Korespondencja seryjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KORESPONDENCJA SERYJNA
Advertisements

Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Praca z dokumentem wielostronicowym - zakładka hiperłącze
Korespondencja elektroniczna
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Opracowała: Iwona Kowalik
Ogólnie o kartotekach systemu – Klienci, Lekarze, Dostawcy…
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Menu Tabela program Microsoft Word
Dokumentacja do obsługi PWI (nowa wersja aplikacji)
Microsoft Office Excel
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
Word to proste!.
PORTAL Z KARTKAMI ŚWIĄTECZNYMI
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Sieć oparta o serwer Ubuntu 12.10
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Visual Basic w Excelu.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Informatyka Poczta elektroniczna.
Korespondencja seryjna
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Tworzenie ankiet online
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Dokumenty wysyłkowe A.Ś..
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Korzystanie z poczty Uruchamiamy przeglądarkę i wpisujemy adres naszej strony sosw2plock.com.
Projektowanie postaci formularza:
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Formatowanie, projektowanie tabeli
ZAKŁADANIE I OBSŁUGA INTERNETOWEGO KONTA POCZTOWEGO
Visual Basic for Applications
Korespondencja elektroniczna
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Korespondencja seryjna Przemek Piszwajc & Paweł Górecki gr. 20

Co to jest korespondencja seryjna? Korespondencja seryjna - technika tworzenia w edytorze tekstów jednobrzmiących dokumentów, różniących się jedynie zawartością kluczowych pól dokumentu, które są automatycznie wypełniane treścią pól pobieranych z zewnętrznej bazy danych. Utworzenie korespondencji seryjnej wymaga napisania dokumentu wzorcowego z tekstem oraz wstawienia do niego pól odpowiadających np. bazie adresowej - imię, nazwisko, adres pocztowy.

Do czego stosujemy korespondencję seryjną? Wykorzystujemy ją do: tworzenia jednej wiadomości do wielu adresatów, zaproszeń dla gości na imprezy okolicznościowe itp.

Przykład wykorzystania korespondencji seryjnej przy tworzeniu zaproszenia

Piszemy treść zaproszenia Tworzymy listę adresatów (zakładka Korespondencja) -> Wybierz adresatów -> Wpisz nową listę…

3) Dostosowujemy kolumny według uznania (tytuł, imię, nazwisko) 4) Wypełniamy wybrane pola i potwierdzamy przyciskiem „OK”

5) Klikamy na „Wstaw pola korespondencji seryjnej” wyświetli się nam lista możliwości, które wstawiamy w odpowiednie pola naszego zaproszenia 6) Aby przed imieniem i nazwiskiem pojawiło się odpowiednie słowo(Pana lub Pani) korzystamy z reguły „Jeśli....to…inaczej…”

7) W okienku, które się pojawi wybieramy interesującą nas opcję oraz wypełniamy puste pola i klikamy „OK” 8)Następnie klikamy „Zakończ i scal”

9) Efekt końcowy 

Przykłady zastosowania najważniejszych reguł

Zastosowanie reguły Pytaj… Reguła Pytaj… Powoduje wyświetlenie monitu o wpisanie informacji w czasie scalania dokumentu

Po otwarciu się okienka uzupełniamy nazwę zakładki, monit oraz domyślny tekst zakładki i klikamy „OK.” Aby użycie reguły było możliwe tworzymy puste pole za pomocą skrótu klawiszowego CTRL + F9 i wpisujemy w nim nazwę zakładki

3) Przy scalaniu dokumentu będziemy musieli odpowiedzieć na pytania 4) Efekt końcowy 

Zastosowanie reguły Wypełnij… Reguła Wypełnij… umożliwia monitowanie użytkownika o wprowadzenie tekstu. Odpowiedź jest wyświetlana w miejscu pola.

W okienku, które się pojawiło uzupełniamy monit oraz tekst domyślny Odpowiedź po scaleniu pojawi się w miejscu, w którym znajdował się kursor w czasie wstawiania reguły

3) Efekt końcowy 

Zastosowanie funkcji Przypisz zakładkę… Reguła ta pozwala na wprowadzenie kilku danych, które możemy dowolnie oznaczyć i przypisać im jakąś wartość. Dzięki temu w łatwy sposób jesteśmy w stanie odwołać się do zmiennych, których chcemy użyć.

Rozwijamy listę „Reguły” => wybieramy funkcję „Przypisz zakładkę”. W polu „Zakładka” wpisujemy zmienne a po prawo przypisane im wartości. W miejscu w którym wartość ma się wyświetlić ustawiamy kursor. Przy pomocy kombinacji klawiszy Ctrl+F9 tworzymy pole. W nim wpisujemy zakładkę np: a itp.

Ćwiczenia Zad. 1 Napisz zaproszenie do 5 osób na imprezę charytatywną. Wykorzystaj regułę Jeśli…to…inaczej… Zad. 2 Edytuj listę adresatów, dodaj kolumnę „Miejscowość”, „Adres”. Zaadresuj i napisz kartkę świąteczną.

Bibliografia pl.wikipedia.org office.microsoft.com