Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Advertisements

Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Australia.
Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa Opracowanie: Wiktoria Krugłowska, Magdalena Ciuma Opiekun: Wioletta Rafałowicz 1.
Szkoła z klasą wyjaśnia, zaciekawia, dba, aby wszyscy uczniowie osiągali coraz lepsze wyniki i rozwijali aspiracje życiowe Szkoła z klasą sprawiedliwie.
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Zastosowanie Internetu
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
TIK w szkole.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Z Tikiem zawsze bezpiecznie, zdrowo i ekologicznie SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Bezpieczny Internet
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Biblioteka szkolna z centrum multimedialnym jest miejscem dostępu do Internetu oraz zasobów edukacyjnych i źródeł informacji. Zespół Szkół Technicznych.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Dzień bezpiecznego Internetu
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Witamy W bibliotece szkolnej Z espołu S zkół H andlowych w Sopocie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Copyright © 2010 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries.
Zapis prezentacji:

Rok szkolny 2013/2014

Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych obywateli, którzy chcą i potrafią stale się uczyć i podejmować nowe wyzwania; - mądre wprowadzanie i wykorzystywanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w codziennej pracy szkolnej

Idea - upowszechnianie wśród uczniów wiedzy i postaw potrzebnych we współczesnym świecie, - rozwijanie umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, - stosowanie nowych technologii do uczenia się a nie tylko rozrywki, odpowiedzialne korzystanie ze źródeł, stosowanie szkolnej wiedzy w praktyce, bezpieczne korzystanie z internetu, - nowe doświadczenia dydaktyczne, wyzwanie zawodowe (dla nauczycieli),

W Szkole z Klasą 2.0 aktywna jest cała społeczność szkolna. Dyrektorzy, koordynatorzy i nauczyciele opisują realizację swoich zadań na platformie, na blogach zaś działają uczniowie. W ten sposób obserwujemy jak pracuje i zmienia się szkoła. Dzięki perspektywie uczniów na blogach dowiadujemy się m.in. jak lubią się uczyć, co jest dla nich ważne i ciekawe we współczesnej szkole.platformie Na blogach uczniowie i nauczyciele dzielą się opiniami na temat zmian zachodzących w szkole pod wpływem TIK, opisują działania w programie i zamieszczają zdjęcia, filmy, itp.

Blog –zalety nauka świadomej i aktywnej obecności młodych ludzi w sieci rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych; prezentacja swoich obserwacji, refleksji i pomysłów dotyczących ciekawych lekcji, na których wykorzystuje się nowe technologie; publikowanie materiałów edukacyjnych (dzielenie się nimi; korzystanie z materiałów innych uczestników) zdobywanie odznak programowych…

Jakie blogi można prowadzić w programie? blogi jednoosobowe – prowadzone przez uczniów, którzy chcą samodzielnie zmierzyć się z prowadzeniem bloga. To opcja dla indywidualistów. blogi grupowe – prowadzone przez uczniów, którzy stworzą grupę redaktorów bloga. Mogą to być blogi: a) szkolne – chętni uczniowie ze szkoły, mogą reprezentować różne klasy; b) klasowe – cała klasa lub jej część; c) kół zainteresowań; d) grup projektowych; e) innych grup, które pracują wspólnie z nauczycielem w ramach Programu.

Termin zamieszczenia opisu na platformie (zadanie może być wykonane wcześniej) Zadanie Spotkanie otwierające Zespołu Debata szkolna Kodeks Szkolny Festiwal Spotkanie podsumowujące

Termin zamieszczenia opisu na platformie (zadanie może być wykonane wcześniej) Zadanie Debata klasowa Zadanie TIK Projekt edukacyjny – planowanie Projekt edukacyjny – realizacja Projekt edukacyjny – prezentacja

Pierwsze zadanie nauczyciela to Debata klasowa. Powinno ono stworzyć uczniom możliwość poznania idei Szkoły z klasą 2.0 i pomóc w przygotowaniach do szkolnej debaty na temat Kodeksu. Debatę klasową przeprowadza i opisuje indywidualnie każdy nauczyciel. W tej fazie nauczyciele pracują z całą klasą lub z grupą uczniów. Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się. Szkolny Kodeks 2.0 ma być użytecznym, realnym dokumentem, ma odpowiadać na prawdziwe potrzeby uczniów i nauczycieli.

Zadanie Zadanie TIK powinno spełniać następujące założenia: przybrać formę lekcji, cyklu lekcji lub miniprojektu; zastosowanie w praktyce wybranej zasady lub zasad Kodeksu 2.0; pokazanie, w jaki sposób warto korzystać z TIK podczas zajęć.

Projekt edukacyjny może dotyczyć dowolnej dziedziny i być prowadzony na każdym przedmiocie oraz poziomie edukacyjnym. Realizując projekt, uczniowie powinni korzystać z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Projekt może być realizowany wspólnie z innymi nauczycielami. planowanie projektu – realizacja projektu – prezentacja projektu

- platforma szkoły z klasą