najważniejsze informacje docierają do hufcowych z opóźnieniem

Proces komunikacji (2/4) – Jak powinno być? Wykorzystywane są tylko skuteczne kanały komunikacji Informacje podawane są w pigułce, jeżeli dotyczą spraw, które są bezdyskusyjne, np..: Informacje o nowych kursach Propozycje programowe z zewnątrz lub z Głównej Kwatery Obowiązujące procedury (HALiZ, inwentaryzacje) Kwestie dotyczące hufców finansowo lub w zakresie wymagań i standardów są konsultowane przed ich uchwaleniem Szanowany jest czas obu stron – comiesięczne odprawy dotyczą spraw, których nie można lub nie należy przedstawiać mailowo

Proces komunikacji (3/4) – Dlaczego nie jest tak, jak powinno być? Panuje chaos informacyjny Sugester jest nieprzyjazny użytkownikom Nie ma planu, kto powinien otrzymywać jakie informacje Brakuje ludzi, którzy mogliby to zrobić Brakuje pomysłów na narzędzia Istnieją konflikty interesów między hufcami a Chorągwią i między różnymi hufcami nawzajem Obustronne przekonanie o braku zrozumienia: Przez Komendę Chorągwi – jej służebnej roli względem hufców Przez hufce – istnienia i potrzeby wspólnoty celów oraz partycypacji w życiu chorągwi

Proces komunikacji (4/4) – Wnioski Celem poprawy komunikacji z hufcami, potrzebne są: Weryfikacja kanałów informacji ze względu na użytkowników Wdrożenie procesu zarządzania oczekiwaniami, jak zaproponowano wcześniej Wzajemny szacunek i wysłuchanie Otwartość informacji i dobre nią zarządzanie: Formularz zapisu na chorągwiany newsletter w wybranych dziedzinach dla wszystkich instruktorów, w szczególności dla komendantów hufców Weryfikacja poziomu uprawnień do pewnych list mailowych Niezwłoczne przekazywanie ważnych informacji (standard: uchwały publikowane są w dniu ich podjęcia) Traktowanie odpraw hufcowych jako forum konsultacji, a nie informacji Nawiązanie bezpośrednich relacji pomiędzy komendą chorągwi a komendantami hufców