OBSZAR III: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W ZRĘCINIE poczet sztandarowy szkoły kącik patrona szkoły.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Potrzeby uczelni wyższych na Podkarpaciu w zakresie współpracy środowiska naukowo-badawczego z sektorem przedsiębiorczości Marek KICZEK Sławomir GÓRKA.
Szkoła marzeń.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
LOSY ABSOLWENTÓW 2010 GIMNAZJUM IM. KS. ANNY Z PRZEMYŚLIDÓW W SIECHNICACH.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Nasz absolwent na wyższej uczelni
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Gdy taki żółwik Przejdzie przez ekran, to znak że za chwilę zmieni się slajd.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Moja Szkoła .
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

OBSZAR III: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM DZIAŁANIE 3.2 : WYKORZYSTYWANE SĄ INFORMACJE O LOSACH ABSOLWENTÓW

Cel ewaluacji: Określenie, w jakim stopniu szkoła przygotowuje do dalszej nauki. Formułowanie wniosków do dalszej współpracy. Pytania kluczowe: Czy szkoła bada losy i gromadzi informacje o absolwentach? Czy absolwenci są przygotowani do dalszego kształcenia, dostają się do wymarzonych szkół ponadgimnazjalnych? Czy nauczyciele utrzymują kontakty z absolwentami? Jakie działania podejmowane są w celu zbadania losów absolwentów? W jaki sposób gromadzone są informacje na temat losów naszych absolwentów? W jaki sposób przeprowadzana jest analiza zebranych informacji? Czy w szkole prowadzone są zajęcia na temat orientacji zawodowej?  

Ankiet skierowanych do nauczycieli Ankiet skierowanych do absolwentów WYNIKI Ankiet skierowanych do nauczycieli Ankietowanych:14 nauczycieli Ankiet skierowanych do absolwentów Ankietowanych : 40 absolwentów. Oddało ankiety 20 absolwentów Ankiet skierowanych do rodziców Ankietowanych: 50 rodziców Wywiad z dyrektorem szkoły

Wyniki: Ankiet skierowanych do nauczycieli 1. W jaki sposób zdobywa Pan/Pani informacje o absolwentach szkoły? poprzez rozmowę 14 poprzez rozmowę z nauczycielami szkoły średniej 7 poprzez szczegółowy wywiad z absolwentami 2 inne.....................................................................

2 .Czy szkoła wykorzystuje informacje o losach absolwentów do doskonalenia procesu nauczania lub wychowania? od czasu do czasu 7 sporadycznie 3 często 3 nigdy 0 Jeśli tak (jedna z trzech pierwszych wyżej zaznaczonych odpowiedzi), to w jaki sposób? Tworzenie planów pracy na następne lata 3osoby Organizowanie imprezy sportowej Odwiedziny absolwentów w szkole

3. Czy Pan(i) podejmuje współpracę z absolwentami? nie, nigdy 9 tak, ale sporadycznie 2 tak, od czasu do czasu 2   4. Jeśli tak, to na czym ta współpraca polega? Indywidualne rozmowy 2 Na konfrontacji umiejętności Rywalizacja w zawodach sportowych Dzielenie się wiedzą

5. Czy dokonuje Pan/Pani analizy zebranych informacji o absolwentach? Tak 6 Sporadycznie 2 Nie, nigdy 5 6. Czy według Pana(i) uczniowie szkoły potrzebują korepetycji lub innych zajęć poza szkołą, aby zapewnić sobie możliwość dalszej nauki w szkole? zdecydowanie nie potrzebują 4 raczej nie 9 raczej tak zdecydowanie tak

7. Czy szkoła prowadziła jakieś działania, aby przygotować uczniów do funkcjonowania na rynku pracy? Tak 11 Nie 7 nie wiem 2 8. Jeśli tak, to jakie to były działania? Zajęcia z doradztwa zawodowego 4 Specyficzne godziny wychowawcze ( rynek pracy, przyszłość) 6 Prowadzenie koła przedsiębiorczości Spotkania z przedstawicielami innych szkół (dni otwarte w szkołach)

Jeśli tak to jakie to są działania? Czy szkoła podejmuje działania w zakresie umiejętności językowych i informatycznych? a. tak 12 b. nie Jeśli tak to jakie to są działania? Zajęcie dodatkowe 3 Rozszerzony język angielski 5 Koło zainteresowań 3 Koło informatyczne 3 Zespoły wyrównawcze 2 Podział na grupy stopień opanowania umiejętności Konkursy językowe 2 Małe projekty

Wywiad z dyrektorem: 1. Czy szkoła wykorzystuje informacje o losach absolwentów do doskonalenia procesu nauczania lub wychowania? często  2. Jeśli tak (jedna z trzech pierwszych wyżej zaznaczonych odpowiedzi), to w jaki sposób? Do uaktualniania oferty zajęć pozalekcyjnych. Tworzenia programu doradztwa zawodowego   3. Czy szkoła prowadziła jakieś działania, aby przygotować uczniów do funkcjonowania na rynku pracy? tak  4. Jeśli tak, to jakie to były działania? Zajęcia z doradztwa zawodowego. 5. Czy według Pana(i) uczniowie szkoły potrzebują korepetycji lub innych zajęć poza szkołą, aby zapewnić sobie możliwość dalszej nauki w szkole? zdecydowanie nie potrzebują

Ankieta skierowana do rodziców:  1. Czy według Pana(i), Pańskie dziecko będzie potrzebować korepetycji lub innych zajęć poza szkołą, aby zapewnić sobie możliwość dalszej nauki w szkole, do której chce się dostać? zdecydowanie nie potrzebują 8 raczej nie 23 raczej tak 11 zdecydowanie tak 8

2. Jeśli tak, to jakie to będą korepetycje lub zajęcia? Język angielski 8 Matematyka 6 Fizyka 2 Chemia Język polski 3. Czy w szkole Państwa dziecko zdobywa informacje o rynku pracy?  Tak 14 Nie 13 Nie wiem 23

4. Czy ma Pan(i) poczucie, że Pańskie dziecko po ukończeniu gimnazjum jest dobrze przygotowane do funkcjonowania w dalszym życiu? zdecydowanie tak 6 raczej tak 37 raczej nie 8 zdecydowanie nie 0

Ankieta skierowana do absolwentów 1. Czy gimnazjum przygotowało Cię do samodzielnego uczenia się: tak 19 nie 1 Uzasadnienie: Wymagający nauczyciele 2 Aby mieć dobre oceny trzeba było pracować również w domu Systematyczna nauka 2 Ustne odpowiedzi (referaty, prezentacje) Dobre podstawy, które pozwalają na dalszą naukę Lekcje geografii (czytanie i orientowanie się na mapie)

nie 7: wymień z jakich przedmiotów język angielski 4, matematyka 4, 2. Czy zakres wiadomości był wystarczający do podjęcia nauki w szkole średniej? tak 13 wymień z jakich przedmiotów biologia 8, geografia 5, matematyka 7, chemia 6, fizyka 6, historia 8, język polski 11, język angielski 3, informatyka 2, nie 7: wymień z jakich przedmiotów język angielski 4, matematyka 4, informatyka 1

3. Najlepiej byłam/em przygotowana/y z ( wymień przedmioty ): Język polski 7, Biologia 10, Geografia 9, Fizyka 4, Historia 4, Chemia 5, Matematyka 6, Język angielski 2

4. Moje dobre przygotowanie wynikało z: wymagań nauczyciela 17 moich zainteresowań 9 wymień inne …............ 5. Czy wracasz wspomnieniami do gimnazjum? Czy odwiedzasz swoich dawnych nauczycieli? często 3 czasami 9 rzadko 6

6. Czy chcesz się podzielić swoimi refleksjami ( uwagami, spostrzeżeniami ) z nauczycielami uczącymi w gimnazjum?  tak 7 nie 11 Jeśli odpowiedziałaś/eś „tak”, to podaj z nauczycielem jakiego przedmiotu chciałbyś porozmawiać i na jaki temat : Chętnie spotkałbym się z: p. Łapot 2 p. Gutkiewicz 2 p. Czachurską 3 p. Sytą 1 p. Miernikiem

ANALIZA WYNIKÓW: Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli szkoła gromadzi informacje o losach absolwentów poprzez rozmowę z absolwentami 87% oraz kontakty z nauczycielami ze szkoły średniej w 43%. Analizując ankiety można zauważyć, iż uczniowie są dobrze przygotowani do podjęcia nauki w szkole ponadgimnazjalnej. Absolwenci w 85% są zadowoleni z przygotowania do dalszej nauki w szkole średniej. W 56% nauczyciele nie utrzymują kontaktu z absolwentami w 12% kontaktują się sporadycznie i w 12% od czasu do czasu. W szkole istnieje system zbierania danych o absolwentach w postaci arkusza „Losy absolwentów Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie” zawierający informacje co do typu wyboru dalszej szkoły. Informacje na temat dalszych losów absolwentów gromadzone są poprzez indywidualne rozmowy. Analiza zebranych informacji jest wykorzystywana do tworzenia planów pracy, do wzbogacenia oferty zajęć pozalekcyjnych oraz tworzenia programu doradztwa zawodowego. W szkole prowadzone są zajęcia na temat orientacji zawodowej na lekcjach godzin wychowawczych, a także przy współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznej uczniowie mieli przeprowadzone testy. 

WYNIKI WYMAGAJĄCE POPRAWY   Zwiększenie informacji dla rodziców na temat rynku pracy, doradztwa zawodowego. WNIOSKI I REKOMENDACJE  Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów przy tworzeniu planów pracy, do wzbogacania i uzupełniania oferty zajęć pozalekcyjnych.

Sposoby prezentacji wyników:   Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Uczniom – na szkolnej stronie internetowej. Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej, na zebraniu z rodzicami Skład Zespołu: mgr Małgorzata Różyc ................................. mgr Teresa Szewczyk ..................................