Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Zasady konstruowania programów projakościowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Biblioteka zasobów informacyjnych Kraków, 5 grudnia 2007 r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
CZAS PRACY NAUCZYCIELI W EUROPIE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Indywidualne nauczanie
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Sieć Internet jako źrodło wiadomości o sztuce..
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
TIK w pracy nauczyciela
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
„Programowanie czas zacząć”
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Zapis prezentacji:

Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna

Przegląd szkół w zakresie wykorzystania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w Edukacji, został zlecony przez Komisję Europejską. Będzie przeprowadzony w krajach członkowskich Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Turcji i Chorwacji. Edukacja informatyczna

Za organizację przeglądu na terenie Polski odpowiada: European Schoolnet Przebieg przeglądu nadzoruje: Ministerstwo Edukacji Narodowej Edukacja informatyczna

Celem przeglądu jest zebranie danych dla potrzeb pomiaru postępów w osiąganiu celów Europejskiej Agendy Cyfrowej oraz ustalenie poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Edukacja informatyczna

Zadaniem European Schoolnet jest zebranie odpowiednich informacji od dyrekcji, nauczycieli oraz uczniów wybranych szkół wszystkich typów. Przegląd będzie realizowany w czterech kategoriach: I – Szkoły podstawowe II - Gimnazja III - Licea ogólnokształcące IV - Szkoły zawodowe Edukacja informatyczna

Po 3 października 2011 r. otrzymacie Państwo maila od nadawcy o adresie z zaproszeniem do udziału w Przeglądzie. Po potwierdzeniu udziału tą samą drogą zostaną dostarczone hasła dostępowe wraz z informacją o sposobie postępowania. Edukacja informatyczna

Zostały przygotowane 3 rodzaje kwestionariuszy: - dla dyrektorów, - dla nauczycieli *, - dla uczniów **. * Nie dotyczy nauczycieli przedmiotów informatycznych i języków obcych. ** nie dotyczy szkół podstawowych. Edukacja informatyczna

Kwestionariusz dla dyrektorów zbiera informacje o populacji w szkole, lokalizacji szkoły, infrastrukturze ICT w szkole, wspomaganiu nauczycieli wykorzystujących ICT, przeszkodach w wykorzystaniu ICT w nauczaniu i zdobywaniu wiedzy, strategii szkoły w wykorzystaniu ICT w nauczaniu i zdobywaniu wiedzy, opinii o wykorzystaniu ICT dla celów edukacyjnych, samodzielności szkoły w ICT i kwestiach pedagogiki. Edukacja informatyczna

Kwestionariusz dla nauczycieli zbiera informacje o klasach, doświadczeniach w wykorzystaniu ICT w nauczaniu, dostępu do infrastruktury ICT, dostępnym wsparciu, działaniach i materiałach dydaktycznych wykorzystujących ICT, przeszkodach w wykorzystaniu ICT do nauczania, działaniach kształceniowych w klasach, wiedzy i postaw względem ICT. Edukacja informatyczna

Kwestionariusz dla uczniów zbiera informacje dotyczące wykorzystania komputera w domu i w szkole. Pytania dotyczą zarówno faktów jak i opinii. Edukacja informatyczna

Piotr Patora Koordynator Edukacji Informatycznej Kuratorium Oświaty w Łodzi Tel.: