NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wnioski z kontroli doraźnych
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Kuratorium Oświaty w Kielcach
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY

FORMY SPRAWOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO - KONTROLA - EWALUACJA - WSPOMAGANIE

EWALUACJE Liczba przeprowadzonych ewaluacji 18 - całościowe - 3 - problemowe 15

przedszkola – 4 szkoły podstawowe – 5 gimnazja – 3 licea ogólnokształcące – 2 technika - 2 zasadnicze szkoły zawodowe -1 poradnie -1

Procesy zachodzące w szkole Mocne strony pracy szkół

1. Każda szkoła posiada koncepcję pracy znaną całej społeczności szkolnej. 2.Przyjęte koncepcje pracy są konsekwentnie realizowane. 3.Oferta programowa szkół obejmuje realizację podstawy programowej.

4. W szkołach dba się o kształtowanie prawidłowych postaw uczniów 4. W szkołach dba się o kształtowanie prawidłowych postaw uczniów. Działania wychowawcze mają spójny charakter. Uczestniczą w nich kadra pedagogiczna, pracownicy niepedagogiczni, włączani są rodzice i uczniowie oraz społeczność lokalna.

Procesy zachodzące w szkole Problemy dotyczące wskazanego obszaru.

1.Większość ankietowanych uczniów wskazuje na zmęczenie z powodu dużej liczby zajęć w szkole w ciągu jednego dnia. 2. Nauczyciele, wystawiając ocenę, rzadko odnoszą się do wcześniejszych osiągnięć uczniów lub ich trudności.

3. Informacja o postępach w nauce otrzymana w wyniku oceniania nie zawsze pomaga uczniom uczyć się i planować proces uczenia. 4. Nauczyciele, wypowiadając się na temat indywidualizacji procesu nauczania zwracają głównie uwagę na uczniów z trudnościami, w mniejszym stopniu na uczniów uzdolnionych.

5. Wśród wymienianych przez nauczycieli zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej znalazły się informacje, które nie są zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej. 6. Nauczyciele rzadko uwzględniają opinie uczniów, o tym jak chcieliby się uczyć.

Art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty NADZÓR PEDAGOGICZNY POLEGA NA: Analizowaniu i ocenianiu efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół, placówek i nauczycieli. EWALUACJA

KONTROLE Liczba przeprowadzonych kontroli: - planowych 143 - doraźnych 99

KRYTERIUM LEGALNOŚCI OCENA ZGODNOŚCI DZIAŁANIA Z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM I POSIADANIA DO TEGO DZIAŁANIA UMOCOWANIA W PRZEPISACH PRAWNYCH.

Kontrole planowe

Tematyka kontroli planowych

Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań z zakresu planowania nadzoru pedagogicznego. Prawidłowość dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i innych formach wychowania przedszkolnego. Prawidłowość dopuszczania do użytku w szkole programów nauczania w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach.

Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa. Prawidłowość dopuszczania do użytku w publicznym technikum dla młodzieży i publicznej zasadniczej szkole zawodowej dla młodzieży programu nauczania dla zawodu. Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych zobowiązującymi przepisami prawa.

Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego. Prawidłowość nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego.

Wydano 3 zalecenia dotyczące: prawidłowego realizowania zapisów § 21 rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego; prawidłowej realizacji nauczania indywidualnego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania (§ 5 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 18 września 2008r. w sprawie sposobu i trybu organizowania rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży).

Kontrole doraźne

Tematyka kontroli doraźnych

Zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami. Realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania. Przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz prowadzenia egzaminów, a także przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.

Przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia. Przestrzeganie statutu szkoły lub placówki. Zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki. Przestrzeganie przez szkołę niepubliczną przepisów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty.

Prawidłowość prowadzenia dokumentacji szkolnej i przebiegu nauczania oraz dokumentowania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego.

Wydano 55 zaleceń dotyczących:

Prawidłowego planowania i realizowania zadań psychologa szkolnego. Zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. nr 6, poz.69 ze zm.).

Prawidłowego prowadzenia dokumentacji szkolnej, m. in Prawidłowego prowadzenia dokumentacji szkolnej, m. in. księgi uczniów, arkuszy ocen, dzienników lekcyjnych. Aktualizowania zapisów w statucie szkoły oraz w WSO zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym.

5. Przestrzegania, przez wszystkich nauczycieli, prawa szkolnego. 6. Przestrzegania praw dziecka i ucznia. 7.Przestrzegania procedur organizowania i przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych.

Przestrzegania kompetencji stanowiących i opiniujących Rady Pedagogicznej. Przyjmowanie słuchaczy szkół dla dorosłych oraz dopuszczania do egzaminów semestralnych zgodnie z prawem oświatowym. Awansu zawodowego nauczycieli. Realizacji podstaw programowych.

Art. 33 ust. 1 pkt 1 ustawy o systemie oświaty NADZÓR PEDAGOGICZNY POLEGA NA: ocenianiu stanu i warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół, placówek i nauczycieli. KONTROLA

zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami, NADZOROWI PODLEGA : zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami, realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania, przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki,

NADZOROWI PODLEGA : przestrzeganie statutu szkoły lub placówki, przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia oraz upowszechnianie wiedzy o tych prawach, zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunki.

Dziękuję za uwagę