Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Eugeniusz Gąsior ROKNO/ZSKU, Krosno 6 – 7 grudzień 2007r.
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Centrum Doradztwa Strategicznego Model współpracy szkół z przedsiębiorcami Uwagi o szkolnictwie zawodowym na podstawie prowadzonych przez.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów DorFin Baza.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Projekt - System wsparcia szkół i placówek.
STAN KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM Śląski Kurator Oświaty Stanisław Faber Konferencja wojewódzka System wsparcia szkół i placówek oświatowych.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DOŚWIADCZENIA PONAD GRANICAMI gdyńsko – helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Prezentacja założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście ogłaszanych przez WUP konkursów Kazimierz Tęczar Kazimierz Tęczar Wicedyrektor Wojewódzkiego.
1 Projekt Szkoła Kluczowych Kompetencji. Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Podsumowanie Programu IW INTERREG III A Czechy –Polska w Województwie Śląskim Ocena wpływu transgranicznego Konferencja Podsumowująca Interreg III A Czechy.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
W czerwcu 2013r. nasze gimnazjum ukończyło 114 uczniów Aż 89,5% absolwentów dostało się do szkół średnich.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Bezpieczny Internet
CENTRUM KSZTA Ł CENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel , fax
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Historia wdrożeń systemu EWID2007 RYTRO– maj 2010 Tomasz Krupa.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Wizyta robocza w Berlinie – SZKOŁY PARTNERSKIE ENSEMBLE SCOLAIRE IMMACULEE Pau, Francja TÜDESB PRIVAT GYMNASIUM Berlin, Niemcy GIMNAZIYA.
GIMNAZJUM NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W ZAMOŚCIU
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – konkursy w 2010 roku - Prowadząca: Martyna Sawicka Gdańsk,
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Lublin – 5 czerwca 2008

Pracami ROKNO kieruje nauczyciel powołany do pełnienia funkcji kierownika przez Dyrektora Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Krośnie. Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość jest pomocniczą jednostką organizacyjną powołaną Zarządzeniem Dyrektora Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Krośnie z dnia 1 czerwca 2006 r. zgodnie z opracowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu Koncepcją wdrożenia w warunkach polskich systemu kształcenia na odległość (czerwiec 2005).

Osoby zaangażowane w prace ROKNO: W chwili obecnej stan liczebny kadry wygląda następująco: 3 osoby ukończyły studia podyplomowe na Uniwersytecie Łódzkim r., 2 osoby ukończyły studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim r.; 5 osób ukończyło studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej r., 13 osób ukończyło studia podyplomowe na UMCS w Lublinie – 2008 r. W działalność ROKNO zaangażowani są również inni nauczyciele.

Placówka wykorzystuje w swojej pracy platformę edukacyjną MOODLE, która z powodzeniem nadaje się do prowadzenia kształcenia na odległość na poziomie ponadgimnazjalnym. Podstawowym celem wykorzystania kształcenia na odległość jest wsparcie dla procesu dydaktycznego – zarówno w formach szkolnych, jak również w formach pozaszkolnych.

Odbiorcami naszych kursów umieszczonych na platformie MOODLE są: słuchacze szkół dla dorosłych, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, osoby niepełnosprawne, osoby pracujące za granicą, nauczyciele ZSKU

Etapy wdrażania kształcenia na odległość: 1.Opracowanie Projektu wdrożenia kształcenia na odległość w edukacji ustawicznej na poziomie szkolnictwa ponadgimnazjalnego Krosno 2006; PROGRAMU ROZWOJU KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ W WOJEWODZTWIE PODKARPACKIM; 2.Współudział w opracowaniu PROGRAMU ROZWOJU KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ W WOJEWODZTWIE PODKARPACKIM; 3.Opracowane dwóch publikacji na potrzeby ROKNO przez nauczycieli ZSKU w Krośnie: Przegląd form i metod kształcenia na odległość Podręcznik twórcy kursu na platformie Moodle

Etapy wdrażania kształcenia na odległość – c.d. 4. Stworzenie sieci placówek CKU i CKP zainteresowanych rozwojem kształcenia na odległość; 5.Promocja kształcenia na odległość w woj. podkarpackim; 6.Współpraca z KOWEZiU w Warszawie; 7.Udział w projekcie pt. Centra kształcenia na odległość na wsiach, projekt nr 9/2.1a/2006/595 realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich

Pilotażowe programy realizowane w roku szkolnym 2007/2008 Nauczanie indywidualne, Kształcenie osób dorosłych niepełnosprawnych, Kształcenie osób pracujących za granicą.

Nauczanie indywidualne Nauczaniem indywidualnym na odległość objęta jest jedna osoba niepełnosprawna na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej (Technikum Ekonomiczne), Kształcenie osób niepełnosprawnych Na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej i policealnej dla dorosłych w formie KNO kształci się 10 osób, Kształcenie osób pracujących za granicą Na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej i policealnej dla dorosłych w formie KNO naukę rozpoczęło 7 osób (Wielka Brytania).

Z platformy korzysta obecnie ponad 300 osób, są to: nauczyciele, uczniowie szkół młodzieżowych, słuchacze szkół ponadgimnazjalnych dla dorosłych, słuchacze szkół policealnych dla dorosłych.

Dziękuję za uwagę. Bogdan Skotnicki – dyrektor Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Krośnie