Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Delegatura w Płocku Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej – wnioski i uwagi do rozważenia.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zastosowanie Internetu
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
OBSZAR III: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
fotografie - Marcel Cohen
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
WYNIKI I PRÓBNEGO MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO TESTU KLAS 6.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Sprawozdanie z obserwacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w sesji zimowej 2005 r. przez wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pełniących.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie OBSZAR: EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY I.1.Analizuje się wyniki egzaminu

Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji o analizie wyników egzaminu gimnazjalnego. Formułowanie wniosków do dalszej pracy.

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: analizy dokumentacji szkoły analizy ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły

Pytania kluczowe:   Czy w szkole przeprowadzana jest analiza wyników egzaminów zewnętrznych? Czy analiza jest prowadzona w celu poprawy jakości pracy szkoły? Czy wnioski z analizy egzaminu gimnazjalnego są wdrażane? Czy w szkole stosuje się jakościowe i ilościowe metody analizy? Czy wdrażane wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia?

Wyniki ankiet skierowanych do nauczycieli

1. Czy w szkole przeprowadza się analizę wyników egzaminu gimnazjalnego? Tak - 15 Nie – 0

2. Na jakim poziomie dokonuje się analizy wyników? Pojedyncze wyniki uczniów - 15 Wyniki zespołów klasowych – 15 3. Co poddaje się analizie ilościowej? Średni wynik procentowy, staniny, rozkład wyników uczniów, porównanie średnich wyników, odchylenie standardowe, centyle, median, modalna

4. W jaki sposób dokonywana jest analiza jakościowa? Zestawienie wyników poszczególnych uczniów (tabele, wykresy), dokonuje się analizy pod kątem które zagadnienia egzaminu sprawiły uczniom trudności i czego dotyczyły, wyszczególnia się zadania najtrudniejsze i najłatwiejsze, porównuje się wyniki uczniów w blokach przedmiotowych na podstawie analizy ilościowej i wytycznych z CKE.

5. Czy przy opracowywaniu wyników zespoły przedmiotowe uwzględniają kontekst środowiskowy i deficyty uczniów? Tak - 15 Nie – 0

6. W jaki sposób prezentuje się opracowane wyniki egzaminów? prezentacja multimedialna i tekstowa Radzie Pedagogicznej, rodzicom, uczniom na stronach internetowych szkoły, zestawienie do protokołu z Rady Pedagogicznej.

7. Czy zna Pan/Pani wnioski z przeprowadzanych analiz? Tak - 15 Nie – 0

8. W jakim celu prowadzona jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego? by wskazać mocne i słabe strony pracy szkoły w zakresie przygotowania uczniów do egzaminu, podniesienie jakości pracy szkoły, dokonywania zmian w procesie edukacyjnym, poprawy wyników nauczania, sprawdzenia efektów nauczania, doskonalenia pracy nauczycieli

9. Czy wnioski z analizy egzaminu gimnazjalnego są przez Pana/Panią wdrażane? Tak - 15 Nie – 0

10. Jeśli tak, to w jaki sposób? ewaluacja przedmiotowego planu pracy, skupienie się na zagadnieniach słabo opanowanych przez uczniów, ćwiczenie umiejętności, które na egzaminie wypadły najsłabiej, utrwalanie materiału nauczania, modyfikacja form i metod pracy.

11. Czy wdrażane przez Państwa wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia? Tak - 15 Nie – 0

12. Jeśli tak, to w jaki sposób? lepsze wyniki na sprawdzianach a w rezultacie na egzaminach zewnętrznych, lepsze wyniki osiągane przez uczniów, wysokie wyniki w konkursach pozaszkolnych, chętniej biorą udział w konkursach i osiągają wysokie wyniki 13. Jakie wnioski wdrożył Pan/Pani na podstawie analizy wyników egzaminacyjnych? zwiększenie ilości wykonywanych ćwiczeń, ewaluacja przedmiotowego programu nauczania, praca metodą projektu, większa liczba doświadczeń.

Wywiad z dyrektorem

1. Czy w szkole przeprowadzana jest analiza ilościowa i jakościowa wyników egzaminów zewnętrznych? W szkole przeprowadzana jest analiza ilościowa i jakościowa wyników egzaminu zewnętrznego. 2. Czy analiza dokonywana jest na poziomie wyników pojedynczych uczniów czy na poziomie zespołów klasowych? Analiza dokonywana jest na poziomie wyników pojedynczych uczniów jak i zespołów klasowych. 3. Co jest poddawane analizie ilościowej? Analiza surowych wyników uczniów, opis populacji uczniów przystępujących do egzaminu, rozkład wyników procentowych w poszczególnych klasach i szkole (średni wynik, mediana i modalna)

4. W jaki sposób dokonywana jest analiza jakościowa 4. W jaki sposób dokonywana jest analiza jakościowa? Skala staninowa, badanie umiejętności stopień łatwości i trudności zadań, wielokrotność wyboru odpowiedzi uczniów w zadaniach zamkniętych. 5. Czy przy opracowywaniu wyników zespoły przedmiotowe uwzględniają kontekst środowiskowy, deficyty uczniów? Przy opracowywaniu wyników zespoły przedmiotowe uwzględniają kontekst środowiskowy i deficyty uczniów. 6. W jaki sposób prezentowane są opracowane wyniki egzaminów? Wyniki egzaminu przedstawione są w formie prezentacji multimedialnej.

7. W jakim celu prowadzona jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego 7. W jakim celu prowadzona jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego? Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego przyczynia się do wzrostu efektów kształcenia. 8. Czy w szkole wdraża się wnioski pochodzące z analiz wyników egzaminu gimnazjalnego? W szkole wdraża się wnioski pochodzące z analiz wyników egzaminu gimnazjalnego. 9. Co Pani zdaniem przyczynia się do wzrostu efektów kształcenia? Szczegółowa analiza wyników egzaminu gimnazjalnego i wdrażane w życie wnioski, systematyczność i konsekwencja nauczycieli, jak i uczniów. 10. Jakie wnioski zostały wdrożone na podstawie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego? Nie sposób wymienić wniosków, gdyż każdego roku ze względu na kontekst środowiskowy czy deficyty uczniów wnioski się zmieniają. Szczegółowe wnioski z danego roku szkolnego stanowią zapis w dokumentacji szkolnej, księdze protokołów i wdrażane są na bieżąco.

Analiza dokumentacji szkoły

Z protokołów Rady Pedagogicznej wynika, że szkoła analizuje wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu zewnętrznego. Na podstawie analizy tworzony jest raport, a wyniki egzaminu porównywane są z wynikami w powiecie, województwie i kraju. Wnioski uzyskane z analizy wyników przedstawiane są wszystkim nauczycielom podczas Rady Pedagogicznej oraz rodzicom podczas zebrania z rodzicami. Wnioski z analizy przyczyniają się do zmian w procesie edukacyjnym oraz ewaluacji planu pracy poszczególnych przedmiotów. Dostosowywane są także formy i metody pracy co wpływa bezpośrednio na podniesienie jakości pracy szkoły. W celu poprawy wyników egzaminu organizuje się zajęcia wyrównawcze, kółka przedmiotowe, kładzie się nacisk na treści sprawiające problemy podczas egzaminu próbnego i egzaminu zewnętrznego.

ANALIZA WYNIKÓW Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej wynika, że w szkole przeprowadzana jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego. Z ankiet do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły można wyciągnąć wniosek, że analiza egzaminu gimnazjalnego prowadzona jest w celu poprawy jakości pracy szkoły. Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej można stwierdzić, że wnioski z egzaminu gimnazjalnego są wdrażane. Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej wynika, że stosowane są jakościowe i ilościowe metody analizy egzaminu gimnazjalnego. Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej można stwierdzić, że wnioski, które są wdrażane po analizie egzaminu gimnazjalnego przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.

WYNIKI WYMAGAJACE POPRAWY Pomimo wdrażanych wniosków istnieje grupa uczniów, która osiąga niezadowalające wyniki z egzaminu gimnazjalnego.

WNIOSKI I REKOMENDACJE W szkole analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego w celu poprawy jakości pracy szkoły.

Sposoby prezentacji wyników:   Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Uczniom – na szkolnej stronie internetowej. Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej, na zebraniu z rodzicami Skład Zespołu: mgr Dorota Czachurska mgr Ewa Siek