Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna
Przegląd szkół w zakresie wykorzystania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w Edukacji, został zlecony przez Komisję Europejską. Będzie przeprowadzony w krajach członkowskich Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Turcji i Chorwacji. Edukacja informatyczna
Za organizację przeglądu na terenie Polski odpowiada: European Schoolnet Przebieg przeglądu nadzoruje: Ministerstwo Edukacji Narodowej Edukacja informatyczna
Celem przeglądu jest zebranie danych dla potrzeb pomiaru postępów w osiąganiu celów Europejskiej Agendy Cyfrowej oraz ustalenie poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Edukacja informatyczna
Zadaniem European Schoolnet jest zebranie odpowiednich informacji od dyrekcji, nauczycieli oraz uczniów wybranych szkół wszystkich typów. Przegląd będzie realizowany w czterech kategoriach: I – Szkoły podstawowe II - Gimnazja III - Licea ogólnokształcące IV - Szkoły zawodowe Edukacja informatyczna
Po 3 października 2011 r. otrzymacie Państwo maila od nadawcy o adresie z zaproszeniem do udziału w Przeglądzie. Po potwierdzeniu udziału tą samą drogą zostaną dostarczone hasła dostępowe wraz z informacją o sposobie postępowania. Edukacja informatyczna
Zostały przygotowane 3 rodzaje kwestionariuszy: - dla dyrektorów, - dla nauczycieli *, - dla uczniów **. * Nie dotyczy nauczycieli przedmiotów informatycznych i języków obcych. ** nie dotyczy szkół podstawowych. Edukacja informatyczna
Kwestionariusz dla dyrektorów zbiera informacje o populacji w szkole, lokalizacji szkoły, infrastrukturze ICT w szkole, wspomaganiu nauczycieli wykorzystujących ICT, przeszkodach w wykorzystaniu ICT w nauczaniu i zdobywaniu wiedzy, strategii szkoły w wykorzystaniu ICT w nauczaniu i zdobywaniu wiedzy, opinii o wykorzystaniu ICT dla celów edukacyjnych, samodzielności szkoły w ICT i kwestiach pedagogiki. Edukacja informatyczna
Kwestionariusz dla nauczycieli zbiera informacje o klasach, doświadczeniach w wykorzystaniu ICT w nauczaniu, dostępu do infrastruktury ICT, dostępnym wsparciu, działaniach i materiałach dydaktycznych wykorzystujących ICT, przeszkodach w wykorzystaniu ICT do nauczania, działaniach kształceniowych w klasach, wiedzy i postaw względem ICT. Edukacja informatyczna
Kwestionariusz dla uczniów zbiera informacje dotyczące wykorzystania komputera w domu i w szkole. Pytania dotyczą zarówno faktów jak i opinii. Edukacja informatyczna
Piotr Patora Koordynator Edukacji Informatycznej Kuratorium Oświaty w Łodzi Tel.: